Gå til innhold

Kjøpte du brukt barnevogn for barna? Eller ny? Og hvorfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker egentlig på utstyr som barnevogn, barnesete. Kjøpte dere ny eller brukt? Og hvorfor

Anonymkode: cd042...869

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt nytt. Ønsker ikke noe brukt til mitt barn. 

Anonymkode: 90122...c6f

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte brukt barnevogn og babybilstol. Til første kjøpte jeg også ny bilstol nr. 2. Til andre kjøpte jeg brukt bilsete av noen jeg kjente godt. 

Anonymkode: 4b17d...442

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte selvfølgelig brukt. Det er mange penger å spare på det, mange selger pent brukte vogner og vil ikke belaste miljøet med å kjøpe nytt når det er unødvendig! 

• Liker 22
Skrevet

Har kjøpt mye brukt og gjør det fortsatt. Hvorfor? Fordi det er mer økonomisk og bærekraftig. 

• Liker 13
Skrevet

Kjøper gjerne brukt, men akkurat vogn ville jeg ha ny. Velge den ut i butikk selv. Jeg visste jeg kom til å bruke den myyye, så helt greit å betale litt for det da. Pluss at man aldri vet hvordan andre har oppbevart vognen, er mange som står i garasje, bod, bil osv. og utsettes for fukt f. eks. Dessuten så visste jeg at vognen jeg kjøpte skulle brukes når vi fikk barn nr. 2 også. Så da var det mest naturlig å gå for en ny fremfor brukt da vi kjøpte til førstemann 😃

Anonymkode: d8ee4...6db

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Kjøpte selvfølgelig brukt. Det er mange penger å spare på det, mange selger pent brukte vogner og vil ikke belaste miljøet med å kjøpe nytt når det er unødvendig! 

Ikke så nøye med ungen, så lenge miljøet blir ivaretatt 👍

• Liker 2
Skrevet

Vogn, seng/madrass, vognposer, babynest og stellebord + de første klærne kjøpte jeg nytt, ville ikke kjøpt akkurat det brukt. Mulig jeg er litt sær, men jeg ville ikke kjøpt brukt seng til meg selv, så ville ikke kjøpe det til baby heller. Bilstol kjøpte jeg ny pga. sikkerhet. Hadde jeg kunnet kjøpt brukt fra noen jeg kjenner godt hadde det vært greit. 
Ellers har jeg kjøpt mye brukt til baby, eks. tripp-trapp stol, vippestol, klær, sko, bæresjal. 

Anonymkode: 257f9...aba

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant🤦🏻‍♀️ kjøpte også alt nytt til ungen.

Anonymkode: 53a5c...497

Skrevet

Har kjøpt en ny og en brukt vogn, brukt seng med ny madrass, ny vognpose, 

Anonymkode: 1f79a...135

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant🤦🏻‍♀️ kjøpte også alt nytt til ungen.

Anonymkode: 53a5c...497

På hvilken måte tar ungen skade av at man bruker brukt ? 🤦🏻‍♀️  Det eneste som ikke anbefales er brukt madrass som er slitt/nedsunket/for myk/brukt av andre enn søsken. 

• Liker 18
Skrevet

Jeg kjøpte brukt barnevogn pga. Miljø og pris

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt nytt. Ønsker ikke noe brukt til mitt barn. 

Samme her. :) 

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt ny madrass til seng og bilstol, ellers alt brukt

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Samme her. :) 

Her og. Alt nytt til barnet.

Skrevet

Kjøpte vogn ny fordi jeg har OCD, så brukt var ikke et alternativ, men "trener" på dette og har nå kjøpt brukte vintersko og fotmuffer til barnehagen. Veldig fornøyd med kjøpene, og sparte MYE penger på noe som nesten ikke var brukt :)

Anonymkode: c5f33...e50

Skrevet

Kjøpte mesteparten brukt pga økonomien... hadde jeg hatt mulighet hadde jeg kjøpt nytt til første barnet, og brukt det til de neste barna. Men ikke alltid man får det som man vil, og jeg har vært kjempe fornøyd med det jeg kjøpte brukt. Var kresen på tingene, og følte jeg fikk mye for pengene. Fungerte kjempegodt selv om det ikke så ut slik jeg ville i utgangspunktet😅

Anonymkode: 26ab9...218

Skrevet

Jeg kjøpte mye brukt. Jeg var en ung mor med lav inntekt, og valgte å snu på kronene. Har også valgt å selge, eller gi det som var i godt stand videre. Fint med gjenbruk, syns jeg. 

• Liker 4
Skrevet

Kjøpte ny vogn til 12.000. Helt idiotisk!! Synes den var så fin, men ser nå at det er helt bak mål. Herregud, den blir jo full av sand, is og alt annet klin. Jeg valset den og vedlikeholder den. Men det er jo en bruksting. Kunne fint klart meg med en brukt til i deler halve prisen. 

Anonymkode: eecd5...4d7

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte tar ungen skade av at man bruker brukt ? 🤦🏻‍♀️  Det eneste som ikke anbefales er brukt madrass som er slitt/nedsunket/for myk/brukt av andre enn søsken. 

Får du vasket hele vognen på 60 grader? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...