Gå til innhold

Han oppfører seg som en kjæreste, men vil ikke inn i noe forhold

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner virkelig ikke hva jeg holder på med og finner meg i...

Jeg har "holdt på" med en fyr i snart 7 måneder og vi er enda ikke et par, til og med dating blir kanskje for mye om å be. Kort fortalt så går ting bedre og bedre for hver gang vi møtes, og dermed har jeg enda ikke "gitt opp" og ser et lys i slutten av tunnelen. Vi møtes 2-3 ganger i uka, drar ut og spiser sammen, går på søndagsturer og andre utflukter, spontan lunsj på café, han liker godt å holde hender og gi små kyss i offentligheten, overrasker meg med små ting han vet jeg setter stor pris på og som er innenfor interesseområdene mine, lager middager og fine frokoster sammen, jeg har møtt en god håndfull av vennene hans og resten av dem vet også godt hvem jeg er, han har ikke hatt sex med andre siden vi startet med å holde på, og for et par måneder siden bestemte vi oss for å bli eksklusive (eksklusive hva er neimen ikke godt å vite..). Han har følelser for meg, men av en eller annen merkverdig grunn som han ikke har utdypet mer om så vil han ikke inn i noe forhold. 

Jeg har først tenkt at jeg kanskje er problemet, at han fint kan gå inn i et forhold, men at jeg ikke er den riktige personen. Likevel virker det ikke på oppførelsen hans at han skammer seg over meg når han ikke har noe problem med å være romantisk offentlig med titalls forbipasserende. Vennene hans har jeg som sagt også møtt en del av og de jeg ikke har møtt vet hvem jeg er.

Ellers har jeg tenkt at han kanskje har hatt en dårlig erfaring med et tidligere forhold og dermed er nokså nølende med å gå inn i et nytt et. I så fall så er det kanskje håp for meg å ufarliggjøre idéen om et forhold?

Eventuelt så gir jeg han alt som han ville fått i et forhold uten "stresset" med forpliktelsene som følger med. Jeg har forståelse for at noen menn gjør dette for sex, men her har han jo faktisk følelser og vi oppfører oss som et par (bare uten at noe er definert..). Jeg ønsker jo heller ikke å tro at han kunne funnet på noe slikt om det så er ubevisst eller ei.

Jeg koser meg jo masse, men begynner også å innse hvor irritert jeg begynner å bli. For meg er dette en logisk brist fra hans side og jeg vet ikke hvor lenge jeg bør finne meg i at ting går såpass sakte. Kanskje jeg bør forsøke å virke mindre tilgjengelig eller å ta en skikkelig alvorsprat, men jeg vil jo heller ikke skremme han bort. Vi er forresten midt i 20-årene så all verdens livserfaring har vi jo ikke. 

Anonymkode: f8064...98d

Fortsetter under...

Høres ut som om du bør ta en prat med han. Vær ærlig, du ønsker å vite hva han tenker om dere 2. Si du føler at det går framover med forholdet, at du opplever han som kjærester, men at du føler behov for å definere dere som et par. 

Alternativt lar du det utvikle seg naturlig. Jeg kan ikke huske at min kjæreste og jeg definerte oss som et par, men vi flytta sammen etter en stund, fikk barn, gifta oss osv. På et tidspunkt ble vi et par, uten at vi definerte det.

Høres ut som at han kjenner noe mangler men håper innstendig at det skal falle på plass. 

Håper det løser seg til det beste for deg 💖

Anonymkode: e34a2...05f

• Liker 6

Han fordriver tiden mens han leter etter noen bedre. Du burde bare ghoste ham og se hvordan han reagerer (ja, for det er jo ikke noe forhold å avslutte).

Anonymkode: 07b35...174

• Liker 3
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han fordriver tiden mens han leter etter noen bedre. Du burde bare ghoste ham og se hvordan han reagerer (ja, for det er jo ikke noe forhold å avslutte).

Vi er jo eksklusive i den grad at vi ble enige om å ikke se eller ligge med andre. Når jeg har møtt venner av ham og resten vet om meg så ser jeg ikke helt hvordan det er en "midlertidig" greie hvor han leter etter noen bedre.

Å ghoste har jeg heller ikke hjerte til og er totalt uaktuelt. Han er en god fyr og slik som jeg kjenner han så virker det som om jeg skulle ha latet som om jeg var mindre interessert så ville han tolket det som "hun er mindre interessert, jeg må backe litt unna. hun vil ikke ha meg. sad smiley end of story"

Ts

Annonse

Jeg bare FATTER ikke hvorfor du selger deg så billig. Du er altså en elskerinne men ikke kjæreste. Han vil ikke ha deg som kjæreste. Da ville jeg bare sagt at jeg ønsker å finne meg en kjæreste så derfor må vi avslutte sex-relasjonen.

• Liker 12

Det første du må lære er å skygge banen når du treffer sånne menn. Det er ikke menn som noensinne vil klare å gjøre noen som helst kvinne lykkelig fordi de er grunnelggende feil, som forøvrig er en helt bedriten egenskap i enhver person..

Anonymkode: 4b765...94d

• Liker 1
17 minutter siden, petterm skrev:

Høres ut som om du bør ta en prat med han. Vær ærlig, du ønsker å vite hva han tenker om dere 2. Si du føler at det går framover med forholdet, at du opplever han som kjærester, men at du føler behov for å definere dere som et par. 

Alternativt lar du det utvikle seg naturlig. Jeg kan ikke huske at min kjæreste og jeg definerte oss som et par, men vi flytta sammen etter en stund, fikk barn, gifta oss osv. På et tidspunkt ble vi et par, uten at vi definerte det.

Jeg bør nok ta en ordentlig prat med ham, men om det stemmer at han har litt "commitment issues" på grunn av tidligere erfaringer så er jeg redd for å skremme ham unna og virke for "på".

Min strategi til nå har vært å ha det gøy sammen og la ting utvikle seg naturlig, det har funket i den grad at ting går bedre og bedre for hver gang vi møtes og at vi nå er eksklusive. Likevel var det ikke mer enn 2 mnd siden han sa at han ikke var interessert i gå gå inn i noe forhold (ting har som sagt utviklet seg ganske raskt og seriøst siden da, derfor har jeg ikke gitt opp. Det virker som om han begynte å "prøve" litt mer og utforske idéen om et forhold etter at vi ble eksklusive)

Ts

Det begynner etterhvert å bli et mønster dette - både hos meg selv og hos andre: menn som ikke vil være single men som heller ikke vil inn i et forhold. Jeg opplever dette selv nå og ‘får’ mindre enn deg, ts. Jeg syns dette er så rart. Hvor kommer dette tullet fra? Jeg kan jo ikke fatte at slike menn noensinne klarer å inngå meningsfulle relasjoner, egentlig? 

Jeg kommer ikke til å godta dette.

Anonymkode: 1048d...47b

• Liker 7
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bør nok ta en ordentlig prat med ham, men om det stemmer at han har litt "commitment issues" på grunn av tidligere erfaringer så er jeg redd for å skremme ham unna og virke for "på".

Min strategi til nå har vært å ha det gøy sammen og la ting utvikle seg naturlig, det har funket i den grad at ting går bedre og bedre for hver gang vi møtes og at vi nå er eksklusive. Likevel var det ikke mer enn 2 mnd siden han sa at han ikke var interessert i gå gå inn i noe forhold (ting har som sagt utviklet seg ganske raskt og seriøst siden da, derfor har jeg ikke gitt opp. Det virker som om han begynte å "prøve" litt mer og utforske idéen om et forhold etter at vi ble eksklusive)

Ts

Javel. At du gidder.

• Liker 2

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner har en sånn jente forresten. Han kaller det et «Corona-forhold».

Tviler på at det er det mtp at vi startet før corona og i sommer da corona "gikk vekk" så ble "forholdet" vårt enda mer intenst fordi vi smått kunne dra ut og gjøre andre ting enn bare "hjemmedates" og turgåing. Da dro vi heller rundt til favorittrestaurantene hans og jeg ble invitert med på sommerfester hos kompisene hans, osv. Som sagt så går ting bare bedre og bedre for hver gang vi møtes, så å plutselig avslutte relasjonen vår virker så unaturlig...
Jeg ble nettopp også invitert på hjemmelaget middag i morgen. Kanskje jeg kan prøve å ta det opp litt forsiktig da.

Ts 

• Liker 1
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at det er det mtp at vi startet før corona og i sommer da corona "gikk vekk" så ble "forholdet" vårt enda mer intenst fordi vi smått kunne dra ut og gjøre andre ting enn bare "hjemmedates" og turgåing. Da dro vi heller rundt til favorittrestaurantene hans og jeg ble invitert med på sommerfester hos kompisene hans, osv. Som sagt så går ting bare bedre og bedre for hver gang vi møtes, så å plutselig avslutte relasjonen vår virker så unaturlig...
Jeg ble nettopp også invitert på hjemmelaget middag i morgen. Kanskje jeg kan prøve å ta det opp litt forsiktig da.

Ts 

Han liker deg, men han liker deg ikke godt nok. Han har deg rundt lillefingeren, eneste måten å komme seg ut av dette og inn i et forhold er å si til han rett ut at er du ikke kjæresten hans, så får han ikke kjæreste-goder fra deg. Ikke sex, ikke kos, ikke holde hender. Ha litt selvrespekt og ikke la deg bli brukt på denne måten.

Anonymkode: 4ca7d...05e

• Liker 8
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Så han liker å henge med deg, likevel tar han ikke forholdet som sådan noe seriøst. En person som er seriøs vil prøve å sikre seg at andre ikke stikker av med deg. 

Hva skal du "ta opp"? Han tar jo opp temaet selv og sier eksplisitt at du ikke er kjæresten hans. 

Anonymkode: 0366a...c0c

• Liker 7
Annonse
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han liker å henge med deg, likevel tar han ikke forholdet som sådan noe seriøst. En person som er seriøs vil prøve å sikre seg at andre ikke stikker av med deg. 

Hva skal du "ta opp"? Han tar jo opp temaet selv og sier eksplisitt at du ikke er kjæresten hans. 

Anonymkode: 0366a...c0c

Vi har ikke hatt kjæreste- eller "hva er vi nå"-praten siden vi ble eksklusive. Da er det vel naturlig å ta opp og spørre hvordan han synes det går og hvordan han ser for seg at dette ender? Da får jeg eventuelt også romstrert litt i hvordan de tidligere forholdene hans sluttet og delt mitt perspektiv og mine grenser

Ts 

• Liker 1

Å spørre om sånt på KG er ikke noe poeng, her mener alle at damer er bruk og kast for menn, er dere ikke kjærester innen 1 mnd så er det lost case osv. Jeg og kjæresten min startet sånn som dere, når jeg endelig turte ta det opp etter at vi hadde vært eksklusive en stund så så han bare litt rart på meg og sa at han trodde vi var på god vei inn i et forhold, om vi ikke allerede var det. Han også sa 2-3 mnd før at forhold var ikke noe for han.

Anonymkode: 428e7...6e7

• Liker 3
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å spørre om sånt på KG er ikke noe poeng, her mener alle at damer er bruk og kast for menn, er dere ikke kjærester innen 1 mnd så er det lost case osv. Jeg og kjæresten min startet sånn som dere, når jeg endelig turte ta det opp etter at vi hadde vært eksklusive en stund så så han bare litt rart på meg og sa at han trodde vi var på god vei inn i et forhold, om vi ikke allerede var det. Han også sa 2-3 mnd før at forhold var ikke noe for han.

Anonymkode: 428e7...6e7

Vel, jeg ville også bare regnet oss som kjærester hvis jeg var TS, men det er vel en grunn til at hun tror denne mannen hun «holder på med» ikke er /vil være kjæresten hennes? Forøvrig er det ubegripelig for meg at andre kvinner ønsker å ha en så underlegen rolle i parforholdet. Du snakker om å «tørre» å ta det opp, TS snakker om å «forsiktig» pense inn på temaet. Hallo! Snakk om å frivillig gi mannen all makt! Jeg tror uansett ikke det er noe bra utgangspunkt for et parforhold at mannen er så usikker og nølende. At kvinnen nærmest skal være takknemlig for å bli oppgradert til kjæreste. Hadde vært helt uaktuelt for meg, kanskje derfor jeg aldri har opplevd noe sånt heller.

• Liker 3

Når jeg leste innlegget ditt var det akkurat som å lese om meg selv for et par år siden. 
å tro meg når han sier at han ikke er klar for et forhold eller ikke vil ha et forhold,så mener han det.
Jeg var like forvirret som deg,vi var jo akkurat som kjærester,ingen av oss datet andre og jeg hadde møtt kompisene hans og han sa alltid at vi kom til å ende opp sammen,men at han ikke var klar enda.

jeg kastet bort 1.5 år av livet mitt på den mannen,i håp om at det kom til å bli oss til slutt. 
heldigvis tok jeg til fornuft til slutt å avsluttet. 
Han klarer enda ikke gi helt slipp på meg,så han tar kontakt med jevne mellomrom,så fortsatt i dag er jeg fremdeles forvirret av hele situasjonen.

Anonymkode: 43dfe...695

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...