AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 «Hilsen frisør» kommentarer har jeg lest mange steder oppi gjennom. Jeg skjønner at frisører vet mer om hår enn en uutdannet person på hår. Men ikke kom og si at man ikke kan få bra hårfarge av å farge håret selv hjemme. Jeg har farget håret mitt i årevis og har mine teknikker og god lang erfaring og får et fantastisk bra resultat. Jeg har seff bommet litt i starten og ikke fått dekket alt, men man lærer av feil og blir bedre og bedre neste gang akkurat slik for dere. Og at hårfarge sliter på håret er tull. Faktisk synes at håret føles sunnere ut når det er farget enn ikke-farget. Og dette vet jeg fordi det er heller ingen forskjell og jeg får ikke fortere split ends av det. Og lukten av nyfårget hår er sååå vidunderlig godt! Bleking er noe annet, det kan gå svært ille hjemme. Håret kan brekke, få brannskader i hodebunnen om den er veldig sterk eller huden er tynn. Ikke få håret lyst nok som ønsket. Altså jeg skjønner at dere sier dette for salgstriks for å få kunder og dere trenger pengene deres. Men hva med å senke prisene deres da? Over 1000 kr kun for ettervekst er jo latterlig dyrt når jeg hjemme kan gjøre det til litt over 100 kr og få det like bra! Oftere har jeg blitt misfornøyd når jeg har gjort håret mitt hos frisør og ikke fått det som forventet. Min utblåsning. Spent på svar fra sinte frisører Anonymkode: 2a6a0...5f7 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 «Spent på svar fra sinte frisører» Altså du legger jo ikke helt til rette for en konstruktiv diskusjon her. Anonymkode: 1b2bd...d2a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Enig med deg ts. Altfor dyrt hos frisør. Blir ikke alltid særlig bra heller☺ sluttet å gå til frisør for mange år siden. Klipper og farger meg selv, og klipper barna og kjæresten. Har blitt god med litt øvelse ☺ Anonymkode: cd396...550 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Dere som klager på frisørpriser forstår ikke at frisøren for det første skal ha timelønna si, hvor det ikke er uvanlig å legge til 50% ekstra i sosiale kostnader i beregningene? I tillegg koster jo produktene som blir brukt en del, og attpåtil skal frisøren gå i overskudd. Har dere ikke tenkt på det? Og nei, jeg er ikke frisør. Anonymkode: c200e...721
Lisa Rowe Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 Når det kommer til farging så er de fleste frisører imot bruken av boksfarge, ikke det å farge håret hjemme generelt. Det er jo derfor de selger farge du kan ta med hjem og påføre selv, som er billigere enn å få det gjort i salongen. Det at hårfarge sliter på hår generelt er forøvrig fakta, på samme måte som at varme sliter på håret. Det betyr dog ikke at du kan fysisk kjenne at håret ditt er slitt bare fordi du har farget eller fønet/krøllet det et par ganger. Alle har forskjellig hår i tillegg, så det er mulig du bare har sterkt hår. Det har jeg, selv om jeg farger det og bruker varme på det. Frisører tjener forøvrig tusenvis av kroner på kunder som kommer desperat og ber om hjelp etter de har prøvd seg hjemme først, så sånn sett så tjener de nok en del på at folk ikke hører på dem.
by Bente Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Frisør🌼 Jeg syntes det er bra at du tar opp temaet! Men du ga kanskje ikke så mye rom for diskusjon her😉 Det er mange elementer som spiller inn her.., man kan også bytte en stikkkontakt selv, den kan sikkert kjøpes for 10kr., vi har heldigvis fagpersoner på alle områder, så kan vi selv velge om vi ønsker å benytte dem😉 Jeg har jobbet som frisør i 23 år, drevet salong i 15 år, så dette du skriver ang pris blir det samme som å si at du ønsker at frisører skal gå ned i lønn. For mange salonger er det en hårfin balanse om man oppnår røde eller grønne tall😏 Men når alt dette er sakt, så er det også et faktum at 50-60% av alle som farger håret i Norge gjør dette hjemme selv. Jeg har nå brukt 1 år på å utforske dette markedet. Jeg har testet det meste som finnes og ser det er store forskjeller. Men det jeg personlig syntes er mest utfordrende, er å forstå hjemmefarger. Leverandører til hjemmefarger lever ikke opp til hva de lover., farger skal lysne 8 nivåer, dekke grått hår osv., så her må man virkelig prøve og feile før man finner noe som funker. Mitt mål er å finne løsninger slik at man slipper dette, at man oppnår fargen man ønsker i første runde🤩 Så hvis du har flere problemstillinger du syntes jeg bør vite om, så skriv gjerne til meg🥰 Min kanal: https://www.youtube.com/c/byBente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå