Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, men da inngår evt. unntak som en del av turnus, og da er det vanlig å ha fri andre dager enn helgedager som kompensasjon, evt. 2 uker på/av ordning for .f. eks. sjøfolk. 

Anonymkode: 6b3e9...de8

Jeg er sjømann og jobber i dag for 68. dag på rad... Bare 29 dager igjen👻

Anonymkode: 0512d...4ac

Skrevet
På 13.9.2020 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt satt opp på vaktlista på jobb til å jobbe 10 dager på rad. Er det lovlig i det hele tatt? Vurderer å snakke med sjefen, men er usikker på om jeg har noe som helst å slå igjennom med..

Anonymkode: 2b955...701

Nei det er ikke lov. Her må vi som lager turnus pent forholde oss til hviletiden hver enkelt skal ha.

Anonymkode: f64ff...203

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du faktisk ønsker å jobbe så mye at du ikke husker når du hadde frihelg sist (!) så er det vel kanskje heller du som er litt uheldig med arbeidsplass, eller sliter med å sette grenser, enn TS som er for godt vant? 

Anonymkode: 163d3...ff3

Samme tenkte jeg. Nå har jeg vært i arbeidslivet i to ti år og de fleste bar greid å holde seg innafor arbeidsmiljøloven. Folk finner seg i mye rart fra arbeidsgivere gitt

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs om det er fremforhandlet unntak fra AML, noen har dette i tariffavtalene sine. 

Anonymkode: 92fbc...691

Selvsagt, men de færreste bransjer får denne dispensasjonen så regner med Ts tilhører de som ikke har denne ordningen

Skrevet

Det er krav om minst en F1 dag i uken i en turnus. 
F1 – Ukefridag 
Ukefridag er den lovbestemte ukentlige fridagen etter aml § 10-8 (2). Slik fridag skal strekke seg over 35 timer i løpet av sju dager, evt. 28 timer dersom det er avtalt unntak iht. aml § 10-8 (3). Disse fridager skal være innarbeidet i den løpende turnusplanen.

derfor er det lovbrudd å jobbe 10 dager på rad.

Anonymkode: 61d55...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...