AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Tips til frokostmat og matpakkemat, og idiotsikre middagsretter? Jeg kan bake, men å lage mat er jeg veldig dårlig til. 😇 Anonymkode: b2f60...bd8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Matmuffins, banan-musli muffins. Ferdig krydra kyllinglår, ris med buljong, ferdigsaus og salat. Anonymkode: 4cc29...e2e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Slutt å tenke på deg selv som en ræva kokk. En uerfaren kokk kanskje, men ikke ræva. Start enkelt, brødskiver til frokost og lunsj er helt innafor. Ikke tenk retter, men måltider, til middag - bare kombiner potet/ris/pasta, kjøtt/fisk/bønner og grønnsaker, gjerne i form av gryteretter. Hva du har lyst til å lage, vil drive deg til å bli bedre. Du trenger en spesifikk oppskrift først når du skal lage en spesifikk rett. Anonymkode: 3f146...800
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #4 Skrevet 12. september 2020 Noen superenkle middager som det skal mye til å fucke opp: Pasta med røkelaks: Kok pasta som anvist på pakken, hell så av vannet. I en annen kjele, ha i fløte, finhakket hvitløk og frosne erter. La dette putre noen minutter. Vend dette inn i pastaen. Tilsett oppskåret røkelaks, krydre med pepper og evt litt salt. Kan serveres varm eller kald, og røkelaks kan erstattes med skinke. Idiotsikker tomatsaus: Hakk løk og hvitløk, surr i olje i en kjele. Kutt så opp grønnsaker etter ønske/behov, jeg bruker f.eks. squash, aubergine, paprika, gulrot og selleri, og hiv oppi gryta. Tilsett så hermetiske tomater (jeg liker best "passata", uten klumper). Smaksett med det du liker, f eks basilikum, oregano, rosmarin, chili, raspet parmesan, oliven... og salt+pepper. La putre under lokk, gjerne 30-40 minutter. Denne sausen kan brukes til ALT. På pasta eller pizza, i lasagne, på ostesmørbrød, som dip til mozzarellasticks, nuggets o.l. ... super å ha i fryseren. Som frokost/lunsjmat anbefaler jeg oppskriften på hjemmelaget granola fra Trines matblogg. Superenkel, billig og knallgod. Bananlapper er også lettvint og billig, det finnes utallige oppskrifter på nett. Ellers bruker vi mye hummus (kikerter+olje+hvitløk+ sitronsaft+tahin hvis vi har) som pålegg. Anonymkode: 7d9ed...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå