Gå til innhold

Takkekort-dillemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk endelig fotograf-bildene våre i går. Det var mange fine bilder, men ett spesielt utmerket seg som det absolutt beste bildet av oss, og en klar takkekort-favoritt.

Dillemmaet mitt er at dette bildet er et nærbilde av ansiktene våre (tatt litt ovenfra), og det er i sort-hvitt. Det er som sagt uten tvil det beste bildet av oss, men da synes jo ikke kjolen noe særlig. Og siden det er i sort-hvitt, vises det heller ikke at kjolen hadde blått mønster - og det hadde jeg jo lysst å ha med på bildene (var jo det som skilte min kjole fra alle andre).

Hva burde vi velge - det beste bildet, eller et annet bilde der kjolen (og gommens flotte sjakett) kommer mer til sin rett?

Har tenkt litt på et mulig tredje alternativ, å ha sort-hvitt bildet men la det blå på kjolen være blått (altså ikke helt sort-hvitt bilde likevel). Det vil fortsatt være bare litt av kjolen som synes, men kan kanskje være et slags kompromiss?

Hvordan tenker dere når dere skal velge takkekort bilde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk setter ofte pris på å få helfigurbilde i takkekortet, så kan de vise andre hvordan dere så ut og selv bli minnet på det. Det bildet du beskriver kan kanskje heller brukes om dere skal kopiere opp et større bilde til å henge på veggen, eller gi bort forstørrede bilder til foreldre/besteforeldre til jul? Fint å ikke ha det samme bildet på veggen som på takkekortet :)

Skrevet

Selv ville jeg intuitivt valgt det bilde jeg syntes vi så best ut på. Men det hender jo at besteforeldre og andre litt eldre folk synes at det er finest med et mer tradisjonelt bilde. Hva med å ha to forskjellige bilder og se hvilket dere synes passer best til de forskjellige som skal få?

Og de fleste som får takkekort var vel i bryllupet, så de husker sikkert at kjolen din hadde blå detaljer, selv om det eventuelt ikke synes på bildet.

Skrevet

Vi valgte faktisk tre forskjellige bilder som takkekort:

1) Et fint nærbilde, ganske tradisjonelt, til de vokse eller mer seriøse gjestene

2) Et totalbilde hvor vi ikke synes så godt, men hvor vi gjør noe veldig artig, til de unge gjestene

3) Et totalbilde der antrekkene våre synes godt, til de som ikke var i bryllupet.

Kanskje det kunne være en ide for dere også?

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde også forskjellige takkekort til forskjellige folk. Kjempelurt, syns vi!

Skrevet

Vi og slet med å velge rett takkekortbilde. Vet at de "eldre" ønsker et bilde der de ser kjolen og buketten. Siden vi ikke brukte en profosjonell fotograf løste vi det ved å lage "permen" på takkekortet selv, hvor vi trykte et bilde på forsiden og tre bilder på baksiden. Disse var bla. av oss på vei ut av kirken og med brudepikene. Inni festet vi et ordentlig bilde som var sånnt tradisjonelt der vi står rett opp og ned. På denne måten fikk vi og med monogrammet vårt på takkekortet.

Har fått utrolig mange positive tilbakemeldinger på det, ble veldig fornøyd selv og da :).

Skrevet

Det fineste bildet vi hadde valgt jeg å forstørre opp til oss selv, og til foreldre. Så valgte jeg et helfigurbilde av oss til takkekort. De som ikke kom i bryllupet, men som gav gave setter ofte mest pris på å få sett kjolen. Vi ble iallefall fornøyd med valget.

Lykke til!

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Vi tar det bildet vi synes er tøffest som takkekort. Det sukkersøte bildet blir gitt til besteforeldre til jul...

Skrevet

Vi valgte takkekorti dag, på Fame, og da fikk vi satt sammen fire forskjellige bilder, båre farge og sort/hvitt bilder. Men Smilepia; jeg synes det med å ha sort/hvitt i helfigur med blåfarge på stripene høres best ut. Da vlir jo kjolen sånn ca slik den var; hvit og blå. Synes og at helfigurbilder er best til takkekort, og hadde valgt det dersom vi bare skulle hatt ett bilde. :)

Ps, vi må møtes å se på litt bilder en gang! :)

Skrevet
Det fineste bildet vi hadde valgt jeg å forstørre opp til oss selv, og til foreldre. Så valgte jeg et helfigurbilde av oss til takkekort. De som ikke kom i bryllupet, men som gav gave setter ofte mest pris på å få sett kjolen. Vi ble iallefall fornøyd med valget.

Lykke til!

Sånn gjorde vi og det.

Skrevet

Bare en liten ps....Gir dere takkekort til de dere får bare telegram fra og ? Vi har bestilt så mange at det fint går an, og vi fikk ikke så mange telegrammer, men bare lurer på hva somer vanlig.... (Håper det er greit at jeg snek med dette lille spørsmålet her, Smilepia..... :roll::) )

Skrevet

Det er ikke lett dette. Vi sliter også med å velge takkekortbilde. Vi liker hvert vårt bilde i helfigur (med vidt forskjellig bakgrunn) og så har vi et veldig fint nærbilde. Aner enda ikke hva vi skal velge....

Angående siste spm - vi fikk ingen telegram så....

Men tror jeg ville valgt å sende takkekort til alle som sendte en oppmerksomhet på dagen.

Skrevet

Snakket med fotografen vår i dag, og han skulle sende forslag til takkekort i posten til oss. Men han beskrev en der vi kunne ha flere bilder i takkekortet, og den likte jeg godt, så spørs om vi ikke kan ha en slik variant kanskje?

Da vil det være et stort bilde, og opp til 3 små bilder på siden, på den måten kan vi bruke både nærbilde, helfigur-bilde, sort-hvitt bilde, og kanskje et av nærbildene av buketten?

Forøvrig antar jeg vi sender takkekort også til de vi bare fikk et kort fra (så langt er det uansett bare en nabo hjemme som vi har mye kontakt med likevel), i tillegg til frisør, sminke, kjolebutikken og kakebakerene (brukte ikke slektninger).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...