Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 6 uker. Hun er veldig rolig av seg, nesten så jeg blir litt bekymret 😅 da førstemann var svært urolig. 

Men hun liker å ligge for seg selv. Noen ganger så vil hun ikke være på fanget, men liker å ligge i sengen eller lekegrinden å se og bable litt. Hun gråter kun når hun vil ha mat, ny bleie eller trenger litt kos, så veldig lett å ha med å gjøre. Er dette normalt? Er det flere som lar dem ligge for seg selv sånn? Jeg får så dårlig samvittighet. 

En annen ting er at hun har begynt å sove hele natten. Vi føler oss super heldige, men skal man vekke de for å spise når de sover såpass lenge (fra 8-10timer)? Hun går opp i vekt og virker fornøyd, men bare en uvant situasjon for meg. 

Anonymkode: cb979...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi bytte baby? 😉Jeg skrev et innlegg tidligere i dag om hvorfor barseltid er så forskjellig fra baby til baby. Jeg skulle hatt det sånn bare 1 døgn!!! det hadde vært fantastisk. Om det er unormalt vet jeg ikke, for jeg har bare den lille hissigproppen min😀

Ta det opp neste gang du er på helsestasjonen🙂

Anonymkode: cfb53...282

• Liker 4
Skrevet

Min baby var krevende første 3 mnd, men nå er hun verdens enkleste og blideste ❤🙏

Anonymkode: d733d...3b7

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi bytte baby? 😉Jeg skrev et innlegg tidligere i dag om hvorfor barseltid er så forskjellig fra baby til baby. Jeg skulle hatt det sånn bare 1 døgn!!! det hadde vært fantastisk. Om det er unormalt vet jeg ikke, for jeg har bare den lille hissigproppen min😀

Ta det opp neste gang du er på helsestasjonen🙂

Anonymkode: cfb53...282

Ja så innlegget ditt nå 😅 

Uff, jeg forstår deg godt 💕. Vet ikke om det hjelper akkurat, men førstemann var ekstremt krevende, han sov jo aldri og var aldri fornøyd. Veldig frustrerende og man blir så himla sliten (underdrivelse) 😞. Så har virkelig full forståelse for hvordan det er. Skulle gjerne gitt deg et døgn eller fler med en rolig baby 🥰

Ts 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min baby var krevende første 3 mnd, men nå er hun verdens enkleste og blideste ❤🙏

Anonymkode: d733d...3b7

💕😁 

Ts 

Skrevet

Du er nok tryggere i rollen som mor nå med andremann, og det merker selvfølgelig baby. Så vil si du er en god mor. Har det helt likt selv med førstemann her. 

Anonymkode: fdfa0...6c3

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Kenelz skrev:

😂😂 Du er BRA heldig! 

Skal ikke si noe imot det nei 😅 Bare litt uvant situasjon 🙈

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok tryggere i rollen som mor nå med andremann, og det merker selvfølgelig baby. Så vil si du er en god mor. Har det helt likt selv med førstemann her. 

Det er jeg absolutt 💕 Samt at vi er heldig som ikke har kolikk barn eller andre plager. ☺️

Ts 

Skrevet

Vet ikke hvor normalt det er, men var veldig takknemlig for å også ha det slik (utenom soving, han våknet ofte. Men hadde definitivt ikke vekket ham om vektoppgang var fin). 

Nå er han 18 måneder og kan leke lenge selvstendig. Trives best med oss i nærheten, men ikke noe problem å gjøre andre ting mens han leker. 

#2 kommer om noen måneder, spent på om vi er like heldige denne gangen 😅🙏

Anonymkode: 070b3...d50

• Liker 1
Skrevet

Sånn var vår baby. Er langt fra slik nå, ett par år senere😅

Anonymkode: 78944...63d

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurte på det samme med nr. to jeg også. Hun sov så mye og var så rolig at jeg nesten ikke kunne tro det var normalt. Nå er hun 8 mnd., fortsatt en rolig type. Hun kan krabbe, men gjør det bare en gang i blant hvis storesøsteren leker med et eller annet veldig spennende som hun vil bort og se på. Hun har roligere bevegelser, beveger seg mindre, sover mer og blir mindre stresset i nye situasjoner eller av f.eks. høye lyder enn søsteren sin. Hun kan leke lenge for seg selv på gulvet, også hvis jeg er utenfor synsvidde. Det gjorde forrige baby kanskje i ca. et kvart minutt på samme alder. Så her tror jeg det er en blanding av et rolig temperament og at hun ikke har hatt noe særlig magevondt, problemer med spising eller andre plager. 

Anonymkode: 36c5f...9ea

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg absolutt 💕 Samt at vi er heldig som ikke har kolikk barn eller andre plager. ☺️

Ts 

Jeg også tenkte at jeg var såå heldig som hadde 2 uten kolikk. *poff* da minste ble 8 uker, slet han daglig med magen i 11 uker. Hylskrek i flere timer pr dag 🙈  men han måtte gå på noe som het prenan, nan for premature, som var tilsatt ekstra proteiner i. Så det roa seg først da vi fikk gå over på vanlig nan 🙈

Anonymkode: 6d325...189

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var vår baby. Er langt fra slik nå, ett par år senere😅

Anonymkode: 78944...63d

Ja, kan fort endre seg 😅 Men hadde jo selvsagt vært litt godt med en litt rolig unge da eldstemann fortsatt er ganske hyper av seg, sover lite osv i en alder av 10 år😁🙏 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor normalt det er, men var veldig takknemlig for å også ha det slik (utenom soving, han våknet ofte. Men hadde definitivt ikke vekket ham om vektoppgang var fin). 

Nå er han 18 måneder og kan leke lenge selvstendig. Trives best med oss i nærheten, men ikke noe problem å gjøre andre ting mens han leker. 

#2 kommer om noen måneder, spent på om vi er like heldige denne gangen 😅🙏

Anonymkode: 070b3...d50

Så deilig 🥰 Ja, får krysse fingrene for at nr 2 er rolig også. Ja, er litt usikker på om vi skal vekke henne, men skal til helsesøster denne uken, så kan spørre da. Vil nå tro vi kanskje ikke tenger det. 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte på det samme med nr. to jeg også. Hun sov så mye og var så rolig at jeg nesten ikke kunne tro det var normalt. Nå er hun 8 mnd., fortsatt en rolig type. Hun kan krabbe, men gjør det bare en gang i blant hvis storesøsteren leker med et eller annet veldig spennende som hun vil bort og se på. Hun har roligere bevegelser, beveger seg mindre, sover mer og blir mindre stresset i nye situasjoner eller av f.eks. høye lyder enn søsteren sin. Hun kan leke lenge for seg selv på gulvet, også hvis jeg er utenfor synsvidde. Det gjorde forrige baby kanskje i ca. et kvart minutt på samme alder. Så her tror jeg det er en blanding av et rolig temperament og at hun ikke har hatt noe særlig magevondt, problemer med spising eller andre plager. 

Anonymkode: 36c5f...9ea

Så herlig 💕 Ja, blir jo litt bekymret også 🙈 Førstemann var fult kjør fra fødselen av, og enda like futt i han i dag som 10 åring 😂 

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også tenkte at jeg var såå heldig som hadde 2 uten kolikk. *poff* da minste ble 8 uker, slet han daglig med magen i 11 uker. Hylskrek i flere timer pr dag 🙈  men han måtte gå på noe som het prenan, nan for premature, som var tilsatt ekstra proteiner i. Så det roa seg først da vi fikk gå over på vanlig nan 🙈

Anonymkode: 6d325...189

Nei uff 🙈😔 Så leit for dere alle. Det kan helt klart snu veldig fort, så man får bare kose seg når man kan. Så godt det hjalp 💕 Ikke noe morro når de små har det vondt. 

Ts 

• Liker 1
Skrevet

Min var sånn. Helt rolig, spiste på slaget hver tredje time, fikk bleie og sov, lå å pludret litt Enten med oss eller for seg selv og sov igjen. Hadde såvidt litt kveldsuro. Ble en liten hissigpropp når han begynte å bevege seg🙈

Anonymkode: 2841a...ba1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min var sånn. Helt rolig, spiste på slaget hver tredje time, fikk bleie og sov, lå å pludret litt Enten med oss eller for seg selv og sov igjen. Hadde såvidt litt kveldsuro. Ble en liten hissigpropp når han begynte å bevege seg🙈

Anonymkode: 2841a...ba1

Uff da 😅 Ja, kan fort endre seg disse små 💕 

Ts 

Skrevet

Min bror var veldig rolig som baby. Men etter at han begynte å krype rundt i fire-fem måneders alderen var det full fart,og det har det vært siden 😄

Skrevet

Min baby var kjemperolig. Ho er framleis veldig rolig. Aldri vore så bekymra, HS sa variasjonen er stor. Sove, ete, bæsje, flire, repeat. 

Anonymkode: 7531e...55c

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det har mye med det å gjøre🙄🙈🙈

Anonymkode: f4374...5b4

• Liker 1
Skrevet

Nyt det! Ikke vekk henne på natt for å gi mat hvis hun sover natten gjennom. Så lenge hun legger fint på seg trenger du ikke det. 
hun kan fint ligge å plyndre for seg selv. Men legg deg ned på gulvet sammen med henne å snakk med henne, smil og vis ansiktet ditt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...