AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Hei! vet jeg kommer til å få mye dritt nå, men jeg er dessverre av de «svake» som ikke klarte å legge bort snusen i svangerskapet. Har en baby nå, og har kuttet ut snus sånn halvveis i over en måned. Men har tatt en i ny og ne, noe jeg skammer meg veldig over. Ammingen har gått veldig dårlig, lite melk og baby blir ikke mett. Så har ikke hatt helt motivasjonen oppe for å kutte helt dessverre.. vil jo at baby dkal få det han trenger fra morsmelk, så gir han det lille jeg får ut. Men har vurdert flere ganger og bare stoppe opp helt, da det er vanskelig å holde seg unna snus og at produksjonen er på bånn.. Så til spørsmålet. dere som har snust/røyka, hvordan gjorde dere det med amming? er det flere er som har kuttet ut amming og bare brukt mme? Er barnet mye sykere? Har lest det er større sjans for krybbedød hvis barnet ikke får morsmelk. Så er redd fordet også.. mye bekymringer selvom jeg er dum som snuser 😫 håper jeg kan få ordentlig svar. Da jeg VET hvor dårlig mor jeg er allerede som snuser, jeg trenger ikke høre det. Anonymkode: f1e23...583
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Større sjanse for krybbedød pga din snus enn, av mme. Anonymkode: 2d14e...16c 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Større sjanse for krybbedød pga din snus enn, av mme. Anonymkode: 2d14e...16c Det er det jeg har tenkt og. Men utifra Hva jeg leser på nettet overveier morsmelk bruken av nikotin.. Anonymkode: f1e23...583
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Jeg var en av de svake, klarte ikke å stoppe men reduserte mengden betraktelig. Jeg ammet i 2 år, fødte en frisk og fin datter. Null komplikasjoner noen gang, men skal gjøre alt for å ikke snuse neste svangerskap. skriver dette som anonym fordi jeg er for svak for hat kommentarene. Har dårlig samvittighet fra før Anonymkode: 8192c...131
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg har tenkt og. Men utifra Hva jeg leser på nettet overveier morsmelk bruken av nikotin.. Anonymkode: f1e23...583 Er det bare krybbedød du er redd for? Hva med alvorlige senskader hos barnet ditt? Fortjener ikke det å vokse opp uten nikotin? Anonymkode: 2d14e...16c 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Snuste hele svangerskapet, hele amme perioden, baby er frisk og fin, ingen senskader osv. Baby er forøvrig snart 10år. Anonymkode: be78e...264
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Første svangerskap så røyke jeg, men klarte å trappe ned til noen få røyk om dagen. Etter babyen var født så fullammet jeg. Tok en eller en halv røyk rett etter jeg ammet og ikke mer enn det. Jeg vil jo på ingen måte anbefale å hverken røyke eller snuse under graviditet eller amming. Men hvis du ikke klarer å slutte så er det bedre å amme litt enn ingenting. Resten kan du gi mme. Ta en snus rett etter amming, ikke rett før. Prøv å ikke stress og overtenk ang amming og ang snusen, det fører bare med seg at du med stor sannsynlighet snuser mer. Er det lenge siden du snuset så prøv å amme. Er det kort tid siden, så gi mme. Er det lenge siden du ammet og nettopp tatt en snus, så kan du pumpe for å opprettholde produksjonen. Ungen min er heldigvis frisk og veldig sjeldent syk. Han er 11 år. Anonymkode: 5def8...b64 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snuste hele svangerskapet, hele amme perioden, baby er frisk og fin, ingen senskader osv. Baby er forøvrig snart 10år. Anonymkode: be78e...264 Senskader kan komme i voksen alder. Det er en grunn til at det heter SENskader. Anonymkode: 2d14e...16c 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Senskader kan komme i voksen alder. Det er en grunn til at det heter SENskader. Anonymkode: 2d14e...16c Har du noen artikler om det? Spør fordi jeg er nysgjerrig og interessert 😊 Anonymkode: 5def8...b64 1
Frøyamor Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Senskader kan komme i voksen alder. Det er en grunn til at det heter SENskader. Anonymkode: 2d14e...16c Jordmor og lege sa at snus er forsket relativt lite på med tanke på amming hvertfall. Og de brydde seg nevneverdig lite om at jeg snuste litt både hele svangerskapet og ammeperioden. Alle røyka før også, vi er ikke utdødd enda... Men du er vell ei sånn manisk ei som kutta ut kaffe, lakris, fårepølse, osv. Måtte vell bare ligge inne med maske også, me tanke på miljøgiftene som er rundt oss hele tiden. For ikke å snakke om stråling fra mobiler etc. Makan til hysteri 😷 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå