Gjest skriverennn Skrevet 22. juli 2005 #21 Del Skrevet 22. juli 2005 Men, hvis jeg noen ganger har spist opp til 4 bokser kesam (de små sitruskesamene) så har jeg jo nesten spist 400 kcal mer enn hva jeg trodde. Altså, jeg har spist omtrent 1900 kcal eller noe.. Og basalforbrenningen min er på 2000. Så, jeg har jo spist meg opp i vekt rett og slett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 22. juli 2005 #22 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvis du har spist fire bokser kesam i løpet av en dag, da er det ikke rart du ikke ser resultater. Ville holdt meg til toppen to stykker. Og da av den magre typen. Det er utrolig lite som skal til for at man enten går opp i vekt, eller ikke ser resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. juli 2005 #23 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg er ganske lita (167 høy, 53kg), og fikk engang anslått basalforbrenningen min til å være rundt 1500 kalorier. Dvs. uten fysisk aktivitet. Hvis du har en basalforbrenning på 2000 (hvordan er denne regnet ut, btw?), og du inntar 1900, OG er i fysisk aktivitet, burde du gå ned. Er det mulig du har anslått et litt høyt tall for basalforbrenningen (eller er du rett og slett høy og tung med mye muskelmasse)? Prøv å kutte kaloriinntaket til rundt 1600, og se om dette hjelper. Jeg ville ikke gått lenger ned enn det for å unngå tap av muskelmasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skriverennn Skrevet 22. juli 2005 #24 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg er ganske lita (167 høy, 53kg), og fikk engang anslått basalforbrenningen min til å være rundt 1500 kalorier. Dvs. uten fysisk aktivitet. Hvis du har en basalforbrenning på 2000 (hvordan er denne regnet ut, btw?), og du inntar 1900, OG er i fysisk aktivitet, burde du gå ned. Er det mulig du har anslått et litt høyt tall for basalforbrenningen (eller er du rett og slett høy og tung med mye muskelmasse)? Prøv å kutte kaloriinntaket til rundt 1600, og se om dette hjelper. Jeg ville ikke gått lenger ned enn det for å unngå tap av muskelmasse. ← Okey. Nei jeg regnet ut basalforbrenningen på en kalkis på nettet. sikkert ikke 100% riktig, da jeg er veldig mye i ro pga kontorjobbing. jeg er bare 165 selv, så mulig kalkulatoren tar veldig feil? dessuten så regnet jeg med aktivitetene jeg gjorde om dagen, og da kom jeg frem til cirka 2000 kcal pr dag, da MED aktivititene mine. Men det skal kanskje ikke medberegnes? Vel, jeg har uansett gått ut i fra at jeg forbrente 2000 kcal pr dag megberegnet trening og sånt, og har da kuttet ut 500 kcal av dette (som går til trening og 250kcal vekk fra maten). Men, så har jeg spist mer kcal enn hva jeg trodde (i kesamene), så jeg har egentlig spist 1900 kcal pr dag når jeg "bare" forbrenner 2000... Så, egentlig ligger vel hele feilen i kesamene? Det er den eneste utveien jeg ser i hvertfall.... For hvis det er så har du oppklart det for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. juli 2005 #25 Del Skrevet 22. juli 2005 Et behov på 2000 inkludert aktiviteter høres helt normalt ut hvis du har en stillesittende jobb. Hvis du da holder deg på rundt 1500 (medregnet aktiviteter), burde du klare å gå ned ca 1/2 kg pr uke. Men som sagt: hvis du har lite å gå på, er det vanskeligere å gå ned. Kanskje kroppen rett og slett har stabilisert seg på den vekta som er naturlig for den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skriverenn Skrevet 22. juli 2005 #26 Del Skrevet 22. juli 2005 Et behov på 2000 inkludert aktiviteter høres helt normalt ut hvis du har en stillesittende jobb. Hvis du da holder deg på rundt 1500 (medregnet aktiviteter), burde du klare å gå ned ca 1/2 kg pr uke. Men som sagt: hvis du har lite å gå på, er det vanskeligere å gå ned. Kanskje kroppen rett og slett har stabilisert seg på den vekta som er naturlig for den? ← Ja. Det høres greit ut, så lenge jeg egentlig burde ha ligget på 1500kcal, og ikke 1900 som jeg nå pga deg har funnet ut at jeg har gjort. Så, saken er oppklart, og jeg er motivert til å trene igjen. :D Takk så mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2005 #27 Del Skrevet 23. juli 2005 Første bud er å røre på seg. Ingen dietter som vil fungere uten en liten mosjon hver dag. ← Forste bud er egentlig: kosthold. Det er kostholdet man forst og fremt maa se paa, fordi det er her man kan gaa i en store fellen og faa i seg altfor mye energi. Men for all del, uten trening kan man ikke oppnaa et godt resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ananas Skrevet 23. juli 2005 #28 Del Skrevet 23. juli 2005 Når du er såpass opptatt av dette og har gått på diett i så lang tid, kan du kansje vurdere å kjøpe deg inn i et av slankestedene på nettet. Dagbladets litt lettere-klubb for eksempel. Der kan du få oppfølging av fagfolk og individuelt tilpassa plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå