Gå til innhold

Hjelp, vi vet ikke hva vår nyfødte datter skal hete

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes også Solveig er fint. Om dere vil ha navn i samme "kategori" så synes jeg disse navnene er fin: Agnes, Målfrid, Åse, Frøydis, Helga, Annie, Jenny, Martha, Mathea, Lovise, Selma.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig er et nydelig navn. Men må innrømme at jeg tenker på Tusvik og Tønne når jeg hører navnet nå. 

Kast meg i veggen, og kall meg Solveig 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Villemo, Mali og Moana?

Torunn, Vibeke, Benedicte og Karine er litt vel trauste navn.

Alma og Ella er kule navn.

Anonymkode: 7bab2...f4d

Villemo og Mali er navn fra Sagaen om Isfolket, Moana er vel mest svensk

Hvis du vil ha navn som ikke så mange andre har så er de du kaller for trauste navn tingen, jeg har det ene av de og har bare møtt to andre med samme navn. De to siste er også navn fra Sagaen om Isfolket.

Anonymkode: a1872...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den lille jenta vår er 4 uker nå og vi har fortsatt ikke funnet noe navn. Vi tenkte å kalle henne Astrid, men la det fra meg da det på SSB sine sider stod at Astrid var det nest mest populære jentenavnet i Oslo i 2019. Ønsker ikke å gi henne et navn som hun står i fare for å måtte dele med andre jenter i klassen. Har også vurdert Ingrid, men det er også mange som får dette navnet.

Nå vurderer vi Solveig. Vi syns det er et koselig navn, men usikker på om det finnes en «stereotyp» Solveig?

Noen andre forslag i samme gate? Redd jeg også har kjørt meg fast ved at jeg helst ønsker et norsk tradisjonsnavn.

Anonymkode: 558d3...2ec

Sigrid, Solvår, Vårin, Agnes, Marianne, Mari, Lisen, Anneli, Henny, Kristin, Kaja, Sonja

Anonymkode: 2c140...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den lille jenta vår er 4 uker nå og vi har fortsatt ikke funnet noe navn. Vi tenkte å kalle henne Astrid, men la det fra meg da det på SSB sine sider stod at Astrid var det nest mest populære jentenavnet i Oslo i 2019. Ønsker ikke å gi henne et navn som hun står i fare for å måtte dele med andre jenter i klassen. Har også vurdert Ingrid, men det er også mange som får dette navnet.

Nå vurderer vi Solveig. Vi syns det er et koselig navn, men usikker på om det finnes en «stereotyp» Solveig?

Noen andre forslag i samme gate? Redd jeg også har kjørt meg fast ved at jeg helst ønsker et norsk tradisjonsnavn.

Ruth. Leonora. Nora. Sølvi. Lise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Johanne eller Johanna er fine navn

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Villemo og Mali er navn fra Sagaen om Isfolket, Moana er vel mest svensk

Hvis du vil ha navn som ikke så mange andre har så er de du kaller for trauste navn tingen, jeg har det ene av de og har bare møtt to andre med samme navn. De to siste er også navn fra Sagaen om Isfolket.

Anonymkode: a1872...d3d

Samme her, heter Benedikte, sjelden jeg møter noen med samme navn, ingen på hele skolen som het det. Traust har jeg aldri hørt det omtalt som da 😂.

Anonymkode: a67f4...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sigri, Astri og Ingri kjente jeg tre søstre som het som gikk i barnehagen for ca 20 år siden. Flotte navn alle tre, og positive jenter som jeg har gode assosiasjoner til.

Anonymkode: bf84b...e8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
19 timer siden, Pusejenta13 skrev:

Nå er jeg kanskje kjip, men jeg synes Solveig er et skikkelig kattenavn. 

Det tror jeg du er ganske alene om, altså :ler:

Hva med Ingeborg, Synnøve eller Sigrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...