AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Jeg er uten jobb, og student. Mannen jobber fulltid. Derfor førte jeg over boliglånet til han på skattemeldingen slik han fikk rentefradraget. Det jeg ikke tenke over var at boligen stod på min skattemelding, og uten at gjeld ble trekt fra fikk jeg høy formue. Egentlig skulle jeg vel ført over dette, men tenkte ikke på at det kom til å være noe problem. Så fikk jeg vedtak om at ingenting av lånet mitt for 2019 blir omgjort til stipend fordi jeg har for høy formue!! Jeg er fortvila, vi har dårlig økonomi og barn og hus. Jeg klagde på vedtaket og sendte med min og mannens skattemelding og forklarte situasjonen. Selv om jeg har 1.3mill i formue har mannen 2mill i gjeld. De skal vel regne ut felles formue siden vi er gift. Spesielt siden boliglånet følger boligen... Noen med erfaring? Vil dette fikse seg, eller har jeg rota det skikkelig til?!? Anonymkode: 39de3...c9c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Du har driti deg ut. Staten bryr seg ikke om gjeld etc. Står huset på deg, har du formue Anonymkode: 349bd...744 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har driti deg ut. Staten bryr seg ikke om gjeld etc. Står huset på deg, har du formue Anonymkode: 349bd...744 Hvis jeg får endra skattemeldingen og fører huset over på han, da? Ser man kam endre deni 3 år etter fristen om noe er feil eller mangler. Og dette blir jo teknisk sett feil. Anonymkode: 39de3...c9c
Khadira Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Ville ringt Lånekassen og snakka med de. Du vil få mange selvutnevnte eksperter her i tråden som antakelig bare bidrar til å gjøre deg mer forvirra. 😕 1
Sisselini Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 (endret) Dette hadde nok vært tapt sak hvis dere var samboere, men hvis det er slik at gifte har felles formue/lån skal det vel kunne ordne seg? Men usikker siden argumentet for at han skulle få lånet på seg var skattelette. Oooog nå skal du ha det tilbake pga «skattelette». Den virker jo å krasje litt med ekteskapsargumentet igjen? Da må vel han også betale tilbake fordelen han fikk der, for at du skal få igjen? Uten å kjenne til samarbeidet mellom Lånekassa/Skatteetaten, men opererer vel ut fra samme «regler» og vilkår. Så dere kan nok ikke få begge deler, men med litt oppfølging og telefoner vil jeg tro dette kan orde seg for dere. Hilsen selvutnevnt ekspert (fordi det jo gjør tråder til nettopp.. tråder) 😄 Endret 13. september 2020 av Sisselini 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, Sisselini skrev: Dette hadde nok vært tapt sak hvis dere var samboere, men hvis det er slik at gifte har felles formue/lån skal det vel kunne ordne seg? Men usikker siden argumentet for at han skulle få lånet på seg var skattelette. Oooog nå skal du ha det tilbake pga «skattelette». Den virker jo å krasje litt med ekteskapsargumentet igjen? Da må vel han også betale tilbake fordelen han fikk der, for at du skal få igjen? Uten å kjenne til samarbeidet mellom Lånekassa/Skatteetaten, men opererer vel ut fra samme «regler» og vilkår. Så dere kan nok ikke få begge deler, men med litt oppfølging og telefoner vil jeg tro dette kan orde seg for dere. Nå får jo alle skattelette av renter, og siden jeg ikke har inntekt fikk jeg ikke bruk for rentefradraget. Og jeg trodde at gifte skulle ha felles formue/lån uansett. Rentefradraget har jo ingen sammenheng med studielån så vidt jeg vet? Og om boligen blir ført over til han har han jo enda 1mill i negativ formue pga gjeld 😂 takk for svar. Håper det fikser seg Anonymkode: 39de3...c9c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå