AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 En venninne av meg fikk barn for et par uker siden som sover gjennom hele natten, hvis hun ikke vekker barnet og gir henne mat da . Hun skriker kun når hun er sulten ellers er det bare smågrynting. Venninnen min er alene med barnet sånn som meg, men kjeder seg og vet ikke hva hun skal finne på for å få tiden til å gå. Alt fungerer tipp topp hos mor og baby, og det er ikke noe som er slitsomt eller stress. Så har du sånne som meg som har bekkenløsning med gangvansker, fikk et barn med kolikk som skriker og skriker og skriker halve døgnet, som ikke sover og våkner hver time hele natten, hvis han ikke skriker da non stop gjennom natten. I tillegg tåler han ikke melk så jeg har sluttet å spise melkeprodukter og må passe meg veldig nøye med kosten. Siden han var født for fire uker siden, har vi vært seks ganger på Barneklinikken for utredning av mageproblemene hans. Når jeg skal prøve å gi han pupp sovner han bare ved brystet, så jeg må hele tiden vekke han for å få han til å suge. Er ekstremt på minussiden med søvn, går rundt i morgenkåpe hele tiden og vet knapt hvilken dag det er. Det er så blodig urettferdig at noen har det som natt og dag. Hvorfor er det sånn? Jeg kjenner jeg blir så provosert når jeg møter damer som sier til meg at de kjedet seg i barseltiden og at de aldri har lest så mange bøker som da de var hjemme i permisjon, og at de var så uthvilt... 😒 Hvorfor kan ikke alle nybakte mødre ha det fint? Anonymkode: 17b48...5e6 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Min baby sov sammen med meg om natten. Han våknet flere ganger og ville ha mat, men det var bare å knappe ut puppen og gi han. Og så sovnet vi begge etterpå. Det gjorde nattevåken mye lettere. Kanskje det hjelper.. Anonymkode: 427ea...09d 3
Pentagon Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 (endret) Fordi livet er urettferdig rett og slett. Jeg prøver å tenke at slikt jevner seg ut med tiden, man må bare bruke de korta man har blitt tildelt og gjøre det beste utav enhver situasjon. Ser for meg at de som får uhelbredelig kreft eller muskelsvinn sykdommer også tenker «hvorfor meg» når de ser andre i samme alder sykle og løpe forbi sykehusvinduene. Det er mennesker der ute som ser på deg og tenker at det er blodig urettferdig at du kunne få barn og ikke de. Sett pris på det du har, slutt å sammenlign deg selv med andre og du skal få det mye bedre skal du se. Føler selvfølgelig med deg i de vanskelighetene du har, og håper det blir bedre med tiden. Når det gjelder baby og barn så går jo uansett alt i faser og plutselig er kolikken over og du har annet å stri med..❤️ Endret 13. september 2020 av Pentagon Skrivefeil 13
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Fordi alle er ikke like gode foreldre. Alle egner seg ikke som mødre. Anonymkode: 34ee3...918
Flamme Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi alle er ikke like gode foreldre. Alle egner seg ikke som mødre. Anonymkode: 34ee3...918 Du tenker at de som har kolikkbarn er uegnet som foreldre? Artig at du velger å skrive denne som anonym 😊 28
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Jeg føler med deg. Hadde en unge som som puppet til 2 år (uten å utdype mer) det var den eneste maten babyen fikk i seg. Jeg var helt fastlåst, men var ikke alene da... Men vet du? Det blir bedre, jeg lover 😍 Helt sikkert! Anonymkode: 059b5...a6b 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi alle er ikke like gode foreldre. Alle egner seg ikke som mødre. Anonymkode: 34ee3...918 Hva har det med saken å gjøre? Dette var frekt skrevet. Jeg det er ganske tilfeldig hvem som både får bekkenløsning med gangvansker og kolikk barn. Det sier i alle fall både barneleger og fysioterapeuter Ts Anonymkode: 17b48...5e6 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med saken å gjøre? Dette var frekt skrevet. Jeg det er ganske tilfeldig hvem som både får bekkenløsning med gangvansker og kolikk barn. Det sier i alle fall både barneleger og fysioterapeuter Ts Anonymkode: 17b48...5e6 Har du prøvd å gi mme istedenfor å amme? Mye er tilfeldigheter, men noe går på foreldreevne også. Anonymkode: 34ee3...918
Pentagon Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å gi mme istedenfor å amme? Mye er tilfeldigheter, men noe går på foreldreevne også. Anonymkode: 34ee3...918 Hvorfor sitter du her og snakker om foreldreevne når hun snakker om kolikk og bekkenløsning? Også prøver du samtidig å snakke om MME istedenfor morsmelk som en løsning? 🤯 14
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, Pentagon skrev: Hvorfor sitter du her og snakker om foreldreevne når hun snakker om kolikk og bekkenløsning? Også prøver du samtidig å snakke om MME istedenfor morsmelk som en løsning? 🤯 For det kan løse masse å gå over til mme. Og en del av å være en god mor er å se slike løsninger. Anonymkode: 34ee3...918 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #11 Skrevet 13. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å gi mme istedenfor å amme? Mye er tilfeldigheter, men noe går på foreldreevne også. Anonymkode: 34ee3...918 Hva er det som går på foreldreevne? Babyen min er under behandling på barneklinikken, så vi har fått det vi trenger av melkefri mme og jeg har fått instrukser i hvordan jeg skal spise, men de er redd jeg kommer til å bli underernært når jeg må kutte ut så mye mat. Har jo veldig lyst til å amme for jeg har mye melk, og så er det jo veldig mye mer lettvint enn å holde på å styre med flasker. Ts Anonymkode: 17b48...5e6 4
Flamme Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det kan løse masse å gå over til mme. Og en del av å være en god mor er å se slike løsninger. Anonymkode: 34ee3...918 Hva skal det løse? Er jo mye hardere å fordøye erstatning enn morsmelk. Helst morsmelk på barn med kollikk. Amming gir også maase beroligende og smertelindrende hormoner og er helt sikkert til trøst for barnet. 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #13 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som går på foreldreevne? Babyen min er under behandling på barneklinikken, så vi har fått det vi trenger av melkefri mme og jeg har fått instrukser i hvordan jeg skal spise, men de er redd jeg kommer til å bli underernært når jeg må kutte ut så mye mat. Har jo veldig lyst til å amme for jeg har mye melk, og så er det jo veldig mye mer lettvint enn å holde på å styre med flasker. Ts Anonymkode: 17b48...5e6 Så du skal på død og liv holde på ammingen fordi du skal slippe styr med flasker? Og du skal ta på deg en martyrrolle og ofte deg selv og ditt kosthold fordi du skal amme? Ærlig talt, gi ungen flaske. Anonymkode: 34ee3...918 3
Flamme Skrevet 13. september 2020 #14 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du skal på død og liv holde på ammingen fordi du skal slippe styr med flasker? Og du skal ta på deg en martyrrolle og ofte deg selv og ditt kosthold fordi du skal amme? Ærlig talt, gi ungen flaske. Anonymkode: 34ee3...918 Hva i alle dager?! Hvorfor skal det løse noe å gi ungen flaske? Her må du nesten komme med noen grunner. 16
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #15 Skrevet 13. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du skal på død og liv holde på ammingen fordi du skal slippe styr med flasker? Og du skal ta på deg en martyrrolle og ofte deg selv og ditt kosthold fordi du skal amme? Ærlig talt, gi ungen flaske. Anonymkode: 34ee3...918 Han får like vondt i magen av å drikke fra flaske, fordi han sluker så mye luft. Derfor har jeg fått beskjed om å kjøre fifty-fifty pupp og melkefri mmm. Noen dager fungerer puppen best, andre dager flasken så jeg må hele tiden prøve meg frem.. Ts Anonymkode: 17b48...5e6 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #16 Skrevet 13. september 2020 9 minutter siden, Flamme skrev: Hva i alle dager?! Hvorfor skal det løse noe å gi ungen flaske? Her må du nesten komme med noen grunner. Fordi ungen reagerer på morsmelk, og da er det klart at det blir skriking. Anonymkode: 34ee3...918 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #17 Skrevet 13. september 2020 Det er flere fordeler med ammingen enn mme, fortsett å amm, det er bare bra for baby!❤️ Det er bare nå, så går det over. Alt går seg til, det er bare nå det ikke ser sånn ut. Hvis du trenger noen å snakke med, anbefaler jeg at du bestiller en legetime, ellers vet jeg at helsestasjonen stiller opp for foreldre som trenger noen å snakke med. Og du, det er helt tilfeldig. Jeg var en "lett" unge, sov hele natten, gråt nesten aldri, aldri noe problemer, da jeg ble litt eldre lekte jeg rolige leker for meg selv...lillesøsteren min hadde kollik, sov lite og satt aldri stille da hun ble eldre. I tenårene var hun den fornuftige av oss.. Det blir bedre ❤️ Anonymkode: 25509...e07 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #18 Skrevet 13. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du skal på død og liv holde på ammingen fordi du skal slippe styr med flasker? Og du skal ta på deg en martyrrolle og ofte deg selv og ditt kosthold fordi du skal amme? Ærlig talt, gi ungen flaske. Anonymkode: 34ee3...918 Ærlig talt, du har verken informasjonen eller kompetansen til å kunne vite hva som er best for ts og barnet hennes i situasjonen de er i nå. Hun skrev at de får god oppfølging. Anonymkode: 3e83e...30c 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #19 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min baby sov sammen med meg om natten. Han våknet flere ganger og ville ha mat, men det var bare å knappe ut puppen og gi han. Og så sovnet vi begge etterpå. Det gjorde nattevåken mye lettere. Kanskje det hjelper.. Anonymkode: 427ea...09d Funket her og 😊 Anonymkode: 25509...e07 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #20 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi alle er ikke like gode foreldre. Alle egner seg ikke som mødre. Anonymkode: 34ee3...918 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å gi mme istedenfor å amme? Mye er tilfeldigheter, men noe går på foreldreevne også. Anonymkode: 34ee3...918 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det kan løse masse å gå over til mme. Og en del av å være en god mor er å se slike løsninger. Anonymkode: 34ee3...918 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du skal på død og liv holde på ammingen fordi du skal slippe styr med flasker? Og du skal ta på deg en martyrrolle og ofte deg selv og ditt kosthold fordi du skal amme? Ærlig talt, gi ungen flaske. Anonymkode: 34ee3...918 Ts, ignorer denne tullingen. Anonymkode: f381b...64e 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå