AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Hei! Jeg har nylig blitt mor for første gang og har (enn så lenge) en baby som sover natten gjennom (med en ammesession i løpet av natta). Barnefar har vært våken til langt utpå natten hver helg, mens jeg har lagt meg tidlig fordi jeg er utslitt og vet at baby våkner tidlig. Baby sover når barnefar er våken på natta. Han mener altså at det er jeg som skal stå opp med baby hver gang dette skjer fordi jeg har sovet mer enn han, mens jeg sier at det er hans eget valg å være våken til 4-5 på natta når baby sover. Jeg skulle gjerne hatt litt mer egentid og sett på serie til laaaaangt utpå natta jeg også. Noen som har hatt lignende situasjoner? De siste helgene har han sovet til 12-13 på formiddagen, noe jeg synes er uakseptabelt. Og ja, denne skriver jeg midt på natta fordi han akkurat har lagt seg etter mange timer med Netflix 😥 Anonymkode: d765a...266 13
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Det går ikke. Babyen trenger sitt, så dere burde våkne annenhver gang også ta en lur på dagen når baby sover. Få helsesøster til å snakke med ham om han ikke vil høre. Begynner han sånn så sklir dere fra hverandre, og du får et seriøst underskudd på søvn. Han høres umoden og selvsentrert ut. Klem til deg ♥️ Anonymkode: 9dea7...f68 23
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 For en gjøk av en «mann»! Anonymkode: baad2...ef5 18
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 På 13.9.2020 den 4.07, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har nylig blitt mor for første gang og har (enn så lenge) en baby som sover natten gjennom (med en ammesession i løpet av natta). Barnefar har vært våken til langt utpå natten hver helg, mens jeg har lagt meg tidlig fordi jeg er utslitt og vet at baby våkner tidlig. Baby sover når barnefar er våken på natta. Han mener altså at det er jeg som skal stå opp med baby hver gang dette skjer fordi jeg har sovet mer enn han, mens jeg sier at det er hans eget valg å være våken til 4-5 på natta når baby sover. Jeg skulle gjerne hatt litt mer egentid og sett på serie til laaaaangt utpå natta jeg også. Noen som har hatt lignende situasjoner? De siste helgene har han sovet til 12-13 på formiddagen, noe jeg synes er uakseptabelt. Og ja, denne skriver jeg midt på natta fordi han akkurat har lagt seg etter mange timer med Netflix 😥 Anonymkode: d765a...266 Litt umoden pappa her i hus høres det ut som. Pass deg så du ikke får to barn nå... dvs, at mannen begynner å se deg som moren sin og tror han er tilbake på ungdomsrommet med gaming og film hele natta og at noen bare fikser alt annet. Mye peker allerede i den retning. Ta en samtale og krav at han begynner å oppføre seg som en mann - ikke en bortskjemt tenåring. Han er over 20 eller? Ingen voksne mennesker har godt av det du beskriver her, kan han være deprimert? Fedre får absolutt fødselsdepresjoner og den kan vise seg på så mange ulike vis. Er han i jobb? Hvorfor kan han sløve hele dagen? Og for din del så må jeg dessverre meddele at dagene med serier til langt på natt og sove til kl 12 neste dag definitivt er over. Men det tror jeg du innser, er kanskje vanskeligere for han dersom han er vant med det. Her er eldste 4,5 og i dag sov hun mirakuløst nok til 7:30 for kanskje andre gang i sitt liv. Og etter det bør noen stå opp kan man si, og helst mamma. I helgene får en strekke seg til i 8-9 tiden, men så skal vi jo ut på tur med barna etc som familie, Evt noen få unntak i før-koronatid dersom det var julebord etc, men det var liksom 2 ggr i året for hver av oss. Ellers er jo helge familietid, ikke sove bort den. Det får vi gjøre når ungene har flyttet ut om noen år Såpass voksen bør man være når man har fått barn. Anonymkode: f7888...d67 9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Jepp, det samme skjedde her. Vi bor ikke sammen lenger. Anonymkode: c9764...b63 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 Ja, da hadde jeg gitt ham beskjed om at du ønsker å bo sammen med en voksen, og at dere legger dere i normal tid når dere skal opp med barn dagen etter. Egentlig tror jeg at jeg bare hadde bedt ham flytte, hadde ikke klart å like en fyr som oppførte seg sånn. Skal ikke trenge å fortelle voksne folk hva som er normal oppførsel. Anonymkode: 6cc34...b17 2
Gjest Blondie65 Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 Han er hjemme i permisjon fordi han er blitt far? Hvis han ser på netflix, kan han vel gjøre det når som helst - ikke bare på natten. Så her foreslår jeg at dere jevnt over tar hver deres natt - det er selvsagt valgfritt hva man gjør den natten man har fri, men det er ikke valgfritt å ha egentid på natt og dag sammenhengende uten at den andre får avlasting.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det samme skjedde her. Vi bor ikke sammen lenger. Anonymkode: c9764...b63 Jepp, omtrent det som skjedde her også. Samme resultat. Anonymkode: 7c13b...df6 1
-Titania- Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 Nei,nei,dette går bare ikke an. Her må du sette ned foten. Kraftig. Dere er to om å ha fått barn,og to om ansvaret. Dette er veldig umodent,og respektløst overfor deg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 På 13.9.2020 den 4.07, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har nylig blitt mor for første gang og har (enn så lenge) en baby som sover natten gjennom (med en ammesession i løpet av natta). Barnefar har vært våken til langt utpå natten hver helg, mens jeg har lagt meg tidlig fordi jeg er utslitt og vet at baby våkner tidlig. Baby sover når barnefar er våken på natta. Han mener altså at det er jeg som skal stå opp med baby hver gang dette skjer fordi jeg har sovet mer enn han, mens jeg sier at det er hans eget valg å være våken til 4-5 på natta når baby sover. Jeg skulle gjerne hatt litt mer egentid og sett på serie til laaaaangt utpå natta jeg også. Noen som har hatt lignende situasjoner? De siste helgene har han sovet til 12-13 på formiddagen, noe jeg synes er uakseptabelt. Og ja, denne skriver jeg midt på natta fordi han akkurat har lagt seg etter mange timer med Netflix 😥 Anonymkode: d765a...266 Det er helt uakseptabelt. Han kan stå opp tidlig han også, og vil han ikke være så trøtt så må han legge seg tidligere. Vi alle kunne vel tenkt oss å sitte oppe hele natten, men gjør det ikke fordi vi vet at vi må stå opp tidlig og at det blir grusomt. Anonymkode: d27ef...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #11 Skrevet 14. september 2020 Annenhver sovedag i helgen! Og den som har permisjon ellers. Anonymkode: 06a73...f50 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #12 Skrevet 14. september 2020 Dette gjorde min x og.. ble raskt slutt..! Anonymkode: ab843...701 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 Det hender min samboer også legger seg en del senere enn meg, men aldri senere enn halv 2. Jeg kan nok bli litt irritert fordi han vekker meg når han kommer å legger seg, men ikke søren om han får slippe unna å stå opp kl 06.00 bare fordi han har sittet oppe hele natta. Hans valg og han vet godt at det er hans tur. Spark mannen ut av sengen på morgen, han skjønner nok tegninga etter noen dager. Gjør han ikke det så tror jeg kanskje jeg hadde sparket han ut av døra... Er ikke for det å ta så lett på det og gjøre det slutt, men man må kunne dele på belastning, ansvaret og være litt gode med hverandre skal det være noe vits! Anonymkode: 34139...dd2 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hender min samboer også legger seg en del senere enn meg, men aldri senere enn halv 2. Jeg kan nok bli litt irritert fordi han vekker meg når han kommer å legger seg, men ikke søren om han får slippe unna å stå opp kl 06.00 bare fordi han har sittet oppe hele natta. Hans valg og han vet godt at det er hans tur. Spark mannen ut av sengen på morgen, han skjønner nok tegninga etter noen dager. Gjør han ikke det så tror jeg kanskje jeg hadde sparket han ut av døra... Er ikke for det å ta så lett på det og gjøre det slutt, men man må kunne dele på belastning, ansvaret og være litt gode med hverandre skal det være noe vits! Anonymkode: 34139...dd2 Må forresten si at han aldri klager heller når han har lagt seg sent og må stå opp tidlig. Det hørtes ut som jeg var et rivjern og han en tøffel 😁 Anonymkode: 34139...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #15 Skrevet 14. september 2020 Mannen min kan også gjøre det der, men han hører i hvert fall på meg når jeg sier at jeg syns det er urettferdig. Vi har det fortsatt slik at han sitter oppe til langt på natt i blant, og at jeg står opp med barna. Men jeg har tendenser til å være a-menneske, og syns det kan være ok. Det er imidlertid viktig for meg at vi har planlagt det. Jeg blir utrolig irritert hvis mannen bare blir liggende i senga en lørdag formiddag uten at vi har en avtale om det, og jeg må vekke ham igjen og igjen. Og det skjer, han elsker å sitte oppe om natten og har det med å bli sittende bare litt til og litt til og tro han skal klare å stå opp når toåringen kommer sprettende på morgenen. Så vi har noen prater om dette her. Jeg syns til tider han bare burde forstå at jeg ikke får noe egentid fordi jeg alltid står opp tidlig og er trøtt om kvelden, men vi kommer ingen vei hvis jeg ikke konkret forteller ham hva jeg har behov for med jevne mellomrom. Når han sover til langt på dag, tar han gjerne med seg barna på tur når han står opp, så kan jeg sitte i ro og fred med ei bok noen timer. Eller han ordner barna klare og fikser i stand alt til at vi drar på tur hele gjengen mens jeg tar en lang dusj eller noe. Anonymkode: e716a...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #16 Skrevet 14. september 2020 Jepp. Jeg har 2 barn og han homder på slikt. Nå skal han i permisjon snart og da får han pelle ræva si opp. Jeg sa ogsp at jeg vil sove i helgene lengere så han skal opp med kidsa han sa ok. Synes dette var greit. Jeg måtte si ifra sa han. Anonymkode: 23d1d...385 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå