Gå til innhold

Må man teste seg om man er kvalm og spyr ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier nemlig det. Ingen andre sykdomstegn 

Anonymkode: cc079...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: fe109...dde

Skrevet

Kommer an på hva slags type test 😂 Er du en kvinne og har hatt samleie så hadde jeg kanskje heller tatt en graviditet test fremfor covid. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Kenelz skrev:

Kommer an på hva slags type test 😂 Er du en kvinne og har hatt samleie så hadde jeg kanskje heller tatt en graviditet test fremfor covid. 

Hehe, jeg er garantert ikke gravid. 

Skrevet

Nei din hysteriker. 

Anonymkode: 07cd5...6bd

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, jeg er garantert ikke gravid. 

Men da ønsker jeg deg en god bedring! Trodde selv jeg ikke var gravid da jeg slet med kvalme og oppkast (+ litt til) men så kom det to streker på testen 🙄😂

Men er du en mann (eller er veldig sikker) så er det bare å kontakte fastlegen din om det ikke gir seg! Spesielt om du kaster opp konstant.. Kan vær tarminfeksjon, osv.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koronatest er et tilbud, ikke en tvang.
Det er nok likevel anbefalt ved symptomer, men å kaste opp over testpinnepersonen vil neppe være noen stor suksess.
Så jeg foreslår å se det an til kvalmen er borte og vurdere det igjen hvis du fortsatt ikke føler deg helt frisk.

Anonymkode: d7cf7...794

Skrevet

Hvis du har vært i utlandet og sitter i karantene, eller om du vet at du kan ha vært i kontakt med potensielle smittebærere, så kan du jo ringe korona-telefonen eller legen din og spørre. Sjansen er nok stor for at det er annen grunn til at du er syk.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei din hysteriker. 

Anonymkode: 07cd5...6bd

Det er lov å stille spørsmål. Ikke vært drittsekk bare fordi du er lei av "korona-hysteriet".

Anonymkode: 17882...b32

• Liker 4
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal inn på et sykehus må du ta koronatest om du har vært kvalm, spyr, diare. Du kan jo teste deg når du er frisk for sikkerhetskyld. Men er nok bare vanlig omgangsyke.

Anonymkode: e672f...351

Skrevet

Ikke dra for å teste deg med omgangssyke, vær så snill. Det smitter ekstremt fort! Ingen ønsker seg omgangssyke. Tar heller korona en gang til enn omgangssyke. 

Anonymkode: c1859...e07

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dra for å teste deg med omgangssyke, vær så snill. Det smitter ekstremt fort! Ingen ønsker seg omgangssyke. Tar heller korona en gang til enn omgangssyke. 

Men hva skal hun gjøre? Sitte inne i flere uker? Det kan nemlig ta flere dager for å få booket test, og enda flere dager å få testresultat. Hun kan da risikere å være isolert i flere uker. 

Anonymkode: 0ec0f...076

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, mistenker man coronasmitte og drar for å teste seg så følger man strenge rutiner på smittevern. Tror smittevernet funker fint for omgangssyke også. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal hun gjøre? Sitte inne i flere uker? Det kan nemlig ta flere dager for å få booket test, og enda flere dager å få testresultat. Hun kan da risikere å være isolert i flere uker. 

Anonymkode: 0ec0f...076

Nei, man sitter ikke inne i flere uker før man får negativt svar. For en overdrivelse

TS, du har omgangssyka. Ingenting å teste seg for. Husk å være hjemme 24-48 timer etter du kastet opp sist

Anonymkode: 5378e...f34

• Liker 1
  • Opprett ny...