AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #21 Skrevet 24. september 2020 Det skrives lite om i media hvordan vi nordmenn trykkes ned av de største rasistene: muslimene. Anonymkode: 7288e...82e 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #22 Skrevet 29. september 2020 On 9/13/2020 at 8:50 PM, AnonymBruker said: Er jeg den eneste som merker veldig mye rasisme i Norge nå i det siste? Blikk, nedlatende rettelse, tydelig irritasjon, slemme ord osv. Jeg har vært i Norge i hele mitt liv og aldri før vært vitne til så mye dårlig energi fra folk, eller har det alltid vært der? Jeg personlig har ikke vært offer for rasisme men jeg ser blikkene damer med hijab for, irritasjonen etter faren med ungene sine i butikken. Vonde ord etter unge mørkhudete. Hvorfor er det sånn at man plutselig merker rasisme i hverdagen, tro? Og selv om man ikke opplever det selv så skal man ikke tie.. Jeg tenker på mennesker som dekker seg til, hvordan de har det, hva de opplever etter en tur til butikken. Jeg tenker og heier på dere❤️ Anonymkode: 0aa61...925 Jeg merker masse rasisme om dagen. Kvinner med hijab som aldri flytter seg eller gir plass i butikken. Om du så kommer med hodet kappet av brauter de seg frem. menn som sender deg ekle blikk. Kler av deg med blikket. Fordømmer deg for ikke å være ærbar. Syns det er greit å stirre. Sitte på kafé ogskremmevekk alle norske kVinner. guttegjenger på 15_20 stk. Ikledd Gucci og machete. ja, det er endel rasisme « om dagen» Anonymkode: 39534...b85 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #23 Skrevet 29. september 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg merker masse rasisme om dagen. Kvinner med hijab som aldri flytter seg eller gir plass i butikken. Om du så kommer med hodet kappet av brauter de seg frem. menn som sender deg ekle blikk. Kler av deg med blikket. Fordømmer deg for ikke å være ærbar. Syns det er greit å stirre. Sitte på kafé ogskremmevekk alle norske kVinner. guttegjenger på 15_20 stk. Ikledd Gucci og machete. ja, det er endel rasisme « om dagen» Anonymkode: 39534...b85 🙄 Yes nå om dagen så skal man faen meg ikke se i en generell retningen av enkelte nordmenn for å ikke traumatisere dem. Det er jo fint å ha noen å se ned på. Det er bare så ofte at de av dere som forakter oss mest har en lei tendens til å være blant de som, for å si det mest mulig diplomatisk, imponerer minst blant nordmenn. Anonymkode: 3df12...02b 1
Repus Asserts Skrevet 29. september 2020 #24 Skrevet 29. september 2020 Jeg lurer litt på hva du mener med «i det siste»? Mener du de siste årene? Under koronakrisen? Den siste uken? Det finnes studier som viser at rasismen går opp i økonomisk nedgangstider,det er jo mulig at det kan være en del av forklaringen. Når et samfunn opplever kriser blir det gjerne en oppblomstring av slike ting som mer mistenksomhet,mindre tillit, flere selvmord, mer kriminalitet osv. Disse er da bivirkner på at samfunnet er «sykt» (i krise). At rasismen da også øker, virker jo sannsynlig. 1
bluedot Skrevet 29. september 2020 #25 Skrevet 29. september 2020 På 24.9.2020 den 8.54, AnonymBruker skrev: Det skrives lite om i media hvordan vi nordmenn trykkes ned av de største rasistene: muslimene. Anonymkode: 7288e...82e Det fascinerer meg stadig vekk hvordan enkelte kommer med whataboutisme og avsporinger for å legge skylden over på «de andre». Det blir like dumt å skrive det du skriver som å si at nordmenn er de største rasistene. Du generaliserer veldig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #26 Skrevet 29. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: 🙄 Yes nå om dagen så skal man faen meg ikke se i en generell retningen av enkelte nordmenn for å ikke traumatisere dem. Anonymkode: 3df12...02b Vedkommende snakker om åpenlys stirring og bevisst stygge blikk, det er en vesentlig forskjell. Dette skjer også andre veien, nordmenn som stirrer nedlatende på innvandrere, er det greit? Anonymkode: 3d707...78b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #27 Skrevet 29. september 2020 Jeg har tidligere alltid vært for å ta inn flyktninger osv og stemt liberalt den ene gangen jeg har fått vært med så langt. Vel, jeg gjør nok ikke det igjen. Jeg har bodd et år i Sverige og følt på kroppen hvordan innvandringen har ødelagt Gøteborg. Greit nok at det kanskje er integreringen som er problemet og ikke innvandringen, men da får Norge bare bli flinkere til integrering før vi tar inn noen flere. Nei, jeg vil ikke ha flyktningene fra Moria hit og jeg vil ikke ha flere innvandrere. Anonymkode: 29ece...c3a 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #28 Skrevet 3. oktober 2020 På 13.9.2020 den 21.39, AnonymBruker skrev: Tror det har mye å gjøre med at det er et veldig voldsomt og betent trykk nå, samtidig som vi omtrent ikke diskuterer annet enn innvandring, som er blitt ensbetydende med muslimer. Har dessverre hatt en økt åpenbar rasistisk oppførsel fra kunder på jobben min også, mot ansatte. Mulig det har noe med korona å gjøre også, at folk generelt er mer paranoide, redde og frustrerte. Tror ikke det er så lett å være et helt vanlig muslimsk menneske om dagen. Anonymkode: c46ee...673 kan du fortelle litt om opplevelsene dine muslimske ansatte har? Anonymkode: 46730...34f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #29 Skrevet 3. oktober 2020 På 13.9.2020 den 21.00, Resignert skrev: Kanskje det er pga avisoppslagene om idiotisk oppførsel blant "våre nye landsmenn", som tydeligvis bare MÅ arrangere store brylluper, danse i veitunneller, feire diverse idiotiske "høytider" osv. Midt under en pandemi. Og dermed belaster og eksponerer helsevesenet vårt helt unødvendig. Disse tingene er like idiotiske som "rave in the cave".... Mener svenskene som feirer midsommarstången ? Det skjer midten av sommeren, og ikke nå. Anonymkode: 49857...64b 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #30 Skrevet 3. oktober 2020 På 17.9.2020 den 8.24, Klossmajor skrev: Lurer på om ikke dette like godt kan være at du den siste tiden tenderer til mer synsing og føleri. Å tolke ting ut av blikk blir i hvert fall altfor spekulativt. Nå i disse koronatider behøver man ikke være en av "våre nye landsmenn" for å få stygge blikk, nå mistenkeliggjøres vi alle 😄 Stygge blikk, grimaser og risting på hodet, og ufin tilsnakk oppnås ganske lett hvis: Du ikke har på munnbind i en T-banevogn med 3-4 andre, dersom du ikke spriter deg inn i butikk, dersom du hoster, dersom du påpeker at veldig lokale smittevernsregler på arbeidsplassen er uten logikk, osv 😏 Ellers tror jeg egentlig ikke rasismen er økende her i landet, selv om mange slenger litt med leppa fordi de ikke klarer å argumentere saklig, eller mangler evne til å forstå hvorfor enkelte ting oppfattes som rasisme. (jeg må innrømme at jeg ikke forstår alt selv heller 🤔) Anonymkode: 3c2d9...297
Gjest Lampe1 Skrevet 12. oktober 2020 #31 Skrevet 12. oktober 2020 På 14.9.2020 den 13.25, Callisto83 skrev: Jeg tror det har en sammenheng med den totalt ensidige venstrevridde mediedekningen. Det er brann i Moria leiren, men ikke ett eneste kritisk spørsmål om årsak. Bare intervjuer med folk som kan fortelle om hvor mange vi burde ta inn. Jeg har sagt det før og sier det igjen, ingenting sender folk over på ytterste høyre som sånn aktivistisk journalistikk. Ting vi kanskje skulle snakket om blir dysset ned, og terskelen for å ha en konstruktiv debatt forsvinner. Synd ikke mediene ser det selv. Dette går hovedsaklig utover uskyldige mennesker som bare blir brukt som brikker i et politisk spill. Fullstendig enig.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #32 Skrevet 12. oktober 2020 På 3.10.2020 den 13.10, AnonymBruker skrev: kan du fortelle litt om opplevelsene dine muslimske ansatte har? Anonymkode: 46730...34f Det kommer an på intensjonen din - om du spör fordi du er nysgjerrig og lurer oppriktig, eller om du spör på grunn av mistenksomhet og ikke egentlig tror på at det som blir rettet mot dem er rasisme. Anonymkode: c46ee...673
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #33 Skrevet 25. oktober 2020 På 14.9.2020 den 13.25, Callisto83 skrev: Jeg tror det har en sammenheng med den totalt ensidige venstrevridde mediedekningen. Det er brann i Moria leiren, men ikke ett eneste kritisk spørsmål om årsak. Bare intervjuer med folk som kan fortelle om hvor mange vi burde ta inn. Jeg har sagt det før og sier det igjen, ingenting sender folk over på ytterste høyre som sånn aktivistisk journalistikk. Ting vi kanskje skulle snakket om blir dysset ned, og terskelen for å ha en konstruktiv debatt forsvinner. Synd ikke mediene ser det selv. Dette går hovedsaklig utover uskyldige mennesker som bare blir brukt som brikker i et politisk spill. Det er vår plikt å hjelpe disse menneskene! Tenk om du var i deres situasjon? Anonymkode: 39ca5...878
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #34 Skrevet 1. november 2020 Ja det er sant. Her vi bor er dette faktisk et stort problem fra våre nye landsmenn mot etnisk norske. Stygge kommentarer, nedlatende snakking, blikking, plaging, truende oppførsel osv på skolene her. Så ja, het er det et reelt problem. Anonymkode: dba22...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå