AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #21 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du er sarkastisk? Du vet at folk kan sørge i mange herrens år? Anonymkode: de625...e71 Ja hen er sarkastisk Anonymkode: a9ca6...01a 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #22 Skrevet 13. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja helt greit at HI får betalingsproblemer og mister huset fordi hun ikke får inn pengene hun trenger til lånet. Det viktigste er å la de sørge i fred så lenge de ønsker. Anonymkode: 55a9d...92c Mente du TS? HovedInnlegget vil ikke få problemer med å betale husleie, men TrådStarter som skrev HI vil få problemer. Anonymkode: 688c2...bf8 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #23 Skrevet 13. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje huseier er en helt normal person som er avhengig av de pengene? Det er fort 20-30 tusen de mangler. Det går an å være bekymret for egen økonomi selv om man har medfølelse med pårørende. Anonymkode: 6a9d1...95f 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du selv råd til å tape 16000 kroner (hvis 8000 for husleie pr mnd), som skulle gått til nedbetaling av gjeld på huset? Anonymkode: a9ca6...01a Jeg regner da vitterlig med at huseier har noe tilnærmet en ordentlig jobb i tillegg? Anonymkode: 34b72...37f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #24 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mente du TS? HovedInnlegget vil ikke få problemer med å betale husleie, men TrådStarter som skrev HI vil få problemer. Anonymkode: 688c2...bf8 HI er en helt vanlig forkortelse for HovedInnleggeR. Noen bruker det, noen bruket TS som du også viser til. Anonymkode: 55a9d...92c 10
Gjest Tamsi Skrevet 13. september 2020 #25 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner da vitterlig med at huseier har noe tilnærmet en ordentlig jobb i tillegg? Anonymkode: 34b72...37f Og da skal man bare godta å miste kanskje 10000, kanskje mer, i flere måneder? Hadde du godtatt et sånt trekk av din månedtlige inntekt? Dessuten har veldig mange mistet jobb og inntekt akkurat i år, det er ikke akkurat tiden for å anta at alle har økonomien helt i vater.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #26 Skrevet 13. september 2020 Det er faktisk ikke pårørende sin plikt å betale husleien når han er død Anonymkode: 13363...303 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #27 Skrevet 13. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke pårørende sin plikt å betale husleien når han er død Anonymkode: 13363...303 Det er dødsboets plikt, og det pleier å administreres av pårørende, så jo. Anonymkode: 38f83...ecc 14
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #28 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Shit, et fantastisk eksempler på at utleiere er kyniske, kalde mennesker. Samfunnets igler. Anonymkode: 34b72...37f Du hadde gladelig gitt bort halve lønnen din, da eller? De fleste utleiere trenger leieinntektene for å betale huslånet. Det er veldig kjipt å slite med huslånet flere måneder i strekk fordi leietaker (her dødsboet) ikke gjør opp for seg. Anonymkode: 38f83...ecc 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #29 Skrevet 14. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner da vitterlig med at huseier har noe tilnærmet en ordentlig jobb i tillegg? Anonymkode: 34b72...37f Du har kanskje ikke fått med deg det som skjer i verden om dagen? Hva veit vel du om ts er permittert fra jobb, eller er helt avhengig av pengene for å få betalt boliglånet. En utleieleilighet som gir en inntekt på kanskje 10.000 i mnd gjør at man taper MYE penger når leien uteblir, det er ikke «bare» å jobbe inn så mye ekstra vettu. Den harde realiteten er at det ofte ikke er luksus å være utleier, man er gjerne avhengig av å få inn de pengene. Anonymkode: 67240...c79
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #30 Skrevet 14. september 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har kanskje ikke fått med deg det som skjer i verden om dagen? Hva veit vel du om ts er permittert fra jobb, eller er helt avhengig av pengene for å få betalt boliglånet. En utleieleilighet som gir en inntekt på kanskje 10.000 i mnd gjør at man taper MYE penger når leien uteblir, det er ikke «bare» å jobbe inn så mye ekstra vettu. Den harde realiteten er at det ofte ikke er luksus å være utleier, man er gjerne avhengig av å få inn de pengene. Anonymkode: 67240...c79 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du hadde gladelig gitt bort halve lønnen din, da eller? De fleste utleiere trenger leieinntektene for å betale huslånet. Det er veldig kjipt å slite med huslånet flere måneder i strekk fordi leietaker (her dødsboet) ikke gjør opp for seg. Anonymkode: 38f83...ecc 6 timer siden, Tamsi skrev: Og da skal man bare godta å miste kanskje 10000, kanskje mer, i flere måneder? Hadde du godtatt et sånt trekk av din månedtlige inntekt? Dessuten har veldig mange mistet jobb og inntekt akkurat i år, det er ikke akkurat tiden for å anta at alle har økonomien helt i vater. Fullstendig usannsynlig scenario da jeg aldri hadde funnet på å leie ut til å begynne med. Jeg jobber for å få betalt ned lån, jeg sitter ikke på ræva og får inn 10k i måneden og synes synd på meg selv fordi leietakeren min har dødd. Anonymkode: 34b72...37f 1
Apis Skrevet 14. september 2020 #31 Skrevet 14. september 2020 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dødsboets plikt, og det pleier å administreres av pårørende, så jo. Anonymkode: 38f83...ecc Og det kan være en advokat eller noen andre som er bobestyrer, som er den TS må få kontakt med og ordne de praktiske forhold, Jeg ville kanskje argumentert for at huseier selv hadde leid inn firma til å ta vask og rydding og levert regning til boet og beholdt depositumet for manglende leie. Endret 14. september 2020 av Apis 1
Apis Skrevet 14. september 2020 #32 Skrevet 14. september 2020 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fullstendig usannsynlig scenario da jeg aldri hadde funnet på å leie ut til å begynne med. Jeg jobber for å få betalt ned lån, jeg sitter ikke på ræva og får inn 10k i måneden og synes synd på meg selv fordi leietakeren min har dødd. Anonymkode: 34b72...37f Det er ikke uvanlig å bygge med utleiedel for å finansiere deler av kostnaden ved nybygg, jeg er ganske sikker på at mange av de også er helt normale folk med helt normale jobber og moral. Endret 14. september 2020 av Apis 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #33 Skrevet 14. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du selv råd til å tape 16000 kroner (hvis 8000 for husleie pr mnd), som skulle gått til nedbetaling av gjeld på huset? Anonymkode: a9ca6...01a Man bør aldri gjøre seg så avhengig av leieboer, at man går konk ved manglende leie et par måneder. Da har man rett og slett lånt over evne. Når det er sagt, så er det selvsagt ikke greit at leie blir utestående i flere måneder. Personlig hadde jeg snakket med pårørende, å sagt det som det er. Du trenger leieinntektene, slik at de snart må gjøre opp for seg, og få ut tingene. Svarer de ikke, hadde jeg tatt kontakt med namsmannen, å tatt det derfra. Anonymkode: a258a...a18 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #34 Skrevet 14. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: HI er en helt vanlig forkortelse for HovedInnleggeR. Noen bruker det, noen bruket TS som du også viser til. Anonymkode: 55a9d...92c Nei, å være en «hovedinnlegger» er bare et liksomord som ikke gir mening. Å skrive et «hovedinnlegg» gir mening. Å være en «trådstarter» gir mening. Noen blander forkortelsene. Anonymkode: fd278...519 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #35 Skrevet 14. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke vedkommende hadde svart sånn om hen hadde eid noe selv... Anonymkode: a9ca6...01a Han eller hun Anonymkode: f2728...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #36 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han eller hun Anonymkode: f2728...f1e Hen. Evt h*n, men lettere å lese hen. Anonymkode: a9ca6...01a 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #37 Skrevet 14. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, å være en «hovedinnlegger» er bare et liksomord som ikke gir mening. Å skrive et «hovedinnlegg» gir mening. Å være en «trådstarter» gir mening. Noen blander forkortelsene. Anonymkode: fd278...519 Begge uttrykkene er i bruk, men hva som er mest populært varierer fra forum til forum. Anonymkode: 38f83...ecc 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #38 Skrevet 14. september 2020 36 minutter siden, Apis skrev: Og det kan være en advokat eller noen andre som er bobestyrer, som er den TS må få kontakt med og ordne de praktiske forhold, Jeg ville kanskje argumentert for at huseier selv hadde leid inn firma til å ta vask og rydding og levert regning til boet og beholdt depositumet for manglende leie. Det er gjerne litt spesielle tilfeller. Men uansett så har de sluttet å svare TS her, og det er ikke greit. Utleier kan ikke uten videre gjøre dette. Anonymkode: 38f83...ecc 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #39 Skrevet 14. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere vist medfølelse, eller har dere bare snakket praktisk og penger? Var dette et ungt menneske så må du forstå at de er i bunnløs sorg Anonymkode: 9a916...2de Tja, man må jo uansett ordne opp etter seg. Når det har gått to måneder, så burde det ha vært fikset opp i. Om pårørende selv ikke klarte det, må de sende noen andre. Uansett, ts. Istedenfor å få masse «råd» herfra i en slik sak, bør du ta kontakt med noen som kan gi riktige svar. Som feks. en advokat. Anonymkode: c179e...a38
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #40 Skrevet 14. september 2020 Kanskje det ikke er penger i boet etter begravelse. TS/HI bør ta en tlf til en advokat eller huseierens landsforbund for å høre om sine rettigheter Anonymkode: 34047...3a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå