AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Jeg er på evig jakt etter parfyme, jeg har prøvd og kjøpt noen tilfeldige parfymer og digget dem en liten stund, men så går jeg lei og leter etter en ny. Jeg elsker parfymer og dufter generelt, og jeg bruker laaang tid på å prøve og lukte før jeg kjøper dem. Men jeg klarer liksom ikke å holde fast på dem fordi det er et eller annet som gjør at jeg mister interessen. Så den må være litt kompleks. Jeg liker dufter som er søte - karamell er veldig godt synes jeg, eller vanilje - og varme med litt dybde slik at det ikke blir for barnslig. Så litt krydder og tenker jeg. Det jeg mener med barnslig er type søt som er bare blandet med masse søt frukt og blomster. Som Escada parfymene for eksempel og Marc jacobs sine daisy parfymer. De lukter godt for all del men jeg går lei med en gang og de blir litt for unge for meg. Jeg blir 29 år snart så ja, vil ha litt mer voksen men samtidig litt ungdommelig hvis dere skjønner 😝😅 Jeg vil ikke ha veldig krydrete, tunge, pudder-aktige lukter liksom. Parfymer jeg har kjøpt men gått lei av: Lancome hypnose, YSL manifesto, Miss dior, Chanel mademoiselle - de to siste var bare ikke meg i det hele tatt, det ble litt feil. Andre lukter jeg bare har luktet på som ikke interesserer meg noe særlig: J’adore fra Dior, D&G The one, YSL Black opium, Victor & Rolf flowerbomb. Flowerbomb takler jeg ikke, det er så mange rundt meg som bruker dem og de oversprayer seg så sykt. Viva la juicy er faktisk ikke så verst, den er liksom litt i den kategorien jeg liker. Bare synd at flasken er så utrolig heslig, altså virkelig. Så det har litt å si hvordan flasken ser ut, ikke helt avgjørende, men det der... Kan godt hende jeg blir lurt av det billige designet og at jeg kanskje hadde digget den hvis den hadde kommet i en annen flaske, vet ikke.. Men den er virkelig grusom. Victor & Rolf Bonbon er jeg veldig veldig glad i og vurderer sterkt å kjøpe den på nytt, men jeg bare lurer på om det er noe der ute jeg går glipp av som kanskje er enda bedre? Jeg elsker å prøve nye dufter, men jeg kunne tenke meg å finne den helt perfekte som jeg kan slå meg til ro med. Bonbon er det nærmeste jeg har kommet, så noe i den kategorien tenker jeg. Bare det ikke lukter billig og kunstig. Sorry for den lange avhandlingen, så takk til deg som holdt ut gjennom hele 😅 Håper noen kan hjelpe 😍 Anonymkode: 2aade...62c 1
Minitroll Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Jeg har falt pladask for de diskre duftene i white tea serien til Elisabeth Arden. Tidligere har jeg elsket både syrlige og sterke dufter. Angel mugler, flowerbomb, magnetism, lolita lempicka +++ Men har blitt eldre og synes mye dufter annerledes på huden min nå, samt at jeg ikke kan bruke parfyme i jobben lenger.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Hugo boss orange woman tror jeg passer for deg ☺ Anonymkode: d566f...44e 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Kan så absolutt anbefale Si fra Armani. Har brukt den i flere år nå og går aldri lei. Anonymkode: 50633...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 Støtter Si fra Armani! Jeg hadde to søte parfymer før den: Parisienne fra YSL, og La vie est belle fra Lancome. Disse elsket jeg først, men ble for søte når jeg prøvde Si. Den er søt den også, men ikke i overkant! Jeg synes også at Kenzo har flere interessante lukter. Må alltid lukte på de når jeg er på taxfree 😂 Anonymkode: f7f42...868
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Burberry "her" jeg liker intense versjonen best, den er mer dyp og ikke så "fruktig" Anonymkode: 23f57...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Jean Paul Gaultier, so scandal Anonymkode: b2179...b72
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 Diesel Loverdose er undervurdert, men spørs om du vil like flakongen. Du bør også lukte på Dior Poison Girl (EdP versjonen, ikke EdT) og Lancôme La Vie Est Belle, sistnevnte kommer i flere versjonen, bare prøv deg frem. Sì fra Armani er et godt forslag. Guerlain La Petite Robe Noire serien har mye søtt og godt også. Jeg syns dog Bonbon er veldig barnslig, den er søt og god, men i min verden er det en tenåringsduft. Så mulig mine forslag ikke faller i smak. Anonymkode: 248d8...382 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 La Belle fra Jean Paul Gaultier Anonymkode: 2972a...7fb 1
Djungelvrål Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 Jeg har veldig lyst på Prada Candy Gloss, denne er hakket friskere enn orginalen som lukter veldig karamell. Men er også redd jeg går lei, har bare to parfymer jeg klarer å bruke daglig og det er Issey Leau d Issei og Clean Air. Er så sær.
neon_sun Skrevet 13. september 2020 #11 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Diesel Loverdose er undervurdert, men spørs om du vil like flakongen. Anonymkode: 248d8...382 Jeg har bonbon som min faste parfyme, og har denne her til litt festligere lag. Har en haug med parfymer, men bruker kun disse to.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 Jeg liker Prada candy har brukt den i mange år, får komplimenter på den og. Før det brukte jeg loverdose som noen nevner her, synes den er god og men den minner litt om black opium (men mindre kvalmende). Anonymkode: 7b9f6...4e3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Diesel Loverdose er undervurdert, men spørs om du vil like flakongen. Du bør også lukte på Dior Poison Girl (EdP versjonen, ikke EdT) og Lancôme La Vie Est Belle, sistnevnte kommer i flere versjonen, bare prøv deg frem. Sì fra Armani er et godt forslag. Guerlain La Petite Robe Noire serien har mye søtt og godt også. Jeg syns dog Bonbon er veldig barnslig, den er søt og god, men i min verden er det en tenåringsduft. Så mulig mine forslag ikke faller i smak. Anonymkode: 248d8...382 Ja sant, det er det jeg mener, at Bonbon begynner å bli litt fjortis og dermed vil ha noe som er litt mer voksen, men som allikevel er litt søt og ikke altfor tung. Si fra Armani har jeg faktisk og, den er veldig god! Jeg liker å bruke den litt i mellom, for den er mer krydrete. Så da vil jeg ha noe litt søtere å kunne bytte litt med alt etter hvilket humør jeg er i på en måte 😅 Jeg har faktisk sett litt på Dior poison girl, men pga «Girl» så har jeg tenkt litt at den er litt ung den også. Men jeg skal sjekke den ut 😁 TS Anonymkode: 2aade...62c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker Prada candy har brukt den i mange år, får komplimenter på den og. Før det brukte jeg loverdose som noen nevner her, synes den er god og men den minner litt om black opium (men mindre kvalmende). Anonymkode: 7b9f6...4e3 Den har jeg også sett på - hvordan er varigheten? Sitter lukten på en stund? TS Anonymkode: 2aade...62c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #15 Skrevet 14. september 2020 Da har jeg prøvd Prada candy på ett håndledd og Poison girl på det andre. Jeg likte ikke helt Poison girl, ble litt pudrete på meg. Noe som mangler. Men Prada candy var veldig god! Kjenner godt karamellduften, og litt mer voksen enn Bon bon ja. Wow den blir jo bedre og bedre hver gang jeg lukter på hånda 😋 Også så jeg på Woman by Ralph lauren EdP intense, den var også god. TS Anonymkode: 2aade...62c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #16 Skrevet 14. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg prøvd Prada candy på ett håndledd og Poison girl på det andre. Jeg likte ikke helt Poison girl, ble litt pudrete på meg. Noe som mangler. Men Prada candy var veldig god! Kjenner godt karamellduften, og litt mer voksen enn Bon bon ja. Wow den blir jo bedre og bedre hver gang jeg lukter på hånda 😋 Også så jeg på Woman by Ralph lauren EdP intense, den var også god. TS Anonymkode: 2aade...62c Prada Candy er utrolig god. Kjøper den igjen og igjen. Får masse komplimenter når jeg har den på! Anonymkode: d979f...d69
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #17 Skrevet 14. september 2020 Jeg er veldig glad i Gucci Flora (gorgeous gardenia). Den perfekte parfymen, i mine øynde da 😁 Anonymkode: e4f03...975
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #18 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i Gucci Flora (gorgeous gardenia). Den perfekte parfymen, i mine øynde da 😁 Anonymkode: e4f03...975 *øyne 😅 Anonymkode: e4f03...975
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #19 Skrevet 14. september 2020 Er det noen som kan tipse meg om en eller 2 parfyme som passer for høsten å vinteren? Det skal sies at jeg er veldig kretsen på parfyme, men er villig til å prøve meg fram. Parfyme fra cubus og H&M kan jeg ikke bruke pga jeg fikk utslett av de billig parfymene. Anonymkode: 82b0a...520
Nebel86 Skrevet 14. september 2020 #20 Skrevet 14. september 2020 Test ut Vanilla Orchidee fra Van Cleef & Arpels om du ikke har gjort det. Tror de har den på Louisa og Fredrik ennå. Den passer beskrivelsen din veldig godt, og ble favorittparfymen min ved første sniff 😅 https://www.fragrantica.com/perfume/Van-Cleef-Arpels/Collection-Extraordinaire-Orchidee-Vanille-6463.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå