Gå til innhold

Endring av barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får barnebidrag automatisk gjennom nav nå. Men nå øker inntekten min betraktelig så ønsker å redusere bidraget, hvordan går jeg frem med dette?

Anonymkode: f57f4...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sende ny søknad om fastsettelse av barnebidrag.

Anonymkode: 431d4...9c5

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må sende ny søknad om fastsettelse av barnebidrag.

Anonymkode: 431d4...9c5

må man betale på nytt for endring av bidrag? 

Endret av Lykkeligliten
Skrevet

Søstra mi gikk akkurat igjennom det der. De har delt bosted og omsorg, men hun fikk faktisk barnebidrag likevel (!). Trodde ikke det gikk an jeg, men hun hadde visst søkt om det en gang. Uansett, så begynte hun å jobbe for et par år siden. Men barnefar betalte fremdeles bidrag frem til nå nylig, helt uvitende om at hun tjente så mye mer. Etter litt press fra venner og familie søkte hun om ny fastsettelse av bidrag mener jeg, og skrev inn at hun ikke lenger trengte. Litt usikker på prosessen, men tror det var sånn! 

Anonymkode: 3bb10...8d0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Søstra mi gikk akkurat igjennom det der. De har delt bosted og omsorg, men hun fikk faktisk barnebidrag likevel (!). Trodde ikke det gikk an jeg, men hun hadde visst søkt om det en gang. Uansett, så begynte hun å jobbe for et par år siden. Men barnefar betalte fremdeles bidrag frem til nå nylig, helt uvitende om at hun tjente så mye mer. Etter litt press fra venner og familie søkte hun om ny fastsettelse av bidrag mener jeg, og skrev inn at hun ikke lenger trengte. Litt usikker på prosessen, men tror det var sånn! 

Har det hvert gjennom nav hele veien? Nav krever inn bidrag nå, men jeg ønsker ikke at han skal betale like mye som nå, siden inntekten min går opp. Viktig for meg å endre det fort for å ikke risikere tilbakebetaling eller ujevn fordeling av utgiftene på vårt felles barn

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har det hvert gjennom nav hele veien? Nav krever inn bidrag nå, men jeg ønsker ikke at han skal betale like mye som nå, siden inntekten min går opp. Viktig for meg å endre det fort for å ikke risikere tilbakebetaling eller ujevn fordeling av utgiftene på vårt felles barn

Ja, det er nok lurt! Kjedelig å måtte betale tilbake.. Jeg ville nok bare ringt dem i morgen jeg. Men høres ut som det er mest riktige er å søke om ny fastsetting og legge til grunn ny lønn. Tror det bare tar noen uker å få gjort dette, og at det koster rundt 1000 kr. Litt usikker på dette da. Men han kan kanskje betale halvparten? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok lurt! Kjedelig å måtte betale tilbake.. Jeg ville nok bare ringt dem i morgen jeg. Men høres ut som det er mest riktige er å søke om ny fastsetting og legge til grunn ny lønn. Tror det bare tar noen uker å få gjort dette, og at det koster rundt 1000 kr. Litt usikker på dette da. Men han kan kanskje betale halvparten? 

Mente vi betalte rundt 1000kr hver forje gang, han blir nok lite imponert om han må betale det igjen.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mente vi betalte rundt 1000kr hver forje gang, han blir nok lite imponert om han må betale det igjen.

Han betaler nok gladelig den engangssummen hvis han kan betale mindre bidrag:) :P 

• Liker 1
Skrevet

Dersom staten skal fastsette nytt beløp må dere begge betale et rettsgebyr, for tiden 1.150 kr. Dersom dere vil avtale selv trenger du kun gi beskjed til NAV om at du vil avslutte innkrevingen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...