Gå til innhold

Hva er det med menn fra Midtøsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært borti menn som er så irriterende og umoralske. Forsøker hardt å ikke være fordømmende og generaliserende og ja, det finnes noen som er greie og oppfører seg ordentlige, men flertallet jeg har møtt via kollektiv, studier og jobb har vært falske, umoralske, rotete og viser lite respekt. De rydder ikke etter seg, røyker og kaster sneiper overalt og tar "hevn" når de føler seg urettferdig behandlet (å føle seg urettferdig behandlet er å følge etter samme regler som andre), osv. Har ei venninne som er fra Midtøsten og hun uttrykker også at hun er flau over mange av de. 

Hadde ingen fordommer da jeg flyttet hjemmefra for å studere, men etter tre år med studier har jeg fått fordommer og negativt syn på mange av disse og jeg forstår ikke hvorfor menn fra akkurat disse landene har en sånn dårlig oppførsel. Og hvorfor er det så få kvinner fra disse landene, mest menn? Hvorfor kan ikke Norge redde mødre og barn i stedet for uoppdragne, aggressive menn. Tar denne som anonym siden dette ikke er ting jeg sier høyt.

Anonymkode: f18e7...5a8

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kulturen som er så bedriten, og ja det hører til en viss grad sammen med religionen.

Anonymkode: 27d22...ac7

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kulturen som er så bedriten, og ja det hører til en viss grad sammen med religionen.

Anonymkode: 27d22...ac7

Forstår liksom ikke helt hvorfor de holder på sånn, vil ikke de gi et godt inntrykk av seg selv liksom? Oppfører de seg slik vil folk få fordommer mot de. Det handler heller ikke om noen få personer, men veldig mange.

• Liker 5
Skrevet

Marokko, irak, iran? 

Anonymkode: 1cf1b...3e9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Marokko, irak, iran? 

Anonymkode: 1cf1b...3e9

Midtøsten eller folk med et arabisk utseende, det inkluderer vel alle disse landene du nevner. 

Skal sies at jeg har møtt noen få som er greie, og da har de vært kjempegreie. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Midtøsten eller folk med et arabisk utseende, det inkluderer vel alle disse landene du nevner. 

De som har vært greie er klare over problemet og en som jeg har på vennelisten har tatt opp denne problemstillingen på facebook, om at de har en jobb å gjøre når det gjelder ungdom fra en av disse landene han selv kommer fra osv, at man ikke bare kan legge skylden på rasisme. Har du flere negative opplevelser så får fordommer, det er vanskelig å unngå. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en helt annen erfaring. Men jeg har mest erfaring med Kurdere. De er dog ofte ganske liberale i tankesettet sitt. 
Arabere har jeg hørt kan  være ganske bedritne. Tar lang tid å omvende noen fra lært kultur og noen kulturer i Midtøsten har undertrykt kvinner lenge og har lært seg å ikke respektere kvinner, derfor oppfører de seg ufyselig når de må akseptere å bli behandlet likt med kvinner. Så opplever de sikkert mye urettferdig behandling og rasisme som sikkert ikke hjelper på med integrering. 2. Generasjons innvandrere fra Midtøsten er ofte helt annerledes. 

Anonymkode: 55661...735

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en helt annen erfaring. Men jeg har mest erfaring med Kurdere. De er dog ofte ganske liberale i tankesettet sitt. 
Arabere har jeg hørt kan  være ganske bedritne. Tar lang tid å omvende noen fra lært kultur og noen kulturer i Midtøsten har undertrykt kvinner lenge og har lært seg å ikke respektere kvinner, derfor oppfører de seg ufyselig når de må akseptere å bli behandlet likt med kvinner. Så opplever de sikkert mye urettferdig behandling og rasisme som sikkert ikke hjelper på med integrering. 2. Generasjons innvandrere fra Midtøsten er ofte helt annerledes. 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har alltid sett på meg selv som en ganske fordomsfri person og forsøker alltid å gi alle en sjanse, men alt det jeg har opplevd og sett har jeg gjort at jeg har fått fordommer og et negativt syn på folk fra disse landene. Hadde det vært enkelttilfeller så hadde det vært greit, men nei, dette gjelder nesten alle jeg har møtt via studier, jobb, kollektiv, osv. Men de som er greie, de er veldig greie. Dette gjelder førstegenerasjons innvandrere. Det her hjelper ikke akkurat på integreringen, for jeg ønsker helst ikke å ha noe å gjøre med noen fra disse landene hvis jeg ikke må, for hvorfor gidder man å bidra og inkludere når folk oppfører seg slik. 

Det er også ganske ironisk, for jeg kommer fra en liten bygd og har foreldre som alltid har lært at man skal respektere alle uansett bakgrunn og pappaen min er en SV-er som brenner for likestilling og inkludering, men nå som jeg har flyttet til en "storby", gått på universitet og blitt "tørr bak ørene" har jeg aldri vært mer fordomsfull 😐

• Liker 7
Skrevet

Mange kvinner fra disse landene er helt enig, men de tør ikke si det høyt. Da kan jeg love deg at de får mye dritt etter seg fra disse mennene. 

Anonymkode: 41219...467

• Liker 6
Skrevet

Og alt jeg tenker på når jeg ser disse "50erikkenok"-profilbildene på sosiale medier er at folk ikke aner hvordan mange av disse er og hvor respektløse de er. Jeg ønsker ikke flere slik menn hit, og bildene tatt fra leiren viser jo at det er veldig mange menn og nesten ingen kvinner og barn. 

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange kvinner fra disse landene er helt enig, men de tør ikke si det høyt. Da kan jeg love deg at de får mye dritt etter seg fra disse mennene. 

Anonymkode: 41219...467

Har ei liberal venninne fra Midtøsten og hun får ofte kommentarer når det gjelder måten hun snakker på, kler seg på, hun er i følge noen for vestlig. 

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kunne ikke vært mer uenig. I min erfaring ender de ofte opp enda verre, blir med i gjenger, driver med kriminalitet i varierende skala, slåsskamper osv. Jeg har ikke et positivt inntrykk av muslimske andregenerasjons innvandrere.

Anonymkode: 241dc...e15

• Liker 9
Skrevet

Kommer an på. Jeg er sammen med en fra Iran og han har overhodet ikke dårlig oppførsel, og det har ikke vennene hans heller. De er høyt utdannede, høflige, hardtarbeidende, og så er han mye mer romantisk enn norske menn. Han er ikke religiøs, og det har jeg inntrykk av at mange fra Iran ikke er. 
Og så har jeg møtt menn fra Irak, Syria, Afghanistan og de har jeg inntrykk av er mer ekstrem når det kommer til f.eks religion. 

Anonymkode: 8e3db...b23

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ikke vært mer uenig. I min erfaring ender de ofte opp enda verre, blir med i gjenger, driver med kriminalitet i varierende skala, slåsskamper osv. Jeg har ikke et positivt inntrykk av muslimske andregenerasjons innvandrere.

Anonymkode: 241dc...e15

Det som er trist er at noen stempler folk som rasister fordi de tar opp disse problemene, derfor tror jeg det er veldig viktig at folk som selv er innvandrere tør å snakke om dette. Problemene vil ikke bli løst dersom de ikke blir snakket om og tatt seriøst av andre enn resett-lesere, og når det bare er disse som tør å ta opp problemene er det bare deres stemme man hører og det er ikke alltid positivt. Det er også et problem at de som ser utfordringene ikke kan snakke om det på andre medier enn for eksempel resett. Leser ikke selv resett, bare for å ha det sagt. Opplever at mange nordmenn har disse tankene men det er HØY terskel for å snakke om det og da kan noen oppsøke feil steder siden man ikke kan snakke om det på mange kanaler, og mange av disse nettsidene har et ensidig fokus og blander fakta med fiksjon og manipulerer statistikk, og DET er skummelt.

Jeg vil jo ikke være fordomsfull og dømme andre på grunn av hvilket land de er fra, men det har skjedd, og jeg blir bare frustrert over at vi fortsetter å ta inn flere når vi åpenbart ikke klarer å gjøre en ordentlig jobb med integreringen. Jeg og alle burde bidra, men lysten er borte når oppførselen er som den er. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på. Jeg er sammen med en fra Iran og han har overhodet ikke dårlig oppførsel, og det har ikke vennene hans heller. De er høyt utdannede, høflige, hardtarbeidende, og så er han mye mer romantisk enn norske menn. Han er ikke religiøs, og det har jeg inntrykk av at mange fra Iran ikke er. 
Og så har jeg møtt menn fra Irak, Syria, Afghanistan og de har jeg inntrykk av er mer ekstrem når det kommer til f.eks religion. 

Anonymkode: 8e3db...b23

Jeg sier jo ikke at alle er slik, men veldig mange. Jeg snakker heller ikke om godt integrerte folk med utdanning og jobb, men unge innvandrermenn med negative holdninger, dårlig oppførsel, osv. Disse er det mange av. Et resultat av dårlig integrering, men samtidig er det deres eget ansvar å lykkes med integreringen, vi kan bare tilrettelegge. 

Og fakta er at i samtlige land i Midtøsten så er det et elendig kvinnesyn. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil jo ikke være fordomsfull og dømme andre på grunn av hvilket land de er fra, men det har skjedd, og jeg blir bare frustrert over at vi fortsetter å ta inn flere når vi åpenbart ikke klarer å gjøre en ordentlig jobb med integreringen. Jeg og alle burde bidra, men lysten er borte når oppførselen er som den er. 

Det hjelper fint lite om vi aldri så mye vil gjøre en god jobb med integreringen dersom de ikke VIL integreres selv. Det må være en toveis innsats. Min familie har venner med opprinnelse fra midtøsten og de har siden de kom til landet vært klare på at de vil "være norske". (Selvsagt har de beholdt noe av sitt lands kultur innenfor hjemmets fire vegger, men de er veldig norske i kontakt med omverdenen). Veldig hyggelige og omgjengelige mennesker. Men så har du den typen som TS nevner som ikke synes å være interessert i noen som helst form for integrering. 

Anonymkode: 0d69d...204

• Liker 4
Skrevet

Har samme erfaring med menn ifra Somalia. Aldri møtt verre faktisk. Disse har jeg møtt i forbindelse med kollektiv, venner av venner og studier. De har til felles å være umoralske, løgnere, vanskelig å tilpasse seg til andre mennesker (Oppegående, men mangler sosiale antenner). Ikke særlig hyggelige mennesker.

Anonymkode: d2c5f...3ae

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Marokko er ikke Midtøsten men nord-Afrika.

Anonymkode: 4182e...553

• Liker 1
Skrevet

De kommer fra land som legaliserer voldtekt i ekteskap, barnebruder, henging av kvinner som blir voldtatt.  Verdens verste land for kvinner å bo i.  De har en dritt kultur. 

Anonymkode: a1b44...ac1

• Liker 4
Skrevet

Det er jo en blanding av å komme fra en veldig annerledes kultur, religion som styrer endel ting og at mange av de som kommer hit har vært gjennom krig og elendighet og ender opp som ganske hissige, særlig når de møter fordommer i tillegg (at man møter 10 kjipe menn fra et land burde jo ikke gjøre at man dømmer nr 11 likevel, men få mennesker klarer eller vil det). Det blir jo ikke bedre av at man dømmer og tar avstand, døm de menneskene som er kjipe etter dere er blitt kjent med de, selv om man ser et mønster. Tross alt forventer vi det samme (jeg forventer at folk ikke tror jeg har lavere iq enn menn i snitt bare fordi jeg er blond kvinne, menn forventer å ikke bli behandlet som voldtekstmenn av noen som har opplevd.mye kjipt med menn før etc)

Anonymkode: 99c2a...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...