AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Del Skrevet 13. september 2020 Er det mye penger i å spare på å faste store deler av dagen? Jeg bare har ikke energi til å lage store måltider, og vurderer kanskje å slutte å spise middag. Anonymkode: a4bdb...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Del Skrevet 13. september 2020 Du må jo ha like mange kalorier uansett, ikke mange pengene å spare hvis du også vil holde deg frisk - og i stand til å tjene penger. Hva slags matlaging er det du driver med som er så slitsom? Hvordan er kostholdet ditt, hvis du synes matlaging er slitsomt? Anonymkode: 04198...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Del Skrevet 13. september 2020 Tror ikke jeg har spart så mye penger på det nei, selv om jeg som oftest bare spiser lunsj + middag eller bare middag så velger jeg fort da litt dyrere mat til de måltidene. Anonymkode: 25ec0...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Del Skrevet 13. september 2020 Det gikk litt fort der. Altså, det er ikke umulig at du kan spise billigere enn du gjør nå, men du må ha et visst minimum av næring. Antall måltider, når du spiser dem, og hva du kaller dem, er ikke viktig. Anonymkode: 04198...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 14. september 2020 #5 Del Skrevet 14. september 2020 Det er ikke noe problem for ett friskt, normalvektg menneske å kun spise en gang pr dag. Sørg bare for å spise minst mulig karbohydrater, det er bare kortvarig vomfylll. Spis fett og protein. Du kommer langt med egg, grønnsaker med olivenolje. Gjerne frosne billigpakker. Ren fisk og rent kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Del Skrevet 14. september 2020 39 minutter siden, Jadaomatte skrev: Det er ikke noe problem for ett friskt, normalvektg menneske å kun spise en gang pr dag. Sørg bare for å spise minst mulig karbohydrater, det er bare kortvarig vomfylll. Spis fett og protein. Du kommer langt med egg, grønnsaker med olivenolje. Gjerne frosne billigpakker. Ren fisk og rent kjøtt. Alt du sier gir mening - for en som har som mål å gå ned i vekt og ikke har økonomiske begrensninger. Trådstarter har økonomiske bekymringer, og må få ut flest mulig kalorier av hver krone. Anonymkode: 04198...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 14. september 2020 #7 Del Skrevet 14. september 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt du sier gir mening - for en som har som mål å gå ned i vekt og ikke har økonomiske begrensninger. Trådstarter har økonomiske bekymringer, og må få ut flest mulig kalorier av hver krone. Anonymkode: 04198...7bc Min erfaring er at slik mat blir billigere, såfremt du kjøper det billigeste. First price, butikkens egne merker ol. Den metter også mye mer, så det blir lettere å unngå å gå på en smell. Du tar ikke av om du spiser nok, evnt bare supplere med litt mer feks rapsolje /olivenolje i matlagingen. Vet ikke hvordan ts er, men jeg vet at jeg fort går på en sjokolade/chips/kebab-smell om jeg spiser mye karbohydrater. Og det er dyrt. I tillegg er jeg sulten hele tiden. (Men jeg er ett matvrak, skal sies) Men for all del, jeg ser på sånne spis billig reportasjer at de anbefaler ris, pasta, potet, ol, men det fungerer ikke for meg når jeg er på sparebluss. Karbohydrater i form av feks veldig grovt mel (bak selv) havregryn (grøt med smør i) osv er billig og bra. Tror jeg da. Men for all del, er det totalt krise, ville jeg gått for grov ris, gulrøtter, potet, grønnsakslapskaus m/kjøttbuljong, havregryn og hjemmelaget brød med egg som pålegg/speilegg. Og gått mye på besøk rundt middagstid😊 Endret 14. september 2020 av Jadaomatte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Del Skrevet 14. september 2020 44 minutter siden, Jadaomatte skrev: Min erfaring er at slik mat blir billigere, såfremt du kjøper det billigeste. First price, butikkens egne merker ol. Den metter også mye mer, så det blir lettere å unngå å gå på en smell. Du tar ikke av om du spiser nok, evnt bare supplere med litt mer feks rapsolje /olivenolje i matlagingen. Vet ikke hvordan ts er, men jeg vet at jeg fort går på en sjokolade/chips/kebab-smell om jeg spiser mye karbohydrater. Og det er dyrt. I tillegg er jeg sulten hele tiden. (Men jeg er ett matvrak, skal sies) Men for all del, jeg ser på sånne spis billig reportasjer at de anbefaler ris, pasta, potet, ol, men det fungerer ikke for meg når jeg er på sparebluss. Karbohydrater i form av feks veldig grovt mel (bak selv) havregryn (grøt med smør i) osv er billig og bra. Tror jeg da. Men for all del, er det totalt krise, ville jeg gått for grov ris, gulrøtter, potet, grønnsakslapskaus m/kjøttbuljong, havregryn og hjemmelaget brød med egg som pålegg/speilegg. Og gått mye på besøk rundt middagstid😊 Du har absolutt noen poenger der. Jeg har kjent på egen kropp hvordan å med vilje innta mer fett i kosten har gitt meg en helt annen metthetsfølelse - ikke at jeg gikk rundt og var sulten før, men mettheten nå er dypere, roligere, jeg får ikke sinnsyke anfall av sug etter "noe", nå lenger. Jeg er heller ikke helt sikker på hva jeg ville anbefale når pengene er en reell bekymring - min "bekymring" er som deg at jeg er et matvrak, ikke for knapt med penger - her er det om å gjøre å få nok kalorier, mens for meg er det om å gjøre å ikke få for mange. Men å være åpen og fleksibel og nysgjerrig, det har jeg troen på. Anonymkode: 04198...7bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Del Skrevet 14. september 2020 Hva mener du med at du ikke har energi til å lage store måltider? Det tar da ikke noe mer tid eller energi å steke tre kyllingfileter i stedet for en, eller koke dobbelt så mye ris/potet osv. Ved fasting så lager du derimot færre måltider. Anonymkode: 15f0c...08e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #10 Del Skrevet 14. september 2020 Man trenger ikke å sulte i Norge i dag. Man kan få hjelp av NAV og om det ikke strekker til så kan man få mat av blant annet frelsersarmeen. Anonymkode: b0656...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #11 Del Skrevet 15. september 2020 Jeg var i samme situasjon som deg. Og faster fortsatt 20 timer hver dag. Samtidig som jeg endret kosthold og gikk ned i vekt. Vil påstå at jeg sparer mye penger på det, ja. For trenger kun å ha fokus på ett hovedmåltid. Det blir absolutt ikke noe dyrere av at man må ha en del kalorier på ett måltid. Det spørs jo på hvordan du planlegger måltidet. bare det å ikke kjøpe brød/ knekkebrød pluss pålegg til frokost, lunsj og kvelds er en super besparelse. Anonymkode: 254b5...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #12 Del Skrevet 16. september 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var i samme situasjon som deg. Og faster fortsatt 20 timer hver dag. Samtidig som jeg endret kosthold og gikk ned i vekt. Vil påstå at jeg sparer mye penger på det, ja. For trenger kun å ha fokus på ett hovedmåltid. Det blir absolutt ikke noe dyrere av at man må ha en del kalorier på ett måltid. Det spørs jo på hvordan du planlegger måltidet. bare det å ikke kjøpe brød/ knekkebrød pluss pålegg til frokost, lunsj og kvelds er en super besparelse. Anonymkode: 254b5...a72 TS her. Jeg tenker det samme som deg, at det å kutte ut måltider vil gjøre at jeg sparer masse penger, går ned i vekt og i tillegg får jeg tid til å gjøre andre ting. Jeg tenker kanskje på å spise ett måltid om dagen, kanskje brød med kjøttpålegg og youghurt + frukt, eller en tortilla wrap med grønnsaker. Anonymkode: a4bdb...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 16. september 2020 #13 Del Skrevet 16. september 2020 Et enkelt sparetiltak er å kutte ut (i alle fall kraftig ned på) kjøttinntaket, og i stedet spise bønner, linser, erter og andre belgfrukter (gode proteinkilder og metter godt). Kjøttpålegg er dyrt (høy kilopris). Ost koster også en del. Du kan også spare mye penger på å bake brød/brødvarer selv og på å lage større mengder middag som fryses ned porsjonsvis. Yoghurt koster mye å kjøpe. Skal du spise yoghurt, bør du i stedet lage den selv dersom målet er å spare penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #14 Del Skrevet 16. september 2020 På 13.9.2020 den 22.34, AnonymBruker skrev: Er det mye penger i å spare på å faste store deler av dagen? Jeg bare har ikke energi til å lage store måltider, og vurderer kanskje å slutte å spise middag. Anonymkode: a4bdb...936 Hvis du spiser for lite mat over tid kan du sikkert spare penger, men det vil i stedet gå ut over helsen din. Med andre ord ikke særlig smart. Du bør heller tenke over hva slags mat du kjøper, de aller fleste kan fint kutte matbudsjettet på å velge rimeligere alternativ. Ellers skjønner jeg ikke helt innlegget ditt, du må jo ikke lage store tradisjonelle middager for å få i deg nok næring. Med god variasjon på pålegg/ grønnsaker/ frukt kan du fint få i deg det du trenger "uten poteter og brun saus" Når det gjelder antall måltider om dagen tror jeg det er lurt å "høre på kroppen sin" (jeg vil ha 3 måltider om dagen, min datter spiser 4-5, og sønnen min 2. Vi får alle i oss det vi skal i løpet av dagen, vi bare spiser forskjellige størrelser på måltidene). Anonymkode: f1d5d...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #15 Del Skrevet 16. september 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: TS her. Jeg tenker det samme som deg, at det å kutte ut måltider vil gjøre at jeg sparer masse penger, går ned i vekt og i tillegg får jeg tid til å gjøre andre ting. Jeg tenker kanskje på å spise ett måltid om dagen, kanskje brød med kjøttpålegg og youghurt + frukt, eller en tortilla wrap med grønnsaker. Anonymkode: a4bdb...936 Så det ene måltidet ditt skal bestå av brødskiver eller en wrap? Da kommer du i hvert fall ikke til å ha energi til å lage mat, siden du vil gå med kraftig underskudd. Anonymkode: 15f0c...08e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå