AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Jeg er syk med forkjølelsessymptomer og vondt i magen. Jobbet hjemmefra torsdag og fredag for litt over en uke siden da jeg følte jeg brygget på noe. Var borte med sykt barn 2 dager forrige uke og var tilbake på kontoret igjen fredag da jeg følte meg fin igjen. I løpet av helgen ble jeg syk igjen, og jeg har lagt igjen alt av PC og utstyr på jobben da jeg ikke hadde regnet med å bli syk igjen. Nå har jeg nettopp sendt melding til sjefen om at jeg blir borte og jeg har så dårlig samvittighet. Jeg dør litt innvendig da jeg ikke har fått svar på SMSen min ennå 😣 Burde jeg ikke kunne bli syk uten å føle det slik? Anonymkode: 2b34f...da5
Cuntzilla Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Det er jo klassisk det, føles nesten som jeg lyver når jeg sender melding om at jeg er syk, selv om jeg aldri lyver om det! Og at man svikter noen, men hjulene går faktisk rundt der på jobben uten meg også, man er gjerne ikke så essensiell for driften som man innbiller seg 😛 Og jeg tenker heller aldri at folk faker når de sender melding om at de er syke, tenker bare stakkars deg, god bedring. I disse koronatider kan du vel også trøste deg med at de fleste arbeidsgivere tenker det er bra de ansatte er ekstra varsomme med å ikke dra med smitte på jobb. 1
Alvario Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Når starter dere arbeidsdagen? Vi snakker rett over sju mandags morgen og du tenker på at sjefen din ikke har svart ennå. Kansje hun/han er i dusjen/på vei til jobb eller rett og slett ikke svarer på jobb sms før arbeidsdagen starter? Alle kan være sjuke og nå skal vi ha en lavere terskel for å være hjemme, men klart man skal kjenne litt på det når man igjen ikke kan bidra på jobb. De fleste jobbene er viktige og det legges mer press på kollegaer når vi er hjemme syke. Ps: sjekk om du kan bruke egenmelding i det hele tatt i dag, eller om du må ha sm. God bedring🌸 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 5 minutter siden, Cuntzilla skrev: Det er jo klassisk det, føles nesten som jeg lyver når jeg sender melding om at jeg er syk, selv om jeg aldri lyver om det! Og at man svikter noen, men hjulene går faktisk rundt der på jobben uten meg også, man er gjerne ikke så essensiell for driften som man innbiller seg 😛 Og jeg tenker heller aldri at folk faker når de sender melding om at de er syke, tenker bare stakkars deg, god bedring. I disse koronatider kan du vel også trøste deg med at de fleste arbeidsgivere tenker det er bra de ansatte er ekstra varsomme med å ikke dra med smitte på jobb. Så godt at jeg ikke er alene! Og, ja, det føles rett og slett som om jeg lyver. Tviler på at jeg hadde orket å jobbe i dag om jeg så hadde hatt PCen min med meg, men jeg kunne i alle fall ha gitt det er forsøk. Tror jeg skal prøve å komme meg inn i morgen tidlig for å hente PC slik at jeg kan jobbe hjemmefra noen dager. Også så smertefullt å vente på svar fra sjefen! Huff, jeg er så redd for å skuffe jobben (og andre) at det nesten er sykelig. Usj! Men takk for svar ❤ Det føles godt å ha luftet fortvilelsen min, hehe. Anonymkode: 2b34f...da5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Gjør det til en god vane å alltid ta med PC hjem, man vet aldri når man plutselig får milde symptomer og derfor ikke får reist inn å hentet utstyr. God bedring! Anonymkode: 3e8ba...82e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, Alvario skrev: Når starter dere arbeidsdagen? Vi snakker rett over sju mandags morgen og du tenker på at sjefen din ikke har svart ennå. Kansje hun/han er i dusjen/på vei til jobb eller rett og slett ikke svarer på jobb sms før arbeidsdagen starter? Alle kan være sjuke og nå skal vi ha en lavere terskel for å være hjemme, men klart man skal kjenne litt på det når man igjen ikke kan bidra på jobb. De fleste jobbene er viktige og det legges mer press på kollegaer når vi er hjemme syke. Ps: sjekk om du kan bruke egenmelding i det hele tatt i dag, eller om du må ha sm. God bedring🌸 Takk for svar Jeg fikk svar før 8. (De fleste velger å jobbe fra 8 (bl.a. sjefen)). Men jeg ble en smule paranoid mens jeg ventet på svar ettersom jeg virkelig hater å være til bry eller å være årsaken til at andre får mer arbeid. Anonymkode: 2b34f...da5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør det til en god vane å alltid ta med PC hjem, man vet aldri når man plutselig får milde symptomer og derfor ikke får reist inn å hentet utstyr. God bedring! Anonymkode: 3e8ba...82e Absolutt - heretter blir pc-en med hjem! Takk for svar 😊 Anonymkode: 2b34f...da5
Cuntzilla Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så godt at jeg ikke er alene! Og, ja, det føles rett og slett som om jeg lyver. Tviler på at jeg hadde orket å jobbe i dag om jeg så hadde hatt PCen min med meg, men jeg kunne i alle fall ha gitt det er forsøk. Tror jeg skal prøve å komme meg inn i morgen tidlig for å hente PC slik at jeg kan jobbe hjemmefra noen dager. Også så smertefullt å vente på svar fra sjefen! Huff, jeg er så redd for å skuffe jobben (og andre) at det nesten er sykelig. Usj! Men takk for svar ❤ Det føles godt å ha luftet fortvilelsen min, hehe. Anonymkode: 2b34f...da5 Så akkurat denne på Facebook og tenkte på deg! Dette er en bønn til deg som aldri blir liggende under dyna. Til deg som tar to paracet og drar på jobb, selv om du våkner med feber og frysninger. Dette er en bønn til deg som stiller opp og tar tunge løft med tungt hode. Til deg som tar plass bak skrivebordet på kontoret med vond hals og rennende nese. Du vil ikke være en pyse og du vil ikke belaste kollegene dine. Det er fint at du tar hensyn til andre! Men nå må du bli hjemme. Av hensyn til andre. Det får store konsekvenser hvis du smitter kollegene dine eller dem som sitter ved siden av deg på bussen. Det fører til at flere må bli hjemme fra jobb og skole. Det fører til at flere må teste seg og flere må oppsøke helsetjenesten. Det fører til usikkerhet om det er et koronautbrudd på gang. Dette er en bønn til deg som aldri blir liggende under dyna. Bli liggende, vær så snill!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 Tenker at du gir sjefen for mye makt. Det er typisk tankegang i vår tid, at arbeidsgiver liksom er den som bestemmer alt og så skal arbeidstaker stå med lua i hånda og unnskylde seg for alt mulig, men faktum er jo at arbeid er et gjensidig forhold. Du bruker mange år av livet ditt på arbeidsplassen, og i retur har du ikke bare krav på lønn, men også rett til å være et menneske som blir syk, har syke barn, osv. I disse dager har du også en samfunnsplikt til å ikke spre potensiell smitte. Så rett deg opp i ryggen, stol på deg selv, og vær trygg på at du gjør det eneste riktige. Anonymkode: 9a8ee...509
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 Jeg er også hjemme i dag, blitt smitta av kidden som var sjuk forrige uke. Dette er 2 runde på kort tid Jeg har samme dårlige samvittighet... Vi må bare høre på hva Bent sier. Anonymkode: a6504...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå