Gå til innhold

Misunnelige slektninger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det? Hvor det er åpenlyst at oppførselen deres bunner i misunnelse? Hvordan oppfører disse personene seg?

Anonymkode: 3b1aa...1bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan man jo og rette blikket innover, hva er det med meg som gjør at jeg tror at mine slektninger er misunnelige på meg?  Hvordan oppfører jeg meg og hvordan er min oppførsel...

Anonymkode: bfc6e...fb6

• Liker 18
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kan man jo og rette blikket innover, hva er det med meg som gjør at jeg tror at mine slektninger er misunnelige på meg?  Hvordan oppfører jeg meg og hvordan er min oppførsel...

:klappe:

Anonymkode: 6d6fd...7b6

• Liker 1
Skrevet
På 13.9.2020 den 16.31, AnonymBruker skrev:

Dette. 

Anonymkode: eedee...af9

• Liker 5
Skrevet

Noen er bare misunnelig på alt uansett hvordan andre oppfører seg. 
Eks.min svigermor er misunnelig på alt som alle andre gjør med huset, eller det andre kjøper. De har ikke dårlig råd og kan kjøpe seg akkurat det de vil, men likevel sitter hun alltid å hakker på at den og den har kjøpt seg slik og slik. Hvis noen har pusset opp så kan hun ikke si at det ble fint, nei da er det å kommentere noe negativt. 

Kan ikke akkurat se for meg at ALLE andre oppfører seg dårlig eller? 
Noen er bare misunnelige av natur. 

Anonymkode: 15238...633

• Liker 1
Skrevet
På 13.9.2020 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Flere som har det? Hvor det er åpenlyst at oppførselen deres bunner i misunnelse? Hvordan oppfører disse personene seg?

Jeg har noen slektninger som garantert vil si at resten av slekta er misunnelige på dem, mens sannheten er at vi ikke er misunnelige, vi liker bare ikke at de har valgt å berike seg på andres bekostning.

For eksempel prøvde de å gjemme unna (les:destruere)  et notat om "siste vilje" under rydding av et dødsbo.  Hadde det ikke vært for at en person i slekta visste at notatet fantes hadde de sluppet unna med deg også.  Notatet var ikke undertegnet av vitner, og heller ikke tinglyst, så det var ikke gyldig som et testament, men alle unntatt dem mente at ønsket skulle følges uansett om det ikke var juidisk gyldig.  Det var avtalt at hvis det kom til uenighet skulle loven følges, og det benyttet de seg av.  Da slekta tok avstand fra dem i etterkant på grunn av dette fikk vi høre på bygda at vi var misunnelige, og ikke tålte at de fikk det som tilkom dem.

Anonymkode: ecdfa...712

• Liker 2
Gjest Decepticon
Skrevet
På 13.9.2020 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Det er godt mulig jeg har slektninger som er misunnelige på meg og mitt liv, men det bryr jeg meg ærlig talt så lite om at jeg i så fall ikke har lagt merke til det engang. Hvorfor skulle jeg gå rundt og tenke på hva slektninger mener om meg, så lenge jeg lever livet mitt på en måte jeg kan stå inne for?

Skrevet

Jeg har en svigerinne som er misunnelig meg og mannen. 

Anonymkode: 453d6...776

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er så festlig med folk som er så selvhøytidlige at de tror all kritikk må komme av misunnelse. Du er ikke tilfeldigvis blogger, ts? 

Anonymkode: 377b7...7a0

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så festlig med folk som er så selvhøytidlige at de tror all kritikk må komme av misunnelse. Du er ikke tilfeldigvis blogger, ts? 

Anonymkode: 377b7...7a0

Det er noe i dette. Syns det er temmelig selvopptatt å tro at andre er misunnelige på seg fordi andre har andre meninger eller oppfatninger av valgene de tar for eksempel. 

Anonymkode: 46b7d...b6e

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en svigerinne som er misunnelig meg og mannen. 

Anonymkode: 453d6...776

Da ville jeg snakket med henne og kommet på godfot. For det er ikke god følelse å være misunnelig.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe i dette. Syns det er temmelig selvopptatt å tro at andre er misunnelige på seg fordi andre har andre meninger eller oppfatninger av valgene de tar for eksempel. 

Anonymkode: 46b7d...b6e

Helt enig 🙂  Min svigermor var typen til å kritisere andre ene og alene fordi hun ikke hadde forståelse for at andre brukte pengene sine til andre ting enn hun gjorde. Hun kom alltid med kommentarer om at vi "slo på stortromma" el.l. hver gang vi hadde brukt penger på noe, og hadde stadig meninger om andres valg.  "Kjøpt seg hytte og nå, si meg skal de aldri være hjemme. Tenk å bruke så mye penger på ny bil når de allerede hadde en bra bil. Og nå pusser de opp igjen, noen tar seg råd til alt. Osv...  Hun hadde god råd og fantes ikke misunnelig, men hun syntes hennes måte å leve på var den eneste riktige  😄

Anonymkode: 337ed...835

Skrevet
På 17.9.2020 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Noen er bare misunnelig på alt uansett hvordan andre oppfører seg. 
Eks.min svigermor er misunnelig på alt som alle andre gjør med huset, eller det andre kjøper. De har ikke dårlig råd og kan kjøpe seg akkurat det de vil, men likevel sitter hun alltid å hakker på at den og den har kjøpt seg slik og slik. Hvis noen har pusset opp så kan hun ikke si at det ble fint, nei da er det å kommentere noe negativt. 

Kan ikke akkurat se for meg at ALLE andre oppfører seg dårlig eller? 
Noen er bare misunnelige av natur. 

Anonymkode: 15238...633

Men det du beskriver der er negativitet, ikke misunnelse.

Anonymkode: c78f7...7a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...