Gå til innhold

Baderomspanel/-plater

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Er det vanskelig å montere? Jeg er ikke spesielt handy, men heller ikke rik, så vil helst gjøre det selv...

2. Hvor mye koster det ca på et 12 kvadrats bad?

3. Hele badet mitt er flislagt fra gulv til vegg. Kan jeg lime rett på flis?

4. Jeg liker heller ikke gulvflisene mine, men vil ikke styre med å fjerne dem eller legge flis på flis. Finnes det noe annet jeg kan gjøre for fornyelse, bortsett fra å male flisene?

Setter pris på din erfaring og dine tanker!

Anonymkode: 7b27c...314

Skrevet

4. Mikrosement 😍

Anonymkode: 8c120...ca5

Skrevet (endret)

1: Ikke veldig vanskelig på slette vegger, men rørgjennomføringer krever litt presisjonsarbeid. 

2: Mål opp antall løpemeter med vegg, del på 0,6, og gang svaret med stykkprisen på platene du liker. Deretter legger du på det antallet hjørnelister/bunnlister du trenger, samt en limtube pr 5 plater. Ta gjerne med renseprodukter til monteringen også!

3: Ja.

Endret av Oppgitt78
Skrevet

På vårt 6kvm bad kom plater med tilbehør på 11000kr. Det er tilbehøret som står for halvparten av den summen. Bunnlist, hjørnelist, skruer, sealant osv. Det er ikke vanskelig men det er veldig viktig at utgangspunktet er beint. 

Anonymkode: 3cecd...235

Skrevet (endret)

5: Bruk et høykvalitets monteringslim med rask settetid. 

Mindre skjevheter i eksisterende konstruksjon pleier å gå fint, men krever gjerne litt mer kompetanse for å oppnå et pent resultat.

Bunnlist er forøvrig ikke superviktig i tørre soner, men må brukes hvis man dusjer rett på vegg.

Endret av Oppgitt78
Skrevet

Vær forsiktig med prosjektet. Siden dere har flislagt bad allerede er det garantert membran bak flisene. Baderomsplater som FiboTrespo fungerer som membran, så da får man i praksis to fukttette membraner. Det er snarveien til krisedårlig steming i konstruksjonen... 

Skrevet

Man må vel sette opp stendere til å feste dem i også....kan ikke skru dem rett inn i flisene liksom. Flis på flis er mindre arbeid, vil jeg tro, de kan du bare kline utenpå de gamle..

Anonymkode: aea96...01b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...