AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Har en sønn som tok test på tirsdag. (Søndag i dag) Nå er han frisk som en fisk og har lyst å gå på skolen i morgen. (Vært borte 7 dager allerede, syk og karantene siden testen tirsdag) Men vi får jo aldri svar på testen hans, så han må jo bare være hjemme. Er det vanlig å vente så lenge nå pga mye testing? Ps: både jeg og storebror har testet tidligere, da fikk vi svar før 24 timer. Hilsen utålmodig Anonymkode: e2ad9...d03
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en sønn som tok test på tirsdag. (Søndag i dag) Nå er han frisk som en fisk og har lyst å gå på skolen i morgen. (Vært borte 7 dager allerede, syk og karantene siden testen tirsdag) Men vi får jo aldri svar på testen hans, så han må jo bare være hjemme. Er det vanlig å vente så lenge nå pga mye testing? Ps: både jeg og storebror har testet tidligere, da fikk vi svar før 24 timer. Hilsen utålmodig Anonymkode: e2ad9...d03 Det var ganske lenge. Vi fikk svar søndag på test tatt lørdag. Jeg antar dere vet at dere må søke svaret selv på helsenorge? det er ingen som kommer til å sende en melding eller noe om at det har kommet, eller hva det er. Med mindre det er positivt. Da ville smittevernsoverlegen ta kontakt. Anonymkode: 56e62...5da
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Svaret ligger inne på helsenorge, denne må du finne selv. Dere blir bare oppringt dersom det er positivt svar Anonymkode: cb1d4...4c6
Mezzosoprena Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en sønn som tok test på tirsdag. (Søndag i dag) Nå er han frisk som en fisk og har lyst å gå på skolen i morgen. (Vært borte 7 dager allerede, syk og karantene siden testen tirsdag) Men vi får jo aldri svar på testen hans, så han må jo bare være hjemme. Er det vanlig å vente så lenge nå pga mye testing? Ps: både jeg og storebror har testet tidligere, da fikk vi svar før 24 timer. Hilsen utålmodig Anonymkode: e2ad9...d03 Da er testen høyst sannsynlig negativ - de prioriterer ikke alltid å ringe da. Men du vet vel at svaret blir lagt inn på helsenorge.no?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Sjekker selvfølgelig helsenorge👍🏼 (Litt vel mange ganger daglig😆) Ant veldig mange som har testet seg i samme tidsrom som han.. Anonymkode: e2ad9...d03
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Her får vi svar på sms. Jeg testet meg igår og venter på svar-håper å få svar idag. Vet ikke om det er lengre ventetid i helgen? Rart du ikke har fått svar enda når det er så lenge siden testing. Anonymkode: ba07f...e39
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her får vi svar på sms. Jeg testet meg igår og venter på svar-håper å få svar idag. Vet ikke om det er lengre ventetid i helgen? Rart du ikke har fått svar enda når det er så lenge siden testing. Anonymkode: ba07f...e39 hvis han er over 16 må han sjekke selv Anonymkode: 56e62...5da
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 Hva var årsaken til test? Barn som blir syke/ forkjøla trenger egentlig ikke testes, og skal gå gå skolen igjen når de er friske. Har han hatt kontakt med noen som var sikkert smittet? Anonymkode: 106f3...9ed
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva var årsaken til test? Barn som blir syke/ forkjøla trenger egentlig ikke testes, og skal gå gå skolen igjen når de er friske. Har han hatt kontakt med noen som var sikkert smittet? Anonymkode: 106f3...9ed det gjelder vel bare de under 10 år Anonymkode: 56e62...5da
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #11 Skrevet 13. september 2020 Fikk svaret på Helse Norge etter 24 timer. Heldigvis "ikke påvist" Anonymkode: 8bbba...f99
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvis han er over 16 må han sjekke selv Anonymkode: 56e62...5da Ok, men her jeg bor spør de på hvilket nr du vil ha sms om svar på testen.. Kan hende de gjør det ulikt andre steder. Anonymkode: ba07f...e39
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #13 Skrevet 13. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ganske lenge. Vi fikk svar søndag på test tatt lørdag. Jeg antar dere vet at dere må søke svaret selv på helsenorge? det er ingen som kommer til å sende en melding eller noe om at det har kommet, eller hva det er. Med mindre det er positivt. Da ville smittevernsoverlegen ta kontakt. Anonymkode: 56e62...5da Her jeg bor får man svaret på sms. Uansett påvist eller ikke. Anonymkode: ba07f...e39
Anbefalte innlegg