Gå til innhold

Babyshower, gender reveal fest. Slutt å importer alt drit. fra USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så teit med babyshower og gender reveal fester. Man kjøper inn mye uødvendige greier og «bestemmer» før babyen er født akkurat de stereotypiske kjønnsroller den skal inn i. Så er det at det hele er så amerikansk og pinlig at jeg får fnatt. Holder det ikke med dåp? 

Anonymkode: 166e4...433

• Liker 42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen, sister

Anonymkode: ab42b...b8a

• Liker 9
Skrevet

Vet ikke hva jeg synes er mest tvang jeg - å "bestemme" et kjønn eller bestemme en tro via dåp. 🤔

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, Nightcrawler skrev:

Vet ikke hva jeg synes er mest tvang jeg - å "bestemme" et kjønn eller bestemme en tro via dåp. 🤔

Normalt at folk døpes. Det har skjedd siden tidenes morgen

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ganske normalt å si om en baby er gutt eller jente også.. Eller?

• Liker 20
Skrevet

Altså, en baby bryr seg fint lite om den har rosa eller blå body. Så at foreldrene «bestemmer stereotypiske kjønnsroller» er å ta litt hardt i... 

La nå folk få ha på babyen sin rosa ballerina skjørt hvis de vil... Dagen kommer fort nokk der ungen bestemmer helt og holdent selv hva den vil ha på seg. 

Er forøvrig enig, babyshower etc er bare kleint. Har ikke hatt en eneste en selv, og går ikke i venniners heller. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidenes morgen var vell å ta veldig hardt i. 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Nightcrawler skrev:

Har ikke sagt noe om det. Mente bare at det å putte dem inn i så stereotypiske hva som er gutt/jenteting blir for meg dumt. La barn velge selv. Rosa er ikke for jenter, Blått er ikke for gutter

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har også hatt to kjønn, siden tidenes morgen 

Anonymkode: 29c2f...ec8

• Liker 13
Skrevet

Folk importerer slike patetiske feiringer for å kunne snylte til seg flere gaver.

Anonymkode: 93147...37f

• Liker 11
Skrevet

Har ikke sagt noe om det. Mente bare at det å putte dem inn i så stereotypiske hva som er gutt/jenteting blir for meg dumt. La barn velge selv. Rosa er ikke for jenter, Blått er ikke for gutter

Men at de ikke skal få bestemme troen sin selv, det er helt greit?

• Liker 5
Skrevet

Men så er en baby i mors mage ikke påvirket av fargen rundt mor heller da. 

Anonymkode: 29c2f...ec8

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Neida, i dag skal alt være «kjønns nøytralt». Barna må få velge selv hva de identifiserer seg som, derfor må man for all del IKKE kjøpe jente/gutte farge på klær. For da tvinger foreldrene dem inn i kjønnsrollen. 😂👍🏼

• Liker 7
Skrevet

Er helt enig i at det er tull og oppfordring til kjøpepress osv, men det med kjønn som jeg ser mange reagerer på; altså jeg er gravid med en gutt. Jeg kommer jo til å «oppdra» han som gutt, og si at han er gutt osv. Det betyr ikke at han ikke skal få leke med dukker (har både biler og dukker til gutten jeg allerede har) Men mener folk seriøst at man skal oppdra barnet og tenke på barnet som kjønnsløst? Det blir litt vel spesielt for meg. Om han skulle komme å fortelle at han er født i feil kropp når han blir eldre skal jeg absolutt støtte han i alle valg han vil ta og hjelpe der jeg kan, men enn så lenge tenker jeg jo at han er gutt..

Anonymkode: 45881...78f

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk importerer slike patetiske feiringer for å kunne snylte til seg flere gaver.

Anonymkode: 93147...37f

Du velger selv om du gidder delta/kjøpe gave da. 

Anonymkode: 10b2c...100

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Frøyamor skrev:

Neida, i dag skal alt være «kjønns nøytralt». Barna må få velge selv hva de identifiserer seg som, derfor må man for all del IKKE kjøpe jente/gutte farge på klær. For da tvinger foreldrene dem inn i kjønnsrollen. 😂👍🏼

Skjønner ikke greia jeg altså, må si det. Har ikke tatt skade av at jeg hadde rosa klær som liten, iallfall. 🤷‍♀️

• Liker 3
Skrevet

Lol. 

Anonymkode: 10b2c...100

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frøyamor skrev:

Jeg sa ingenting om at ting må være det. Men at barn må selv få velge. Ikke fan av når man forsterker og dyrker kjønnsrollene slik. Og at folk er så opptatte av å finne ut kjønnet og at fargen rosa eller blått skal være kjønn, er for meg idiotisk

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Nightcrawler skrev:

Skjønner ikke greia jeg altså, må si det. Har ikke tatt skade av at jeg hadde rosa klær som liten, iallfall. 🤷‍♀️

Enig. Dessuten bryr ikke spebarn seg en dott om farger heller. Men du vet, noen må bli krenka av alt. 

• Liker 2
Skrevet

Er helt enig i at det er tull og oppfordring til kjøpepress osv, men det med kjønn som jeg ser mange reagerer på; altså jeg er gravid med en gutt. Jeg kommer jo til å «oppdra» han som gutt, og si at han er gutt osv. Det betyr ikke at han ikke skal få leke med dukker (har både biler og dukker til gutten jeg allerede har) Men mener folk seriøst at man skal oppdra barnet og tenke på barnet som kjønnsløst? Det blir litt vel spesielt for meg. Om han skulle komme å fortelle at han er født i feil kropp når han blir eldre skal jeg absolutt støtte han i alle valg han vil ta og hjelpe der jeg kan, men enn så lenge tenker jeg jo at han er gutt..

Anonymkode: 45881...78f

Du misforstår tydeligvis mitt poeng. Jeg mener bare at man ikke skal tvinge dem inn i kjønnsroller eller sånt når man ikke nødvendigvis vet hva som er riktig for dem. Jeg vet dette godt selv da jeg vokste opp. Jeg fikk aldri leke med barbiedukker selv om det var det jeg likte best, fordi jeg er gutt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...