AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Hei, Jeg har slitt en del i det siste, og har i den forbindelse lagt ut noen innlegg på den anonyme appen Jodel hvor jeg har gitt uttrykk for noen av mine tanker. Plutselig får jeg opp en melding fra appen om at de har fått melding om at jeg ikke har det så greit, samt noen råd i den forbindelde. Hvordan har de blitt varslet om dette? Jeg blir litt paranoid. Anonymkode: 27d09...d4d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Appen registrerer mobilnummeret som meldingene som skrives dit kommer fra. Jodel, appen, registrerer ekstremt mye informasjon om avsenderen. Anonymkode: 31330...166
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Håper du tar til deg rådene og søker hjelp. Man skal ikke gå rundt og slite unødvendig Anonymkode: 805de...62f 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Har noen rapportert det inn kanskje? Anonymkode: b2942...b2c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 Jodel vet jo "hvem" du er, eller iallfall hvor innleggene du poster kommer fra og kan sende deg melding.. du er jo bare anonym for andre brukere. Noen har nok rapportert innleggene dine og da får du automatisk en sånn melding fra appen. Håper du oppsøker hjelp og får det bedre Anonymkode: 2311e...322 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Eventuelt har du brukt noen triggerord i innleggene dine som gjør at appen automatisk sender ut sånn melding til deg. Anonymkode: 2311e...322 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Takk for svar, alle sammen. Av nysgjerrighet sjekket jeg hvilke muligheter man har for å rapportere/flagge slike innlegg, men fant ingen valg for det. Er det administratorer eller andre som kan varsle? Jeg er mest engstelig for at noen kan knytte dette mot mitt nummer, og dermed navn, manuelt. Ellers takk for omtanke. Jeg har vært i kontakt med min lege og fortalt litt om hva jeg sliter med, og håper det kan bidra til bedring på en eller annen måte. Anonymkode: 27d09...d4d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 I disse tider med mye selvmord og psykiske lidelser som deles ofte i ulike SoMe der unge holder til, så trigger dette til et fellesskap og du vet ikke hvem som leser fine poster. Vil anbefale deg å være varsom, du har åpenbart gått over noen terskler ettersom du har blitt rapportert. Søk hjelp i virkeligheten fremfor å lufte de tunge tankene «anonymt». Anonymkode: 51891...9d8 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 På 14.9.2020 den 0.49, AnonymBruker skrev: I disse tider med mye selvmord og psykiske lidelser som deles ofte i ulike SoMe der unge holder til, så trigger dette til et fellesskap og du vet ikke hvem som leser fine poster. Vil anbefale deg å være varsom, du har åpenbart gått over noen terskler ettersom du har blitt rapportert. Søk hjelp i virkeligheten fremfor å lufte de tunge tankene «anonymt». Anonymkode: 51891...9d8 Du skulle bare visst hvor mye det kan hjelpe å nettopp lufte tankene anonymt. Anonymkode: d1d0e...ecd 1
Minitroll Skrevet 15. september 2020 #10 Skrevet 15. september 2020 Alle kan varsle/flagge ved bruk av ... under jodelen.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Korleis kan man rapportere eit innlegg nokon har skreve i Jodel appen? Anonymkode: 044eb...2d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå