Gå til innhold

Hva er dine mom/dad issues?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- mamma har ingen venner og jeg er hennes «bestevenn»

- jeg tror pappa er homo, men skjuler det eller fortrenger det. De er gift.

Anonymkode: d16ec...d5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa er arbeidsnarkoman 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- mamma har ingen venner og jeg er hennes «bestevenn»

- jeg tror pappa er homo, men skjuler det eller fortrenger det. De er gift.

Hva får deg til å tro det?

Anonymkode: 10c82...fb7

Skrevet

Jeg elsker dem, men de er ikke spesielt gode på å lytte. De mener ting veldig kjapt og påståelig, før man overhodet får presentert situasjonen. Som regel gir jeg opp å fortelle dem ting. De har konkludert innen jeg får sagt stort. 

Anonymkode: d6b00...bb4

Skrevet

Pappa forlot meg som liten for en kone i utlandet som han nå har to nye barn med. 
Jobber derimot i Norge fremdeles, og sender alltid melding når han kommer innom byen jeg bor i. For å så droppe planene for å heller reise på bar å drikke seg dritings for å sende meg teite fyllemeldinger. 

Anonymkode: bc90e...9dc

• Liker 5
Skrevet

Mamma er en sosiopat som er voldelig mot barn. Null kontakt.

Pappa er fryktelig lat og gjør lite om han ikke selv tjener på det. 

Anonymkode: 930de...d2e

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pappa forlot meg som liten for en kone i utlandet som han nå har to nye barn med. 
Jobber derimot i Norge fremdeles, og sender alltid melding når han kommer innom byen jeg bor i. For å så droppe planene for å heller reise på bar å drikke seg dritings for å sende meg teite fyllemeldinger. 

Anonymkode: bc90e...9dc

Han hadde jeg lett blokkert 

Anonymkode: 930de...d2e

• Liker 2
Skrevet

Hva betyr mom/dad issues?

Anonymkode: 84139...ff5

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr mom/dad issues?

Mamma/pappa problemer

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro det?

Anonymkode: 10c82...fb7

Tro hva?

Skrevet

Begge er heldigvis døde.

Anonymkode: 65097...7e5

Skrevet

Mamma er helt super, men min far er distansert og kjølig. Det gjør at jeg strever veldig for å få anerkjennelse, noe jeg vet jeg aldri får fra ham.

Anonymkode: 1fb3d...75a

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma/pappa problemer

Det er faktisk ikke det det betyr. Men definisjonen din matcher hva TS tror det betyr, så sånn sett blir svaret ditt riktig for denne tråden.

Anonymkode: 9ddf9...20a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke det det betyr. Men definisjonen din matcher hva TS tror det betyr, så sånn sett blir svaret ditt riktig for denne tråden.

Kan du utdype hva det betyr da?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mamma/pappa problemer

Åja, da foretrekker jeg den norske versjonen av uttrykket. 

Vi har aldri hatt noe problem når det gjelder dette.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype hva det betyr da?

Bedre at du googler det 🙂 Sier ikke det for å være kjip, men fordi jeg synes det er litt komplisert å forklare + det er et uttrykk jeg aldri har funnet relevant.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre at du googler det 🙂 Sier ikke det for å være kjip, men fordi jeg synes det er litt komplisert å forklare + det er et uttrykk jeg aldri har funnet relevant.

Takk for hjelpen.... 🙄

Daddy Issues (non-clinical definition)

A person is said to have daddy issues when they have an unhealthy or absent relationship with their father.

Examples include a dad who was abusive (emotionally and/or physically) or a paternal figure who was not present during formative years.

At their core, daddy issues are a carryover effect from difficult childhoods into adulthood whereby familiar behaviors are replicated in romantic relationships.

Daddy issues can occur in both women and men but may differ in presentation.

https://blogs.psychcentral.com/life-goals/2017/12/what-are-daddy-issues-exactly/

• Liker 1
Skrevet

Eneste problemet jeg egentlig kan komme på er at jeg er for tett knyttet til de og den dagen de dør har jeg ærlig talt ingen anelse på hvordan jeg kan takle det. De er mine to favorittpersoner i verden..

Anonymkode: 0f7c2...dea

• Liker 2
Skrevet

Mamma har et lass med issues selv som hun har brukt hele sitt voksne liv på å fikse på mer eller mindre usunne måter. Det har gjort forholdet vårt anstrengt og vanskelig. 
Pappa har problemer med å vise og snakke om følelser. Alt skal bare holdes helt på overflaten. Vårt forhold er derfor veldig overflatisk, men likevel hyggeligere enn det jeg har med min mor. 

Men det skal sies at jo eldre jeg blir, jo bedre forstår jeg dem og hvorfor de er som de er. Jeg har lært at de også er et produkt av sine foreldre, akkurat som meg. 

Anonymkode: 92341...eb3

• Liker 1
Skrevet

Pappa er homofob og rasist

Mamma er info alternativ medisin

Anonymkode: 4cd69...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...