Gå til innhold

Flere som gruer seg litt til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset har ungene begynt å glede seg til jul. Det de gleder seg mest til er vel gavene. Det er ikke småtteri de ønsker seg heller. Han ønsker seg ny pc og elektrisk sparkesykkel feks. Vet at det er mitt ansvar som forelder å forsøke å begrense det voldsomme forbruket, men opplever slik som sikkert mange andre at presset utenfra er så voldsomt. Legger jo merke til at mange av ungene på skolen til ungene får mye,og ungene de sammenligner jo hverandre. Kjenner jeg gruer meg til en blakk, kald og mørk januar. 

Anonymkode: 69245...731

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Store ting kjøper vi ofte brukt.

Anonymkode: 5fc2a...510

Skrevet

Jeg for min del tenker at jeg som forelder har et ansvar for å lære barna å jobbe for å oppnå ting. Selv om jeg har råd til det har aldri barna fått spesielt dyre gaver.  Har de f.eks ønsket seg ny mobil-tlf har de kanskje fått 1000 kroner til jul/ bursdag og måttet spare sammen resten selv. Det har de gjort ved å spare alle pengegaver og å jobbe for pengene. Når de var små kunne de tjene penger på å ta ekstra jobber i hjemmet, når de ble tenåringer fikk de seg barnevaktjobbing/ hundelufting/ rengjøringsjobber/ snømåking hos andre. Begge fikk seg også ekstrajobb på Mc Donalds når de var 15 år. Når de ser hvor mye som skal til for å skaffe seg noe de har lyst på, så er det utrolig mye som de finner ut at de ikke trenger likevel ;)   Lær ungene dette nå, så slipper du å ha 30 år gamle "unger" som stadig må få litt hjelp pga dårlige prioriteringer/ overforbruk (de finnes faktisk i fleng...)

Anonymkode: 6d49c...b51

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg har ikke begynt å tenke jul ennå. Akkurat ferdig med sommeren jo. Snart dukker vel tiggerannonsene opp på finn også. Fra folk som egentlig ikke er fattige, men som bare vil ha mye mere hvis de kan få. Russisk økonomisk rulett.  👎 

Anonymkode: 553c9...c89

Skrevet

Ja jeg gruer meg til jul. Er 20 med skilte foreldre og søsken på 8 og 10. Vi har ikke samme far, men stefaren min var basically min far siden jeg var 4. Når han skilte seg fra moren min firdi han hadde funnet seg en annen, tok han aldri kontakt med meg igjen. Han sender bare mld når han trenger barnepass🥺

skjønner ikke hvordan kan stenge sitt «barn» ute av livet sitt etter 16 år og late som ingenting. Det er hans tur å ha jul med de minste og mamma vil også være med. Men ingen av de forstår at jeg ikke har lyst. Jeg ble bare glemt av alle. Tror jeg skal reise istedenfor men er sp kjipt å ikke kunne være med familien

Anonymkode: 0b902...5ba

Skrevet

Her gruer jeg meg litt i år faktisk. Er veldig glad i jul, men min mor og min mann kan ikke fordra hverandre. Og derfor er han ikke velkommen hos min mor med familie i år, så vi må splitte opp feiringen. Det som er trist er at vi har et barn som ikke får feiret med hele min side av familien :(

Anonymkode: e2b02...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...