Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke så uvanlig at folk konverterer fra en ting til en annen. At det er en prest er vel ikke noe rart, de er jo mer religiøse av seg enn mannen i gata. 

Anonymkode: 0a5f0...fca

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde jeg aldri trodd i mine villeste fantasier? Hva er det som skjer?

https://www.vl.no/nyhet/filmen-om-presten-som-ble-muslim-sendes-na-pa-svt-1.1771102

Anonymkode: a12ae...256

Kristendommen og Islam er like på enkelte grunnleggende punkter, de tror på samme gud. Det vil ikke si de har samme oppfatning av denne guden, og hvordan man best skal leve i tråd med hans budskap, men kristendommen og islam deler samme rot. Jeg vil postulere at for enkelte kristne som opplever at kristendommen har blitt for kuet, for "modernisert", så vil islam virke appellerende. Homoekteskap osv. er fortsatt et tabu innenfor islam, sammen med en rekke andre ting kristne har måttet oppgi, og det helt uten at de møter det samme religionskritiske trykket. Islam har nærmest blitt en hellig ku i Europa, den kan ikke røres, for da er det rasisme og fremmedfrykt som ligger til grunn. Dette appellerer til enkelte "kristne". 

• Liker 2
Skrevet

Det finnes prester som ikke er kristne.

Anonymkode: 13e0a...df2

Skrevet

Kristendom (jødedom) og Islam er vel i utgangspunktet samme historie, begge oppstått i Midtøsten som har utviklet seg og spredt seg litt ulikt ut i verden. Husk at alle bøkene er skrevet ned flere hundre år etter at de omtale levde. For prester som konverterer handler det kanskje om at det mer konservative appellerer til dem.

Anonymkode: 8f8f3...ab7

• Liker 1
Skrevet

Trist :( 

Anonymkode: c9777...005

Skrevet

Jeg vil tro det begynte for omtrent 1.300 år siden.

Skrevet

Det programmet så jeg faktisk. Det var ganske interessant.

Anonymkode: f81b2...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...