Gå til innhold

Går det ann å klage på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på en smell i dag.

Var innom en av disse standard klesbutikkene og kjøpte en genser som jeg skulle ha over en kjole i morgen.

Heiv den i vaskemaskin på 30 grader og genseren kom ut i barnestørrelse :(

Kjøpte den på en butikk jeg aldri har vært borti ullprodukter før, tok det som en selvfølge at det var syntetisk. Damen bak disken sa heller ingenting om  dette, er det mulig å reklamere?

Anonymkode: f4da8...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei 🙄

Anonymkode: a6708...163

• Liker 12
Skrevet

Hvis du fulgte vaskeanvisningen kan du klage. Hvis det står håndvask så kan du ikke klage.
Hvorfor skulle hun i butikken sagt noe om dette?

Anonymkode: e83d6...1ee

• Liker 6
Skrevet

De i butikken har da ikke ansvar for å fortelle kundene hva slags stoff klærne er i. Derfor er det en vaskeanvisning på en lapp inni klærne hvor det også vil stå hva plagget er laget av, du finner den som regel på en av sidene 😉

Anonymkode: 4a988...7bd

• Liker 11
Skrevet

Skal ikke ull vaskes på 30 grader uansett? Den burde jo ikke ha krympet.

• Liker 1
Skrevet

Har hatt flere slike reklamasjoner hvor kunden ikke har lest på vaskelappen og vasket istykker plagget. Ingen får nytt plagg på dette grunnlaget. Vi driver butikk, ikke veldedighet.

Anonymkode: 54de8...f06

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor vasket du den når den er helt ny?

Anonymkode: 772ac...05e

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Skal ikke ull vaskes på 30 grader uansett? Den burde jo ikke ha krympet.

Vanlig program har for hard sentrifugering, det er den som får ull til å tove seg (krympe) Har ved uhell vasket ull på 60° gikk fint det også, men kun fordi jeg stoppet maskinen før den kom til sentrifugering.

TS kan kun klage om hun har vasket plagget etter anvisningen som står på plagget.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Mt3 skrev:

Vanlig program har for hard sentrifugering, det er den som får ull til å tove seg (krympe) Har ved uhell vasket ull på 60° gikk fint det også, men kun fordi jeg stoppet maskinen før den kom til sentrifugering.

TS kan kun klage om hun har vasket plagget etter anvisningen som står på plagget.

Det er ikke sentrifugen som tover plagget, det er selve vasken! Ullprogram vugger vanligvis klærne forsiktig, men har høy omdreining på sentrifugen hvor plagget ligger stille i trommelen. Ull kan strengt tatt vaskes på 100 grader bare den får ligge i ro 

Anonymkode: b2199...9e4

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vasket du den når den er helt ny?

Anonymkode: 772ac...05e

Jeg vasker alltid nytt tøy som skal inntil huden. 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på en smell i dag.

Var innom en av disse standard klesbutikkene og kjøpte en genser som jeg skulle ha over en kjole i morgen.

Kjøpte den på en butikk jeg aldri har vært borti ullprodukter før, tok det som en selvfølge at det var syntetisk. Damen bak disken sa heller ingenting om  dette, er det mulig å reklamere?

hvis du fulgte anvisningene på vaskelappen kan du klage. Men bare da.

Anonymkode: cb12d...497

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sentrifugen som tover plagget, det er selve vasken! Ullprogram vugger vanligvis klærne forsiktig, men har høy omdreining på sentrifugen hvor plagget ligger stille i trommelen. Ull kan strengt tatt vaskes på 100 grader bare den får ligge i ro 

Anonymkode: b2199...9e4

toving er en kombinasjon av varmt vann, såpe og bevegelse. Hvis du tar vekk bevegelsen, kan du koke ull i såpe. Det gjorde jeg mange ganger med de sarte nøstebarnbodiene da jeg hadde baby. Men bevegelse og såpe gir toving.

Anonymkode: cb12d...497

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på en smell i dag.

Du får nok ikke reklamert på noe fordi du "gikk ut fra at det var syntetisk". Alle klær har vaskeanvisninger, og det er ikke betjeningens ansvar å lære opp deg i å vaske klær. 

Hvis du fulgte vaskeanvisningen, kan du klage - men hvis ikke har du selv ansvaret for at genseren er ødelagt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...