AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Del Skrevet 14. september 2020 Jeg har en mobil som er 3 år gammel. Fungerer fint til mitt behov, men nå siste månedene har mikrofonen blitt ødelagt. Dette irriteter folk som ringer meg, fordi ingen hører meg, jeg hører alle. 1000 kr vil det koste å fikse ny mikrofon, da får jeg 2 års garanti. Ellers finner jeg en mobil hos Power til 2000 kr. Telefonen fungerer ellers helt fint til mitt behov, men jeg vet ikke hvor lang levetid en mobil pleier å ha. Jeg er sterkt imot utbytting av mobiltelefoner der det ikke er nødvendig, prøver tenke på samfunnet. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: b0b9b...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Del Skrevet 14. september 2020 Ja, masse liknende erfaringer. I Norge kan du mase deg til fem års garanti på mobil. Få pengene igjen eller en ny telefon gratis. Det har jeg gjort noen ganger og er sterkt å anbefale. Arbeidsgiveren min derimot gidder ikke å reparere noen som helst ødelagte telefoner. IKT har en holdning om at dette er forbruksvare. Hva angår reparasjonsprisen ser jeg det ikke som lønnsomt eller fornuftig å bruke halvparten av nyprisen eller hele nåværende verdi på mikrofonen. Andre ting vil nemlig gå i stykker snart også, som WiFi senderen eller en hvilken som helst kobling internt. Anonymkode: 3637a...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Del Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, masse liknende erfaringer. I Norge kan du mase deg til fem års garanti på mobil. Få pengene igjen eller en ny telefon gratis. Det har jeg gjort noen ganger og er sterkt å anbefale. Arbeidsgiveren min derimot gidder ikke å reparere noen som helst ødelagte telefoner. IKT har en holdning om at dette er forbruksvare. Hva angår reparasjonsprisen ser jeg det ikke som lønnsomt eller fornuftig å bruke halvparten av nyprisen eller hele nåværende verdi på mikrofonen. Andre ting vil nemlig gå i stykker snart også, som WiFi senderen eller en hvilken som helst kobling internt. Anonymkode: 3637a...bf5 At arbeidsgiver ikke gidder det er ikke så rart, for når det er en bedrift som kjøper så får man ikke fem års reklamasjonsrett (det er forbrukerkjøpsloven, men den gjelder ikke bedrifter). Ofte er det bare noen måneder eller et år garanti hvis det ikke kjøpes utvidet garanti. Anonymkode: 16e90...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå