AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Statistikk Anonymkode: 23349...9b1 4
Silva Pluvialis Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Kan det ha sammenheng med en eventuell barnevernssak? Noen kan også miste autorisasjonen i f.eks., politi eller helsevesen om de skulle utsette barna for vold og overgrep. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 Har ikke kvinner med lav utdanning større sjanse for svanherskapsdepresjon også? Mener jeg har lest noe om det, men husker ikke hvor. Anonymkode: d5693...130 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Statistikk Anonymkode: 23349...9b1 Men hvorfor skal utdannelse ha noe å si for graviditeten/barnet? Og hva om statusen forandrer seg enten i løpet av graviditeten eller kanskje bare 1-2 år i ettertid? Anonymkode: 5c078...32d 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvorfor skal utdannelse ha noe å si for graviditeten/barnet? Og hva om statusen forandrer seg enten i løpet av graviditeten eller kanskje bare 1-2 år i ettertid? Anonymkode: 5c078...32d Det har ikke noe å si. Men de samler informasjon til statistikk, og de benytter statistikk i sine vurderinger av deg. F.eks om det vises at visse utfordringer statistisk sett oftere går igjen for høyt/lavt utdannede, eller hva man kan ha økt risiko for. Anonymkode: 23349...9b1 8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 Risikofaktorer. Og kanskje statistikk. Anonymkode: 5d603...37f 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #8 Skrevet 12. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke kvinner med lav utdanning større sjanse for svanherskapsdepresjon også? Mener jeg har lest noe om det, men husker ikke hvor. Anonymkode: d5693...130 Jeg har ikke en bachelor selv om jeg har studert i 2 år. Har praktisk erfaring innen en bransje der man vanligvis trenger en grad. Jeg kan ofte gi råd og veiledning til de som har internship. Derfor føler jeg ikke at mangel på utdannelse gjenspeiler meg. Litt kjedelig å bli stemplet til å være i risikogruppen for svangerskapsdepresjon da og at det skal følge min journal. Anonymkode: 5c078...32d 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #10 Skrevet 12. september 2020 Og i forhold til barnevern og omsorgsovertakelse. Anonymkode: 8a60a...58d 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #11 Skrevet 12. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke en bachelor selv om jeg har studert i 2 år. Har praktisk erfaring innen en bransje der man vanligvis trenger en grad. Jeg kan ofte gi råd og veiledning til de som har internship. Derfor føler jeg ikke at mangel på utdannelse gjenspeiler meg. Litt kjedelig å bli stemplet til å være i risikogruppen for svangerskapsdepresjon da og at det skal følge min journal. Anonymkode: 5c078...32d Jeg kommer til å ta en bachelor fordi det er kjedelig å bli stemplet som ikke-akademiker av dem som ikke kjenner til min profesjonelle kompetanse. Det har uteblitt så langt gjennom alle disse årene, fordi jeg har hatt flere verv relatert til jobben. Det har vært et spørsmål om tilgjengelig tid. Anonymkode: 5c078...32d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #12 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og i forhold til barnevern og omsorgsovertakelse. Anonymkode: 8a60a...58d Hva har utdannelse med det å gjøre? Anonymkode: 5c078...32d 16
Gjest Lija Skrevet 12. september 2020 #13 Skrevet 12. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke en bachelor selv om jeg har studert i 2 år. Har praktisk erfaring innen en bransje der man vanligvis trenger en grad. Jeg kan ofte gi råd og veiledning til de som har internship. Derfor føler jeg ikke at mangel på utdannelse gjenspeiler meg. Litt kjedelig å bli stemplet til å være i risikogruppen for svangerskapsdepresjon da og at det skal følge min journal. Anonymkode: 5c078...32d Men i alle dager, gjør det noe om man er i risikogruppa for svangerskapsdepresjon? Må da bare være fint om man blir fulgt ekstra opp med tanke på det😅
Silva Pluvialis Skrevet 12. september 2020 #14 Skrevet 12. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har utdannelse med det å gjøre? Anonymkode: 5c078...32d Man kan bli vurdert som ikke skikket i yrket i noen tilfeller med omsorgsovertakelse.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #15 Skrevet 12. september 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Man kan bli vurdert som ikke skikket i yrket i noen tilfeller med omsorgsovertakelse. Kan du utdype hva du mener her? Anonymkode: 5c078...32d 13
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #16 Skrevet 12. september 2020 6 minutter siden, Lija skrev: Men i alle dager, gjør det noe om man er i risikogruppa for svangerskapsdepresjon? Må da bare være fint om man blir fulgt ekstra opp med tanke på det😅 Jo, klart det er fint å bli nøye fulgt opp. Synes bare det er kjedelig at opplysningene blir misvisende. Men man opplyser jo om yrket i tillegg så da gjør det for så vidt ingenting. Men hvis de skal kartlegge om den gravide står i fare for depresjon så hadde det vel vært mer aktuelt med en psykososial vurdering. Anonymkode: 5c078...32d
Silva Pluvialis Skrevet 12. september 2020 #17 Skrevet 12. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du utdype hva du mener her? Anonymkode: 5c078...32d Om man blir fratatt barnet så kan man i noen tilfeller miste autorisasjonen f.eks., i helsevesenet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #18 Skrevet 12. september 2020 Hehe, det går IKKE til barnevernet for dere som tror det🙈 Enkelte her inne er jo helt rabiate når det kommer til det temaet...Det er utelukkende informasjon til Medisinsk fødselsregister, og bruker som en viktig variabel i forskning. Det er frivillig å gi denne opplysningen. https://www.fhi.no/publ/informasjonsark/informasjon-om-mfr-til-fodende-bokmal-pdf/ Anonymkode: 7e483...cf9 37
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #19 Skrevet 12. september 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Om man blir fratatt barnet så kan man i noen tilfeller miste autorisasjonen f.eks., i helsevesenet. Men hallo, det er ikke derfor🙈 I alle dager for slags feilinformasjon du driver med?? Man mister ikke autorisasjonen sin hvis man blir fratatt barna sine, man mister eventuelt autorisasjonen sin på bakgrunn av samme årsak som man mister barna, f.eks. vold, rusmisbruk. Anonymkode: 7e483...cf9 29
Gjest Lija Skrevet 12. september 2020 #20 Skrevet 12. september 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, klart det er fint å bli nøye fulgt opp. Synes bare det er kjedelig at opplysningene blir misvisende. Men man opplyser jo om yrket i tillegg så da gjør det for så vidt ingenting. Men hvis de skal kartlegge om den gravide står i fare for depresjon så hadde det vel vært mer aktuelt med en psykososial vurdering. Anonymkode: 5c078...32d I min kommune blir alle vurdert for svangerskapsdepresjon på 6-ukers kontrollen uavhengig av yrke/grad. Jeg tenker det handler mest om statistikk. Endret 12. september 2020 av Lija
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå