Gå til innhold

Hva er dine privilegier? Hva gjør deg eventuelt diskriminert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lovlig diskriminert fordi jeg er mann (skole, jobb).

Vant alikevel. Checkmate

Anonymkode: 16d35...1fe

Skrevet

Privilegert: Født inn en relativt normal familie med fantastisk sammhold i et av verdens rikeste land med god helsehjelp. Har aldri vært mobbet. Har stå-på vilje og mener en kan få til nesten alt en ønsker. Har snille øyner. Har et stort nettverk og gode venner. Har en verdens beste jobb å gå til hver dag med fine kollegaer. Har egen bil og egen leilighet. Er glad og tilfreds med livet mitt. 

diskriminering/fordommer: Er født med et fysisk handikap - som gjør at jeg i arbeidslivet Og ellers ofte har følt at jeg må jobbe dobbelt så hardt for å bevise at jeg er noe. Syns det er en sorg at jeg nok aldri vil ha overskudd til å jobbe 100% stilling - spesielt med tanke på økonomi. I perioder når jeg bruker rullestol er det trist at enkelte snakker til vennene mine istedenfor meg, jeg kan jo både snakke og hører - også de dagene jeg ikke har krefter til å gå 😅 syns det er trist når voksne oppegående folk stirrer, barn - er liksom annerledes - de har nettop start sin reise i livet og skal lære. Men voksne 🙆🏻‍♀️

Anonymkode: f75f3...b58

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/banket-fordi-jeg-er-homofil/72757838/amp

https://www.nrk.no/nordland/kalte-parkeringsvakt-_jaevla-soper_-og-_homo_-_-ble-frikjent-i-retten-1.14863077

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article992719.ece

https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/slatt-ned-fordi-jeg-er-homofil/63676434/amp

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1750994.ece

https://www.tv2.no/a/3340417

https://www.dagbladet.no/kultur/hvor-lonner-det-seg-a-sla-en-homo/71629637?_gl=1*1a4jnoc*_ga*RlNnLW5pZnpCMWFXcV9WQ1I3VDQ1NFk0eWJiVkk2dU01Zm5nNlVCN0h4MkVCT1NtMVZMc3dKYVc2QzlPdzRDdA..

Senest for et par måneder siden ble jeg og kjæresten min presset opp i et hjørne av en mann som ropte «jævla lesber, fy faen så ekle dere er, det der er ikke greit» osv, fordi vi holdt hender og hun kysset meg på kinnet. Så kanskje du kan holde kjeft om opplevelser du har null grunnlag til å kunne uttale deg om. Bare fordi du ikke tror på det, så betyr det ikke at det ikke skjer. Snakk om å være naiv.

Anonymkode: 9a05d...d37

Rull inn toalettpapiret.

Les hva jeg skriver. Jeg sier ikke at det aldri skjer, jeg sier simpelthen at det ikke er standaren for homofile i norge idag. Det er litt som med voldtektsdebatten...."ALLE" påstår at annenhver person de kjenner har blitt voldtatt på et tidspunkt i livet. Det blir bare helt jævlig hyperbole løgn. Sjekk statistikken, og dersom du er generøs og dobler antallet med potensielle mørketall og ikke anmeldte forhold, vil du se at i forhold til den totale mannlige befolkningen  i verden, er det faktisk forsvinnende lite voldtekter. Jeg prøver ikke å nedsnakke alvoret i en voldtekt, men jeg liker å forholde meg til tall på dette.

Når folk kaster seg på "det de har hørt" eller "jeg så det stod en sak i avisen i forrige uke" om en homofil som ble slått ned pga legningen sin, så blir gjerne den historien doblet for hver person som hører den. Og er du homofil og du virkelig opplever grov hets, sjikane og vold pga legningen din på jevnlig basis, så FLYTT!! Da bor du ikke på en alright plass!

Det minner om en annen kvinne som postet i en lignende tråd her på kg for en stund tilbake. Hun hevdet alle menn var noen svin, fordi hun ble befølt i skrittet, på puppene og på rumpa hver eneste dag på trikken...både til og fra jobb!! Altså......det sier seg selv! Det representerer ikke standaren på menn i norge. Alle skjønner at det hun skrev, rett og slett var hyperbole skit for å legge to streker under hvor dritt alle menn er.

Så nei, homofile og lesbiske i norge idag, blir ikke slått ned og misshandlet på ukentlig basis, fordi noen få opplever det.

Skrevet
6 minutter siden, HarryDotter skrev:

Rull inn toalettpapiret.

Les hva jeg skriver. Jeg sier ikke at det aldri skjer, jeg sier simpelthen at det ikke er standaren for homofile i norge idag. Det er litt som med voldtektsdebatten...."ALLE" påstår at annenhver person de kjenner har blitt voldtatt på et tidspunkt i livet. Det blir bare helt jævlig hyperbole løgn. Sjekk statistikken, og dersom du er generøs og dobler antallet med potensielle mørketall og ikke anmeldte forhold, vil du se at i forhold til den totale mannlige befolkningen  i verden, er det faktisk forsvinnende lite voldtekter. Jeg prøver ikke å nedsnakke alvoret i en voldtekt, men jeg liker å forholde meg til tall på dette.

Når folk kaster seg på "det de har hørt" eller "jeg så det stod en sak i avisen i forrige uke" om en homofil som ble slått ned pga legningen sin, så blir gjerne den historien doblet for hver person som hører den. Og er du homofil og du virkelig opplever grov hets, sjikane og vold pga legningen din på jevnlig basis, så FLYTT!! Da bor du ikke på en alright plass!

Det minner om en annen kvinne som postet i en lignende tråd her på kg for en stund tilbake. Hun hevdet alle menn var noen svin, fordi hun ble befølt i skrittet, på puppene og på rumpa hver eneste dag på trikken...både til og fra jobb!! Altså......det sier seg selv! Det representerer ikke standaren på menn i norge. Alle skjønner at det hun skrev, rett og slett var hyperbole skit for å legge to streker under hvor dritt alle menn er.

Så nei, homofile og lesbiske i norge idag, blir ikke slått ned og misshandlet på ukentlig basis, fordi noen få opplever det.

Hyperbole løgn, hyperbole skit 🙄😂🙄😂

Anonymkode: bc19f...523

Gjest HarryDotter
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

«I fjor ble 238 hatkriminalitetssaker ble anmeldt til politiet i Oslo. 20 % av forholdene var mot lesbiske, homofile, bifile og transpersoner, ifølge politiets hatkrimrapport.»

https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-beskjed-om-at-det-ikke-skal-bo-homofile-pa-gronland-1.14592277

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-kalt-soper-og-banket-opp-etter-pride-paraden/71216818

https://www.nrk.no/norge/flere-har-anmeldt-hatkriminalitet-etter-pride-paraden_-1.13587416

https://www.lesbiskonscreen.com/2019/06/22/nar-fuck-pride-runger-pa-t-banen-pa-vei-hjem-fra-paraden/

At du ikke ser slike ting betyr ikke at det ikke skjer. Det betyr bare at du ikke ser godt nok etter.

Anonymkode: 9a05d...d37

Kg altså.....leseferdigheter er sjelden vare her.

20% av 238 voldscaser er ca.48 personer det. Av alle de menneskene i Oslo, er det en svært liten andel som opplever grov vold! 48 av dem lesbiske/homofile.

Det burde vært 0 personer som opplever dette. Selvsagt, men ser man i et bredere perspektiv er det utrooolig få som opplever det. 

Hva med de resterende som opplevde grov vold? Hvorfor er det intet fokus på dem og grunnen til at de ble offer? Det er jo mange flere av dem!

Skrevet

@HarryDotter denne tråden ble startet med fokus på deling av personlige opplevelser av privilegier og diskriminering.

Du er velkommen til å dele egne opplevelser.

Jeg vil be deg slutte å minimere og gå til angrep på andres opplevelser.

Jeg kommer til å rapportere deg for avsporing hvis du fortsetter og oppfordrer andre til å gjøre det samme.

TS

Anonymkode: 91e90...9fa

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er en hvit mann mellom 40 og 50. Ingen problemer jeg opplever blir tatt seriøst av samfunnet fordi jeg diskrimineres for A min hudfarge. B min alder.

X-kona var lei forholdet og hadde dårlig råd. Ikke 500-tusen i advokatutgifter har gjort at jeg kan se barna fordi hun flyttet langt bort og har nytt miljø som tydeligvis er viktigere enn en elskende far. Reisevei spiser all tiden jeg kunne fått med barna. Alle synes synd på "alenemor", men den eneste som faktisk er alene er meg. Jeg må betale for å ikke få lov til å se mine barn. En lovlydig, velfungerende person med fast jobb og evner og lyst til å se barna. 

Anonymkode: 7a137...3e3

• Liker 2
Skrevet
På 17.9.2020 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange har misforstått hva begrepet ''white privilege'' faktisk går ut på. Hvitt privilegium (for å prøve å fornorske begrepet) går ikke ut på å ha dårlig samvittighet for hvem du er, hvor du kom fra og hvor du er i verden. Det handler ikke om at du ikke har fortjent det du har jobbet for. Det det derimot handler om er å erkjenne at man som hvit person faktisk har en joker i ermet overfor de som ikke er hvite, både i fortiden og nåtiden. Dersom man ikke kan erkjenne det, er det umulig å viske ut rasisme helt. Jeg er selv hvit, og unnskylder ikke meg selv for det, men jeg kan samtidig erkjenne at jeg har en fordel her i verden nettopp fordi jeg er hvit. Søsteren min er adoptert fra et asiatisk land, og det er skremmende hvor mange mikroaggresjoner (og også tydelig rasistiske handlinger) hun opplever i løpet av en uke altså.

Det samme gjelder kjønn. Historisk sett har det alltid vært et privilegium å være mann. Men man rakker da ikke ned på menn av den grunn. Det er ikke menns feil at de ble født som menn. Men dersom man ikke forstår at man er mer privilegert som mann enn som kvinne (på at globalt statistisk nivå) kommer man ikke langt i kampen for likestilling. (Og det samme gjelder selvsagt andre veien, på de få områdene det gjelder hvor (i mine øyne) kvinnen er mer privilegert enn mannen, som for eksempel barnefordeling). 

Anonymkode: d91b3...506

👏👏

Anonymkode: 2d171...d4a

• Liker 1
Skrevet
På 17.9.2020 den 12.23, HarryDotter skrev:

Er helt enig med @Mezinchaleft

Hvite menn er den eneste gruppen mennesker som det er greit å hetse og diskriminere og slippe unna med. Og med tanke på hva den hvite mann har bidratt med i samfunnsutviklingen i flere tusener av år, så er det rett og slett simpelt og urettferdig å beskylde den gruppen for all dritten verden har sett.

Folk forstår ikke hva et privilegium er og hvorfor man faktisk fortjener det. Folk anser det nærmest for å være en ufortjent gode, noe det absolutt IKKE er! Vær stolt av at du er en hvit mann som har en god jobb, hus og familie. Grunnen til det er at foreldrene dine jobbet ræva av seg slik at du kunne få et godt liv. De la alt til rette for deg slik at du kan ta deg en god utdannelse, tjene gode penger og leve et godt liv med moral og god dømmekraft. Dette er igjen noe du som vellykket hvit mann kan ta med deg og gi videre til dine barn. En slags velsignelse som dine barn arver fra deg nettopp fordi dine foreldre og så du, har tatt mange gode valg og har jobbet hardt for. Dersom man syntes synd på seg selv og tar mange gale valg, vil dette bli forbannelsen dine barn arver fra deg. Så enkelt er det.

Når jeg hører folk si "white privilege" blir jeg forbannet! Tror folk at medisinutvikling, teknologiutvikling og alle fremskrittene vi har hvert år, kommet helt av seg selv?? Nei, det er jobbet knallhardt for! Helt ifra de første sivilisasjonene har den hvite mann jobbet, jobbet, jobbet og jobbet. De har ønsket utvikling. De ønsket å forbedre sin hverdag for seg og sine kommende slekter. Derfor har mange hvite idag gode privilegier. Og det er ikke noe man skal skamme seg over, slik dagens forskrudde samfunn forteller oss vi skal gjøre.

Alt jeg har idag, har jeg jobbet knallhardt for! Ingenting har kommet gratis. Som alle andre mennesker av alle raser, opplever jeg sykdom, tap av familiemedlemmer, å ikke få jobber jeg er godt kvalifisert til, å bli uglesett fordi jeg er født som hvit mann og dermed bli misdtenkt for å potensiellt være farlig for kvinner osv osv. Alle har vi motbakke i livet. Det eneste privilegium jeg har, er at jeg hadde en far og mor i oppveksten, som holdt sammen og gav meg en god oppdragelse og gode verdier. Lærte meg verdien av å jobbe for å få det livet jeg vil ha.

Jo, det er massevis av det du har som har kommet gratis - du skriver jo at du er vokst opp i et ressurssterkt hjem med forfedre som har jobbet hardt og har hatt foreldre som har jobbet ræva av seg for å gi deg en utdannelse!! Alt dette har kommet gratis til deg, og gir deg privilegier. Privilegier er ikke noe man skal føle skam for å ha. At noen har jobbet hardt for å oppnå disse fordelene betyr likevel at de er privilegier. Jeg kommer fra en rik, hvit familie. Jeg er stolt av forfedrene mine som jobbet hardt og jeg liker familien min - skammer meg ikke - men er samtidig veldig klar over at jeg har kommet «lett» til mange ting. Feks trengte ikke å jobbe da jeg studerte og kunne dermed bruke mer tid på studiene, noe som gir bedre karakterer og dermed bedre jobb. Osv osv. Vi som har denne bakgrunnen må være klar over den når vi forholder oss til andre.

Gjest HarryDotter
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er massevis av det du har som har kommet gratis - du skriver jo at du er vokst opp i et ressurssterkt hjem med forfedre som har jobbet hardt og har hatt foreldre som har jobbet ræva av seg for å gi deg en utdannelse!! Alt dette har kommet gratis til deg, og gir deg privilegier. Privilegier er ikke noe man skal føle skam for å ha. At noen har jobbet hardt for å oppnå disse fordelene betyr likevel at de er privilegier. Jeg kommer fra en rik, hvit familie. Jeg er stolt av forfedrene mine som jobbet hardt og jeg liker familien min - skammer meg ikke - men er samtidig veldig klar over at jeg har kommet «lett» til mange ting. Feks trengte ikke å jobbe da jeg studerte og kunne dermed bruke mer tid på studiene, noe som gir bedre karakterer og dermed bedre jobb. Osv osv. Vi som har denne bakgrunnen må være klar over den når vi forholder oss til andre.

Poenget er at noen i din familie har jobbet knallhardt for å påføre sin fremtidige barn et godt liv.

Da blir det for dumt at de uten slike privilegier klager på at samfunnet har holdt dem nede! Skyld på familien din da. Skyld på forfedrene. Om f.eks foreldrene dine skilte seg og kanskje ingen av dem hadde utdannelse, så er ikke det samfunnets skyld at du vokser opp i slik motbør.

Skrevet
6 hours ago, HarryDotter said:

Poenget er at noen i din familie har jobbet knallhardt for å påføre sin fremtidige barn et godt liv.

Da blir det for dumt at de uten slike privilegier klager på at samfunnet har holdt dem nede! Skyld på familien din da. Skyld på forfedrene. Om f.eks foreldrene dine skilte seg og kanskje ingen av dem hadde utdannelse, så er ikke det samfunnets skyld at du vokser opp i slik motbør.

Men hva hvis dine forfedre var med på å undertrykke den andre personens forfedre? Kanskje til og med hadde dem som slaver eller utnyttet dem på andre måter? Det iboende faenskapet er at makt er strukturelt. Forskjeller er strukturelle. Man har selvsagt påvirkning selv, men noen starter langt bak startstreken og andre langt foran, når livet begynner. Og noen blir heiet frem mens andre må over hinder etter hinder. Begge kan sikkert sies å jobbe hardt. Men en av dem har mye større sjanse til å lykkes. Og DET er privilegiet.

Det har lite for seg å skylde på forfedrene. Det vi kan gjøre er å bevisstgjøre oss på de tingene som gjør at enkelte forskjeller reproduseres i dag. Forskjeller son holds ved like ikke fordi folk har ulike evner og kapasitet, men fordi de i ulik grad er utsatt for systematisk diskriminering og fordommer.

• Liker 2
Skrevet
På 14.9.2020 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det motsatte er rasistisk. Å ikke innse at man er privilegert i de aller fleste steder i verden som hvit. Med det mener jeg at jeg har ikke opplevd noe hat, diskriminering eller fordommer basert på hudfargen eller etnisiteten min. Det i seg selv er et privilegium. Neste alle andre enn hvite har følt på dette i større eller mindre grad. 

Anonymkode: deb2c...8ae

Du har aldri vært i Korea du? Der er det tidvis jævlig å være hvit. 

Og en del Afrikanske land. 

Anonymkode: 7d635...f0b

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en hvit mann mellom 40 og 50. Ingen problemer jeg opplever blir tatt seriøst av samfunnet fordi jeg diskrimineres for A min hudfarge. B min alder.

X-kona var lei forholdet og hadde dårlig råd. Ikke 500-tusen i advokatutgifter har gjort at jeg kan se barna fordi hun flyttet langt bort og har nytt miljø som tydeligvis er viktigere enn en elskende far. Reisevei spiser all tiden jeg kunne fått med barna. Alle synes synd på "alenemor", men den eneste som faktisk er alene er meg. Jeg må betale for å ikke få lov til å se mine barn. En lovlydig, velfungerende person med fast jobb og evner og lyst til å se barna. 

Anonymkode: 7a137...3e3

Det høres forferdelig ut den situasjonen du har med barna dine. Dette er en refleksjon av ulike forventninger til kvinner og menn som foreldre. Det er fremdeles slik i dag at kvinner automatisk ses på som den primære omsorgspersonen. Dette kan vi endte på. Og jeg tror også det er i ferd med å endres, og vil fortsette å endres, i takt med at kvinner og menn blir sett på som mer likeverdige på andre områder. For eksempel når det gjelder karriere.

Jeg skjønte likevel ikke helt hva dette hadde med diskriminering pga hudfarge å gjøre. Hvordan spiller det inn, tenker du?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en diskusjon på norsk i en norsk kontekst. Hva er poenget? Personen du argumenterte mot skrev dessuten 'de fleste steder'. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåå var vel ikke spørsmålet her "Hva er dine privilegier når du er på ferie i Korea? Hva blir du eventuelt diskriminert for der?"

Anonymkode: c7e03...663

• Liker 2
Annonse
Gjest HarryDotter
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hvis dine forfedre var med på å undertrykke den andre personens forfedre? Kanskje til og med hadde dem som slaver eller utnyttet dem på andre måter? Det iboende faenskapet er at makt er strukturelt. Forskjeller er strukturelle. Man har selvsagt påvirkning selv, men noen starter langt bak startstreken og andre langt foran, når livet begynner. Og noen blir heiet frem mens andre må over hinder etter hinder. Begge kan sikkert sies å jobbe hardt. Men en av dem har mye større sjanse til å lykkes. Og DET er privilegiet.

Det har lite for seg å skylde på forfedrene. Det vi kan gjøre er å bevisstgjøre oss på de tingene som gjør at enkelte forskjeller reproduseres i dag. Forskjeller son holds ved like ikke fordi folk har ulike evner og kapasitet, men fordi de i ulik grad er utsatt for systematisk diskriminering og fordommer.

Hvite var slaver for svarte lenge før de svarte var slaver for de hvite. Jødene har opplevd tidenes forfølgelse, hat, undertrykkelse og nesten utryddelse. Dette har ikke stoppet dem fra å jobbe seg opp til fremgang og suksess. Det gir slektninger privilegier. Det er foftjent og noe man skal bære med stolthet! Ikke skamme seg over, slik det har blitt idag.

En plass må man starte for å gi seg selv og sin familie en god fremtid. De svarte er fortsatt bare opptatt av at de ble undertrykt for mange mange tiår siden, istede for å sette strek over fortiden og jobbe seg inn i fremtiden. Og har man vært i Afrika og observert arbeidskulturen der, så forstår man raskt hvorfor tilstanden er slik den er.

Skrevet
1 minutt siden, HarryDotter said:

Hvite var slaver for svarte lenge før de svarte var slaver for de hvite. Jødene har opplevd tidenes forfølgelse, hat, undertrykkelse og nesten utryddelse. Dette har ikke stoppet dem fra å jobbe seg opp til fremgang og suksess. Det gir slektninger privilegier. Det er foftjent og noe man skal bære med stolthet! Ikke skamme seg over, slik det har blitt idag.

En plass må man starte for å gi seg selv og sin familie en god fremtid. De svarte er fortsatt bare opptatt av at de ble undertrykt for mange mange tiår siden, istede for å sette strek over fortiden og jobbe seg inn i fremtiden. Og har man vært i Afrika og observert arbeidskulturen der, så forstår man raskt hvorfor tilstanden er slik den er.

Hva prøver du å si her? Kan du prøve å relatere poenget ditt litt mer konkret til hva denne tråden handler om.

I innlegget du svarte på argumenterte jeg for at det ikke er så konstruktivt å fokusere på og skylde på fortiden. Du svarer med enda mer fokus på fortiden. 

Jeg argumenterte også for at samfunnet er med på å opprettholde forskjeller mellom folk. Forskjeller som IKKE kan forklares med ulike evner og kapasitet, men som kan forklares med systematisk diskriminering og fordommer (og implisitt, privilegier ved å slippe dette som enkelte nyter godt av). Dette har du slik jeg ser det ikke svart på.

Det skulle bare mangle at folk er stolt av sin familie, kultur, seg selv, osv. Det burde alle ha rett til å være uansett om de er jøde, nordmann eller afrikaner. Men folk er jo også mer enn sin etniske og kulturelle bakgrunn. Man kan være jøde og en udugelig idiot like mye som man kan være jøde og et fantastisk menneske. Din kommentar om Afrika, verdens største og svært mangefasetterte kontinent, synes for meg å bygge på uvitenhet i beste fall. Og da prøver jeg virkelig å ta deg i beste mening.

Kan du ikke heller dele noe om hvordan  du selv har opplevd å være privilegert eller diskriminert, som jo er det tråden handler om? Dette er ikke stedet for å angripe folk for at de har 'feil' opplevelser. Alle eier sine opplevelser. Del heller dine, eller still eventuelt åpne spørsmål. Unngå, uansett, å minimere det andre forteller om. Det vil skape en bedre diskusjon.

Takk!

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva prøver du å si her? Kan du prøve å relatere poenget ditt litt mer konkret til hva denne tråden handler om.

I innlegget du svarte på argumenterte jeg for at det ikke er så konstruktivt å fokusere på og skylde på fortiden. Du svarer med enda mer fokus på fortiden. 

Jeg argumenterte også for at samfunnet er med på å opprettholde forskjeller mellom folk. Forskjeller som IKKE kan forklares med ulike evner og kapasitet, men som kan forklares med systematisk diskriminering og fordommer (og implisitt, privilegier ved å slippe dette som enkelte nyter godt av). Dette har du slik jeg ser det ikke svart på.

Det skulle bare mangle at folk er stolt av sin familie, kultur, seg selv, osv. Det burde alle ha rett til å være uansett om de er jøde, nordmann eller afrikaner. Men folk er jo også mer enn sin etniske og kulturelle bakgrunn. Man kan være jøde og en udugelig idiot like mye som man kan være jøde og et fantastisk menneske. Din kommentar om Afrika, verdens største og svært mangefasetterte kontinent, synes for meg å bygge på uvitenhet i beste fall. Og da prøver jeg virkelig å ta deg i beste mening.

Kan du ikke heller dele noe om hvordan  du selv har opplevd å være privilegert eller diskriminert, som jo er det tråden handler om? Dette er ikke stedet for å angripe folk for at de har 'feil' opplevelser. Alle eier sine opplevelser. Del heller dine, eller still eventuelt åpne spørsmål. Unngå, uansett, å minimere det andre forteller om. Det vil skape en bedre diskusjon.

Takk!

*nest største kontinent

Skrevet

Jeg er privilegert fordi jeg er norsk, hvit, kvinne i Norge, ressurssterk. Jeg kan bli diskriminert fordi jeg er psykisk syk selv om jeg har "alt" av det materialistiske. Jeg er også sykelig overvektig. 

Anonymkode: a4801...639

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er privilegert fordi jeg er norsk, hvit, kvinne i Norge, ressurssterk. Jeg kan bli diskriminert fordi jeg er psykisk syk selv om jeg har "alt" av det materialistiske. Jeg er også sykelig overvektig. 

Anonymkode: a4801...639

Leit å høre om diskriminering pga sykdom. Kan jeg spørre hvordan du opplever at andre ser på deg i forbindelse med at du er sykelig overvektig? Er det åpenlys forkjellsbehandling/fordommer eller mer subtilt? Henger de to sammen, overvekt og psykisk sykdom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...