AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Jeg går på 2 videreutdanninger, totalt 120 poeng/ 2 år. Når jeg forteller det til folk, reagerer alle med å si at det er godt gjort etc. De gangene jeg har fortalt at jeg tar disse v. utd for å få nok poeng til å ta den egentlige utdanningen jeg ønsker, så er det på et vis ikke like imponerende lengre, at disse to jeg tar nå plutselig er veldig enkle og ikke noe å være imponert over Er det ikke rart? Anonymkode: f4e27...ec2
Knirke Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Om jeg blir imponert eller ikke kommer helt an på hvilke fag det er snakk om... Er det barnehagelærer eller kvantefysikk, liksom? 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Hvorfor er det viktig å imponere? Er ikke vitsen at du skal få den utdanningen du vil? Eller er det kun for å imponere? Anonymkode: 6ae79...89c 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 59 minutter siden, Knirke skrev: Om jeg blir imponert eller ikke kommer helt an på hvilke fag det er snakk om... Er det barnehagelærer eller kvantefysikk, liksom? Barnehagelærer er ikke enkelt! Det er tross alt snakk om ledere på virksomheter folk sender det mest dyrebare de har hver dag. Tror på mange måter kvantefysikk er enklere da. Anonymkode: d9315...2d7 1
Knirke Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Barnehagelærer er ikke enkelt! Det er tross alt snakk om ledere på virksomheter folk sender det mest dyrebare de har hver dag. Tror på mange måter kvantefysikk er enklere da. Anonymkode: d9315...2d7 Barnehagelærerstudiet er en av de utdannelsene som krever færrest arbeidstimer i uka for å bestå, under halvparten av tyngre tekniske fag. Om yrket barnehagelærer er vanskelig eller ikke har jeg ingen formening om, men det er heller ikke relevant for diskusjonen. 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 16 timer siden, Sokkar skrev: Tar du 120 poeng på 2 år? Det er jo 60 studiepoeng per år, som er et helt vanlig fulltidsstudium. De fleste studenter jobber jo også ved siden av og engasjerer seg i diverse verv og slikt. Synes ikke det høres så ekstraordinært ut, men nå er jo ikke målet å imponere eller å gjøre mest mulig. Anonymkode: d623b...8b6 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 Hæ? 120 poeng på 2 år er jo standard? Det er forventet å ta 30 studiepoeng hvert semester. De som synes det er godt gjort har vel ikke erfaring fra utdannelse etter videregående.... Anonymkode: 7e746...e2c
Sokkar Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo 60 studiepoeng per år, som er et helt vanlig fulltidsstudium. De fleste studenter jobber jo også ved siden av og engasjerer seg i diverse verv og slikt. Synes ikke det høres så ekstraordinært ut, men nå er jo ikke målet å imponere eller å gjøre mest mulig. Anonymkode: d623b...8b6 Nettopp. Derfor jeg spør. For isåfall er det ikke nødvendigvis hvilke studier, men antall studiepoeng eller at det er deltidsstudier som er faktoren her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå