Gå til innhold

voldelig barn i barnehagen?? redd for å på jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. er vikar i barnehage og er ett barn (5 år)  som er voldelig mot andre barn, slår osv, men det rare er at som oftest er barnet snill. barnet kastet masse vann i hele ansiktet mitt en dag og når jeg sa at det var vondt og ikke greit lo barnet, men andre ganger er barnet snill mot meg som ansatt og andre barn. jeg er redd dette barnet og hva hen kan finne på. hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 1d346...fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter dette barnet med noe? Det er ikke normal oppførsel.

Skrevet
Akkurat nå, MonicaM skrev:

Sliter dette barnet med noe? Det er ikke normal oppførsel.

jeg vet ikke, har nettopp startet å jobbe der. ts

Skrevet

flere forslag? ts

Skrevet

Være streng med barnet. Jeg lar ikke barna kaste/dytte osv på meg i barnehagen. Da blir jeg ganske streng. Men vanligvis er de ikke sp respektfulle mot vikarer som de ikke kjenner

Anonymkode: 1a722...fb8

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Være streng med barnet. Jeg lar ikke barna kaste/dytte osv på meg i barnehagen. Da blir jeg ganske streng. Men vanligvis er de ikke sp respektfulle mot vikarer som de ikke kjenner

hva sier du evt til barnet når du blir streng? ts

Skrevet

Dårlig forsøk på trolling dette her. Etter skrivemåte og feil tipper jeg du er rundt 13-14 år og kjeder deg

Anonymkode: 95de8...f36

• Liker 6
Skrevet

Si fra til ped.leder at du er usikker på dette barnet og at du ønsker veiledning i hvordan du skal håndtere det. Barnet merker usikkerheten din...

Anonymkode: 78b80...66a

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hva sier du evt til barnet når du blir streng? ts

haha vel.. sier nå slutter du med ganske streng stemme... og da slutter de. Men det handler mest om at de må bygge opp et forhold til deg. De gidder ikke p høre på randoms de ikke kjenner.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig forsøk på trolling dette her. Etter skrivemåte og feil tipper jeg du er rundt 13-14 år og kjeder deg

wow, dummeste kommentaren. du kan vist ingenting om barn. ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si fra til ped.leder at du er usikker på dette barnet og at du ønsker veiledning i hvordan du skal håndtere det. Barnet merker usikkerheten din...

Anonymkode: 78b80...66a

takk for tips :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...sier du, som ikke engang behersker tegnsetting.

Til TS: vær tydelig med barnet, og spør sjefen om de har noen rutiner.

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

wow, dummeste kommentaren. du kan vist ingenting om barn. ts

Hahah, enda dårligere forsøk. Hersketeknikken der funker ikke på voksne folk. Du bør bli flinkere til å skrive før du begir deg ut på trolling

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahah, enda dårligere forsøk. Hersketeknikken der funker ikke på voksne folk. Du bør bli flinkere til å skrive før du begir deg ut på trolling

hva vil du? hvis du ikke vil gi meg svar på det jeg lurte på, så ha deg ut av tråden. 

• Liker 4
Skrevet

Greit å føle at det er frustrerende med barn som utagerer på denne måten (som absolutt ikke er grei oppførsel) men å være redd? Du er jo mye større og sterkere enn barnet (håper jeg). 

Anonymkode: 68071...858

• Liker 2
Skrevet

Uansett må du ta det opp med ped.leder og styrer, det må tas videre og veiledning for barnet og foreldrene må til. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit å føle at det er frustrerende med barn som utagerer på denne måten (som absolutt ikke er grei oppførsel) men å være redd? Du er jo mye større og sterkere enn barnet (håper jeg). 

ja, redd for at barnet kan slå meg i hodet med spade eller noe annet hardt , barnet slo ett annet barn med noe hardt i hodet også, og barnet sier hen skal slå meg og andre i hodet eller kaste ting på oss. ts

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg nå bidrar til at dette sporer av, men du forsøker å arrestere andre på skriving samtidig som du selv skriver middelmådig. Skjønner godt at du gjemmer deg bak anonymknappen, for dette er bare flaut.

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo ikke ta dette med oss, men med dine kolleger og styrer!

Anonymkode: 0a381...0ee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...