AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Hadde dere på nåværende tidspunkt ønsket følgende velkommen - Svigerfar fra Kypros (skal være i karantene hos oss 10 dg) - Venninegjeng fra Bergen og Oslo - Barnefamilie fra Danmark Er selv en barnefamilie. Anonymkode: 0c6fd...7a1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Vi hjalp pappa (som kom fra et rødt land) med å finne et karantenehotell ved Gardermoen og så leverte vi laptop, lesestoff etc dit slik at vi kunne holde kontakten på skjerm før han kom hjem til oss etter 10 dager. Anonymkode: 62ced...8a4 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Eh, nei. Bare nei. Anonymkode: c998b...bf7 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Jeg hadde hatt null problem om det ikke var for alle de idiotiske restriksjonene. Har hatt korona, og det samme har resten av familien. Vi var forkjøla i tre-fire dager - så finnes ikke redd for viruset. MEN man risikerer at en av disse selv er smittet av korona, og da er jo helvete løs med karantene for hele familien osv. Det har jeg allerede vært gjennom en gang i høst og orker ikke en gang til. Så nei, takket være myndighetenes unødvendige restriksjoner. Fratar folk friheten sin for noe som er ufarlig for de aller fleste. Hva gjør de egentlig om det tar to år å utvikle en vaksine (eller mer eller aldri?)? Skal de fortsette med denne latterlige nullvisjonen om døde til alle er psykiske vrak og det ikke er flere arbeidsplasser igjen? Anonymkode: 3d73a...20a 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde hatt null problem om det ikke var for alle de idiotiske restriksjonene. Har hatt korona, og det samme har resten av familien. Vi var forkjøla i tre-fire dager - så finnes ikke redd for viruset. MEN man risikerer at en av disse selv er smittet av korona, og da er jo helvete løs med karantene for hele familien osv. Det har jeg allerede vært gjennom en gang i høst og orker ikke en gang til. Så nei, takket være myndighetenes unødvendige restriksjoner. Fratar folk friheten sin for noe som er ufarlig for de aller fleste. Hva gjør de egentlig om det tar to år å utvikle en vaksine (eller mer eller aldri?)? Skal de fortsette med denne latterlige nullvisjonen om døde til alle er psykiske vrak og det ikke er flere arbeidsplasser igjen? Anonymkode: 3d73a...20a Ikke enig med deg. Anonymkode: eaf86...27b 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde hatt null problem om det ikke var for alle de idiotiske restriksjonene. Har hatt korona, og det samme har resten av familien. Vi var forkjøla i tre-fire dager - så finnes ikke redd for viruset. MEN man risikerer at en av disse selv er smittet av korona, og da er jo helvete løs med karantene for hele familien osv. Det har jeg allerede vært gjennom en gang i høst og orker ikke en gang til. Så nei, takket være myndighetenes unødvendige restriksjoner. Fratar folk friheten sin for noe som er ufarlig for de aller fleste. Hva gjør de egentlig om det tar to år å utvikle en vaksine (eller mer eller aldri?)? Skal de fortsette med denne latterlige nullvisjonen om døde til alle er psykiske vrak og det ikke er flere arbeidsplasser igjen? Anonymkode: 3d73a...20a Men kjære vene, vi takler da mer enn dette før vi blir psykiske vrak. Karantene/isolasjon i 10 dager, er det tøffeste vi kan bli utsatt for i dette. Ingen blir psykiske vrak av det. Ei heller 1 m avstand, antibac og håndvask. Anonymkode: 7e457...1c6 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kjære vene, vi takler da mer enn dette før vi blir psykiske vrak. Karantene/isolasjon i 10 dager, er det tøffeste vi kan bli utsatt for i dette. Ingen blir psykiske vrak av det. Ei heller 1 m avstand, antibac og håndvask. Anonymkode: 7e457...1c6 Du evner ikke å se litt lenger frem? Hva skjer om arbeidsplasser må stenge i ti dager pga en smittet blant de ansatte, og så 10 dager til? Hvor mange arbeidsplasser overlever nedstengning over tid? Hvor mange uker skal elever sitte innestengt på rommet sitt med digital undervisning før det ikke er ok lenger? Eller førsteårsstudenter som er helt nye på studiestedet sitt? Alle dere som gnager om at alle klarer å vaske hendene: selvfølgelig gjør alle det! Tror du seriøst at det er det tiltaket folk klager over?! Holde en meter avstand høres enkelt og greit ut og overholdes der det går. Men du ser kanskje at det ofte er umulig? (Arbeidsplasser der samarbeid er nødvendig, breddeidrett osv). 20 000 medlemer har idretten mistet pga koronatiltakene. Det er mye fremtidig god helse tapt det.. Det er lov å tenke frem i tid, heller enn å ofre alt for at de aller eldste og svakeste på sykehjem skal leve litt lenger. Anonymkode: 3d73a...20a 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du evner ikke å se litt lenger frem? Hva skjer om arbeidsplasser må stenge i ti dager pga en smittet blant de ansatte, og så 10 dager til? Hvor mange arbeidsplasser overlever nedstengning over tid? Hvor mange uker skal elever sitte innestengt på rommet sitt med digital undervisning før det ikke er ok lenger? Eller førsteårsstudenter som er helt nye på studiestedet sitt? Alle dere som gnager om at alle klarer å vaske hendene: selvfølgelig gjør alle det! Tror du seriøst at det er det tiltaket folk klager over?! Holde en meter avstand høres enkelt og greit ut og overholdes der det går. Men du ser kanskje at det ofte er umulig? (Arbeidsplasser der samarbeid er nødvendig, breddeidrett osv). 20 000 medlemer har idretten mistet pga koronatiltakene. Det er mye fremtidig god helse tapt det.. Det er lov å tenke frem i tid, heller enn å ofre alt for at de aller eldste og svakeste på sykehjem skal leve litt lenger. Anonymkode: 3d73a...20a Alt dette unngår vi når smittetallene går ned. Med da må færre som deg drite i alt av tiltak. Anonymkode: 40e56...a96 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 Jeg hadde ikke ville tatt imot venninnegjeng fra Bergen iallfall Anonymkode: e9ed3...383 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 Jo det syns jeg er greit ts. Alt er bare hysteri uansett. Vi skal på utenlandstur i slutten av månd. Lev nå som normalt. Anonymkode: ea6cd...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #11 Skrevet 13. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde dere på nåværende tidspunkt ønsket følgende velkommen - Svigerfar fra Kypros (skal være i karantene hos oss 10 dg) - Venninegjeng fra Bergen og Oslo - Barnefamilie fra Danmark Er selv en barnefamilie. Anonymkode: 0c6fd...7a1 Venninnegjeng: Ja, men ikke fra et sted med pågående utbrudd (dvs Bergen). Ha noen i karantene hjemme hos oss: Definitivt nei. Danmark: Vet ikke hvordan smitten er der nå, men er skeptisk. Særlig siden mannen min er helsepersonell, og vi har barn i bhg/skole. Så tror jeg ville stått over. Anonymkode: 92692...72d
Hatsumomo Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde dere på nåværende tidspunkt ønsket følgende velkommen - Svigerfar fra Kypros (skal være i karantene hos oss 10 dg) - Venninegjeng fra Bergen og Oslo - Barnefamilie fra Danmark Er selv en barnefamilie. Anonymkode: 0c6fd...7a1 Ingen av delene. 1
Anbefalte innlegg