AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Fikk baby i starten av juli, og var seksuelt aktiv igjen akkurat to uker etter fødsel. Jeg fullammer, men baby sover gjerne mer enn 4 t i strekk på natt, noe som visstnok gjør at amming ikke er sikkert i heletatt som prevansjon, naturlig nok. Vi ønsker to tette, og har litt «skjer det, så skjer det» innstilling, uten å aktivt prøve. Har ikke fått mens enda så usikker på om jeg har hatt noe el enda. Noen som vil fortelle om sin erfaring? Både med to veldig tette og generelt til å bli gravid under amming? Anonymkode: d07b6...318
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Det er ikke anbefalt, for kroppen trenger helst ganske mange mnd for å komme seg. Kan selvfølgelig gå bra, men risiko for prematur fødsel er bl.a. høyere. Ville gitt det noen mnd. Men det er jo selvsagt mulig. Fikk mensen tre mnd etter fødsel, tross fullamming uten for lang pause. Anonymkode: 9c3b2...f5e 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Amming er aldri prevansjon uansett.... ble planlagt gravid 7mnd etter fødsel. Det har gått veldig fint! Elsker å ha to dette. Ja det er slitsomt men ikke for slitsomt. Men degte kommer Ann på din livssituasjon, hvordan barn og babyer du har osv osv så mye som spiller inn. Anonymkode: eb384...878 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Jeg ble gravid når mini var ca 6 mnd. Hadde ikke fått mens tilbake enda. Å ha barna er mye mindre travelt enn mange ville ha det til, helsigvis! Men graviditeten var et helvete, og hadde mye dårlig samvittighet for eldremann. Det var to helt forskjellige graviditeter, og kjente godt at kroppen ikke hadde kommet seg etter første gangen (selv om jeg ikke hadde noen plger da så tar det alltid på kroppen å gå gravid). vi har gjerne lyst på en til tett med de to andre, men ikke SÅ tett denne gangen. Nå venter vi til minste er 1 år før vi kutter prevensjon. Anonymkode: 00f0c...e0f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 Ble gravid da barnet var 4 mnd. Samme uken som vi begynte å gi litt grøt, og det som må ha vært andre eggløsning. Hadde nemlig hatt en liten blødning måneden før, men trodde ikke det egentlig var mensen. svangerskapet var slitsomt. Jeg var veldig trøtt og sov jo lite pga baby. Følte halve permisjonen gikk ut på å få babyen til å sove så jeg kunne sove. I tillegg det å måtte ha babyen med på alle kontroller. Endte med prematur fødsel og 11 mnd mellom barna. Ekstremt, og ikke å anbefale. men nå når de er større ser jeg veldig mange fordeler ved to så tette. Anonymkode: 587f0...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå