Gå til innhold

Hjelp, vi vet ikke hva vår nyfødte datter skal hete

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns Solveig er så stygt. Skikkelig kjerring-navn på lik linje som Bjørg, Aud og Hege. Men Sol er veldig fint og ikke så vanlig, så det er mitt tips. Vesle Sol😊

Anonymkode: d666c...413

Sol er i samme kategori som Lykke, Storm og lignende... Høres latterlig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å gå et helt svangerskap + 4 uker uten å ha bestemt seg for et navn? Ville ikke skadet å ha 2-3 navn på blokka på et langt tidligere tidspunkt. 

Anonymkode: b469c...2ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid er nydelig! Ville gått for det ☺️ Solveig liker jeg ikke. Foreslår Sigrid, Klara, Konstanse, Hedvig, Liv og Live 🤗

Anonymkode: 312b8...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Sol er i samme kategori som Lykke, Storm og lignende... Høres latterlig ut. 

Mye finere enn absolutt alt som er nevnt her :) 

Anonymkode: d666c...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville valgt Astrid. Absolutt ikke sikkert hun møter andre med samme navn i bhg/skole selv om det er et populært navn. Har to barn, og det er ingen navn som går igjen, annet enn min datters navn, og det stod ikke på topplista! Vi vurderte også Astrid, burde heller tatt det 😂 Ellers liker jeg Ingvild og Agnes godt. 

Anonymkode: 42a77...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takker for innspill!

Jeg har egentlig mest lyst til å kalle henne Astrid. Men jeg har selv et populært navn fra mitt fødselsår og både på barneskolen og ungdomsskolen måtte jeg dele navnet mitt med ei annen i klassen. Dette syns jeg både var upraktisk og litt dumt. Derfor prøver jeg å styre unna. Vi er på vei til ø flytte ut av Oslo, så det er mulig at Astrid ikke vil være like populært der vi flytter.

Solveig er kanskje både kattenavn og uføretrygdet dame på 60 år. Det er dette jeg er litt usikker på. 

Anonymkode: 558d3...2ec

Jeg har et slikt gammelt navn og jeg følte meg så utenfor! Fikk kommentarer på at det var et tantenavn etc. Ønsket meg veldig et populært navn. Mine barn har navn rett fra topplista. Ene er alene med navnet sitt i bhg, mens andre har en navnebror.

Anonymkode: 486b6...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Noen andre forslag i samme gate?

Alle de navnene er jo fine, men har dere ikke foreldre , besteforeldre, oldeforeldre tipptipptipp eller lignende med fine navn du kan kalle opp barnet etter? Synes i alle fall det er en allright greie... :vetikke: 

Er i alle fall litt kjipt å få vite at man fikk navnet sitt fordi "folk på KG" synes nettopp det navnet var kult, eller i vinden, lizm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere liker Astrid, så kall henne for det :) Mine barn har begge topp-10 navn fra året de ble født, men jeg har aldri møtt noen i samme kull i barnehagen eller på skolen som het det samme som dem. 

Anonymkode: 59f62...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg ei datter til, blir hun hetende Solveig, Astrid, Alise eller Ylva. 

Astri/Astrid er et utrolig pent navn, og synes absolutt at dere skal gå for det om dere liker det best. Mannens oldemor heter Astrid Amalie. Sett på et ekstra navn, så går det bra om det er flere som heter Astrid. 

Anonymkode: 8ea05...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese at det er så mange meninger om navnet mitt. Har aldri hørt at det er hverken kattenavn eller kjerringnavn. Det var nytt for meg at det assosieres med uføretrygda 60-åringer eller pripne kristne. Bestemornavn kan jeg være med på siden jeg er oppkalt etter bestemora mi født på 20-tallet. Har dog aldri blitt ertet over gamledags navn. Jeg vet om flere småjenter som heter Solveig. Tror verden trenger flere Solveig og Ola enn de trenger Leah og Leander. :) 

Dattera mi heter for øvrig Ingrid. Som den eneste på hele trinnet. 

Anonymkode: 81af7...54b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...