Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt guttekort hår i noen år nå, fordi det er det eneste som jeg har fått til å funke. Da kan jeg vaske det hver morgen og style det fint uten mye dill. 

Men jeg ønsker forandring og naiv som jeg er prøver jeg å spare til en kort bob. 

Det går allerede dårlig. Det må være nyvasket og fønes for å se ok ut. Men med to små barn er det et helvete å dusje på morgenen (begge vil INN i dusjen og hele prosessen tar altfor lang tid). Dusjet for eksempel i går kveld, vasket håret, og står opp til flatt, livløst hår som er altfor glatt til å forme, style eller gjøre noe som helst med. Det er tynt, og henger nedover i tuster. Jeg har lugg, kler ikke å ikke ha lugg, men den splitter seg og jeg ser bare sliten og bomsete ut på håret. 

Er det noe jeg kan gjøre uten å vaske det på morgenen? Merk - dette problemet var enda verre da jeg før vasket det sjeldnere, for da var det fett i tillegg. Tørrshampo hjelper ikke. Håret mitt er naturlig tynt og glatt. Det er for kort til å ha i strikk, men da jeg hadde langt hår så det heller aldri bra ut i strikk med mindre det var nyvasket. Det blir så flatt i strikk. 

Jeg prøvde med en hårbøyle i morges, men det så ikke bra ut. 

Noen tips? 

Anonymkode: 6f1e0...047

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørre frisøren du går til? 

Anonymkode: 618f8...60a

Skrevet

Du må nesten poste et bilde for at vi skal se. Uansett tror jeg man må regne med en periode med mehh sveis. Nå er det jo snart vinter og luevær, det rekker å vokse en del på de mnd.

Anonymkode: e4183...806

Skrevet

Klarer ikke å se for meg hvordan håret ditt ser ut nå, men du kan prøve en såkalt fiber paste, dette er slags kombinasjon av voks og gel, som gir tekstur og hold til håret. Funker antakelig best på kort hår da, men du kan jo prøve en bakoverstrøket sveis à la Gunhild Stordalen?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må nesten poste et bilde for at vi skal se. Uansett tror jeg man må regne med en periode med mehh sveis. Nå er det jo snart vinter og luevær, det rekker å vokse en del på de mnd.

Anonymkode: e4183...806

Men det blir ikke finere når det er langt, det er jo like flatt og livløst så lenge det ikke er nyvasket. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville tatt meg en tur til frisøren. Du kan klippe til litt "støttehår" for å løfte håret litt. Eventuelt prøve å gro ut håret litt og klippe en ny sveis, eventuelt klippe etasjer for volum. Klarer ikke helt se for meg hvordan håret ditt ser ut så vanskelig å gi råd, kunne du postet bilde? 

Anonymkode: 856a0...66b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville tatt meg en tur til frisøren. Du kan klippe til litt "støttehår" for å løfte håret litt. Eventuelt prøve å gro ut håret litt og klippe en ny sveis, eventuelt klippe etasjer for volum. Klarer ikke helt se for meg hvordan håret ditt ser ut så vanskelig å gi råd, kunne du postet bilde? 

Anonymkode: 856a0...66b

Kan prøve å poste bilde i morgen når det ikke er nyvasket. 😅 Ser jo ok ut i dag. 🙄

Jeg har egentlig fått mange tips til klipp fra frisør, men håret mitt kollapser likevel dagen etter vask, uansett frisyre. Nåværende frisør er enig i at guttekort er best, men jeg er litt lei den stilen. En annen frisør foreslo å farge det for å rett og slett slite håret mer ut... Og ei tredje har foreslått å kreppe det innerst ved røttene?! Den metoden kjente ikke nåværende frisør til... 

Jeg er dessverre (🤪) fornøyd med min naturlige hårfarge, men kan vurdere å stripe det hvis det kan funke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...