AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Ønsker å høre fra de som har HATT korona og blitt syk av det. Jeg er forkjølt og tungpustet, fikk positiv test idag. Klarer ikke bevege meg uten å bli svimmel, dette er dag 4. Kan noen fortelle forløpet de hadde så jeg vet sånn ca hva jeg har i vente videre? Anonymkode: 87ac5...e78
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Det er veldig individuelt hvordan koronasykdommen forløper, så du kan ikke vite hvordan din sykdom vil bli framover. Men de fleste som må sykehusinnlegges, merker pusteproblemer på dag 4 eller 5. Anonymkode: b0916...4da 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Hvis du har en fitbit/Apple watch bør du måle oksygenet i blodet ditt. Få noen til å kjøpe ett til deg på apoteket https://www.nrk.no/sorlandet/mangedobla-sal-av-oksygenmalarar_-_-kan-redda-liv-1.15083034 Anonymkode: 344a9...927 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig individuelt hvordan koronasykdommen forløper, så du kan ikke vite hvordan din sykdom vil bli framover. Men de fleste som må sykehusinnlegges, merker pusteproblemer på dag 4 eller 5. Anonymkode: b0916...4da Dvs kan denne tungpustheten forverre seg imorgen? Anonymkode: 87ac5...e78
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Hvis du føler at du blir mer tungpusten, så ring lege eller 113. Kan godt hende at du trenger ekstra oxygen (ikke resperitator) og blir lagt inn på sykehuset. Korona er kjent for at folk føler seg fine, så plutselig dør. Hvor gammel er du? Har du diabetes eller andre sykdommer? Anonymkode: 344a9...927
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du føler at du blir mer tungpusten, så ring lege eller 113. Kan godt hende at du trenger ekstra oxygen (ikke resperitator) og blir lagt inn på sykehuset. Korona er kjent for at folk føler seg fine, så plutselig dør. Hvor gammel er du? Har du diabetes eller andre sykdommer? Anonymkode: 344a9...927 Jeg er ung. Har ingen sykdommer som bør ha en relevans til dette viruset. Ikke noe som kan forverre det hvertfall. Kanskje litt kuldeastma. Anonymkode: 87ac5...e78
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du føler at du blir mer tungpusten, så ring lege eller 113. Kan godt hende at du trenger ekstra oxygen (ikke resperitator) og blir lagt inn på sykehuset. Korona er kjent for at folk føler seg fine, så plutselig dør. Hvor gammel er du? Har du diabetes eller andre sykdommer? Anonymkode: 344a9...927 Jeg er mellom 20 og 25år. Anonymkode: 87ac5...e78
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 Hva gjør jeg dersom jeg får symptomer på covid-19? Følg Folkehelseinstituttets gjeldende råd ved mistanke om covid-19. Har du milde symptomer (som forkjølelsessymptomer), anbefales du å holde deg hjemme minst ett døgn etter tilbakegang av symptomene Ved moderate symptomer, som feber, hoste, kortpustethet og/eller nedsatt allmenntilstand, anbefales du å ringe din fastlege eller legevakt (telefon 116117). Opplys om at du har astma, og ikke møt opp uten avtale. Ved alvorlige symptomer, ring 113 https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/regionalt-senter-for-astma-allergi-og-overfolsomhet/rad-til-astmapasienter-under-covid-19-pandemien#hva-gjor-jeg-dersom-jeg-far-symptomer-pa-covid-19 Anonymkode: 344a9...927
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg dersom jeg får symptomer på covid-19? Følg Folkehelseinstituttets gjeldende råd ved mistanke om covid-19. Har du milde symptomer (som forkjølelsessymptomer), anbefales du å holde deg hjemme minst ett døgn etter tilbakegang av symptomene Ved moderate symptomer, som feber, hoste, kortpustethet og/eller nedsatt allmenntilstand, anbefales du å ringe din fastlege eller legevakt (telefon 116117). Opplys om at du har astma, og ikke møt opp uten avtale. Ved alvorlige symptomer, ring 113 https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/regionalt-senter-for-astma-allergi-og-overfolsomhet/rad-til-astmapasienter-under-covid-19-pandemien#hva-gjor-jeg-dersom-jeg-far-symptomer-pa-covid-19 Anonymkode: 344a9...927 Jeg har ikke konstatert astma altså. Vet bare jeg blir tungpustet under trening under -15 grader. Anonymkode: 87ac5...e78
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 Uansett for sikkerhetskyld hvis du føler deg mer tungpusten ring lege / 113 Anonymkode: 344a9...927
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #11 Skrevet 14. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett for sikkerhetskyld hvis du føler deg mer tungpusten ring lege / 113 Anonymkode: 344a9...927 Ok, takk.. Anonymkode: 87ac5...e78 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #12 Skrevet 14. september 2020 Sitat Sykdomsforløp Sykdomsforløpet kan variere mye fra person til person. Foreløpig ser det ut til at de typiske forløpene er: Mildt forløp (dette gjelder for de aller fleste syke, om lag åtte av ti): Symptomene går over i løpet av en til to uker, og det er sjelden behov for behandling i helsetjenesten. Moderat forløp: Etter fire til sju dager med milde symptomer får noen lungebetennelse med tung pust, forverring av hoste og stigende feber. Dersom du opplever tung pust, bør du kontakte lege. En del vil ha behov for innleggelse i sykehus. Alvorlig forløp: Som ved moderat forløp, men disse personene har i tillegg behov for intensivbehandling. Disse personene kan ha symptomer i tre til seks uker. Dødsfall forekommer hos noen av de som blir alvorlig syke. Vi får stadig oppdatert informasjon og kunnskap om risikofaktorer for alvorlig sykdomsforløp av covid-19. Innleggelse, intensivbehandling og dødsfall er vanligere hos eldre og personer med underliggende sykdommer. Det er særlig alder og underliggende sykdom som øker risikoen for alvorlig sykdomsforløp. Unge personer uten kjente risikofaktorer kan også få et alvorlig forløp, men sannsynligheten for det er større dersom de har underliggende sykdommer. https://helsenorge.no/koronavirus/smitte-og-inkubasjonstid Anonymkode: 344a9...927 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du føler at du blir mer tungpusten, så ring lege eller 113. Kan godt hende at du trenger ekstra oxygen (ikke resperitator) og blir lagt inn på sykehuset. Korona er kjent for at folk føler seg fine, så plutselig dør. Hvor gammel er du? Har du diabetes eller andre sykdommer? Anonymkode: 344a9...927 Men herregud da, ingen grunn til å skremme vettet av TS. Dette er ikke vanlig. Men ja, kan nok være lurt å kontakte lege slik at behov for oksygenbehandling kan vurderes. Er jo ikke bra å gå med for lave oksygenverdier over lengre tid. Anonymkode: 04940...498 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du føler at du blir mer tungpusten, så ring lege eller 113. Kan godt hende at du trenger ekstra oxygen (ikke resperitator) og blir lagt inn på sykehuset. Korona er kjent for at folk føler seg fine, så plutselig dør. Hvor gammel er du? Har du diabetes eller andre sykdommer? Anonymkode: 344a9...927 Dette er bullshit. Anonymkode: d0034...e16 3
Anbefalte innlegg