Gå til innhold

Når familiemedlemmer er uvenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dessverre et problem, og trenger noen råd. Vil ikke utlevere for mye, fordi jeg vil ikke bli kjent igjen. Jeg har en person i familen, nær familie, som ikke har snakket til meg på 2 år. Jeg og mannen hadde et familieselskap i fjor, og vedkommende dukket opp uten å veksle et eneste ord til meg, men snakket med de andre i selskapet. Vedkommende dro også fra selskapet uten å si ha det til meg. Nå skal mannen min og jeg ha en ganske stor feiring, og mannen vil ha vedkomande m/familie der. Dette ønsker ikke jeg siden jeg blir behandlet som luft. Har dere noen råd/tips til meg, så tar jeg gjerne i mot det :) 

Anonymkode: c3472...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det familien til mannen din? da må han skjerpe seg og si til vedkommende "om du vil bli invitert, må du behandle kona mi med respekt og prate og oppføre deg. Om ikke trenger vi ikke ha mer kontakt"

Vil ta en liten gjett på at det gjelder svigermoren din?
Du er kona hans, nærmeste familie - han må prioritere deg og sørge for at de som bli invitert fra hans side oppfører seg.

Anonymkode: f5511...762

• Liker 4
Skrevet

Hvis du er veldig konfliktsky så er det vel ikke noen bedre tid enn nå for å begrense antallet inviterte, men problemet er jo der, så jeg mener dette er noe som burde bli kommunisert til personen. Hvis det er familien til mannen din så burde han stå opp for deg.

Anonymkode: 3fdee...be8

Skrevet

Man inviterer ikke mennesker som er så lite dannet og tydelig konfliktskapende. Her må mannen din virkelig ta din side! Uakseptabelt.

Anonymkode: b6cd1...4b3

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Det setter jeg pris på :) Kan si at det gjelder en person i mannens familie. Vi skal som skrevet, ha en feiring om 2 mnd. Har virkelig ikke lyst til å ha vedkommende der, men mannen min sier at vedkommende ikke kan utelates. Han ser overhodet ikke min side av saken. Jeg misliker konflikter, og ønsker ikke ikke noe «styr» på feiringen vi skal ha. Det var ikke gøy på feiringen vi hadde sist sammen med denne personen.. Ts 

Anonymkode: c3472...fab

Skrevet

Det er du og mannen som er Familien nå. Dere er kjernen, og alle andre øvrige venner eller familie er på utsiden av den sirkelen.

Det at han ikke vil se og anerkjenne hvordan du opplever denne relasjonen hadde for meg vørt totalt uakseptabelt.

han skal ta din side, uansett! Han kan være så uenig han bare vil.Og dere kan samtale på privaten og bli enige om kompromisser, men visse vetoer har man bare. 
 du er hans livsledsager, og hvordan DU har det... det burde være det eneste han bryr seg mest om! Alt annet kommer langt bak.

Skrevet

Vanskelig å gi råd når du ikke sier noe om hva som er roten til denne tausheten.

Hva skjedde for to år siden?

Anonymkode: 9e3a9...d83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...