AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Trenger man alltid å dra til legen? Jeg tror jeg har en spontanabort nå, men vil bare at kroppen gjør sitt:) er det greit? Eller bør man alltid sjekke det? Anonymkode: a34db...1cc
Gjest Mumlehumle Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Hvor langt er du på vei? Jeg var 6+3 og jeg fikk beskjed om at kroppen fikser seg selv. Hvis jeg ikke stoppet å blø og utviklet feber måtte jeg kontakte lege.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Leit å høre. Jeg har ikke kontaktet lege når jeg har hatt tidlige spontanaborter. Kroppen har ordnet opp selv. I de aller fleste tilfeller gjør den det. Hvis du blør greit i noen dager framover, ikke har vedvarende smerter og får negativ test om en ukes tid kan du gå utifra at kroppen har ordnet opp selv. Anonymkode: 892a4...291 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, Mumlehumle skrev: Hvor langt er du på vei? Jeg var 6+3 og jeg fikk beskjed om at kroppen fikser seg selv. Hvis jeg ikke stoppet å blø og utviklet feber måtte jeg kontakte lege. Er 9 uker på vei:) Anonymkode: a34db...1cc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Leit å høre. Jeg har ikke kontaktet lege når jeg har hatt tidlige spontanaborter. Kroppen har ordnet opp selv. I de aller fleste tilfeller gjør den det. Hvis du blør greit i noen dager framover, ikke har vedvarende smerter og får negativ test om en ukes tid kan du gå utifra at kroppen har ordnet opp selv. Anonymkode: 892a4...291 Ok, takk for svar:) har aldri opplevd spontanabort, men har venninner som har opplevd det samme som sa at kroppen gjør jobben. Men hvis jeg blir dårlig så kontakter jeg legevakta:) Anonymkode: a34db...1cc
Kenelz Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Sikker på om det var SA? Er du fra uke 9 så må det kontrolleres at kroppen din har kvittet med seg alle restene. Du må med andre ord kontakte legen. Blør du bare smått og/eller hatt magesmerte hadde jeg først og fremst kontaktet legen som kan følge opp. Kjenner en som trodde det var SA pga blødninger og smerte, men gikk bra til slutt.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Man skal vanligvis ikke kontakte lege så tidlig nei. Anonymkode: c99f3...4d6
Kenelz Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 https://www.babyverden.no/gravid/spontanabort/ 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå