Gå til innhold

Giftering i Sølv er det helt forferdelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt forferdelig å ha ringer i sølv? 

Jeg ble ledd av her om dagene 😔

Men nå er det slik at jeg ikke ønsker at han skulle ha brukt 80 000 på en en steins ring med diamant, den i sølv koster kun 849 med krystal og zirkonia. 

Det er helt ok for meg, men venninnende mine syntes det er helt tåpelig😔 kommer ihvertfall ikke til å si det til flere at den 34 sølv og ikke diamant😔

Vi er i en slik situasjon hvor vi ikke prioritere dyre ringer. 

Anonymkode: 9d078...166

• Liker 1
Skrevet

Screenshot_20200912_195857.jpg

Screenshot_20200912_195916.jpg

• Liker 4
Skrevet

Nei. Ikke bry deg om hva de sier

• Liker 5
Skrevet

Ikke noe å bry seg om. Men ville vært ops på at sølvringer har veldig kort levetid i forhånd til gullringer, så du må pålegge deg på å bytte ringer ofte.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er det slik at jeg ikke ønsker at han skulle ha brukt 80 000 på en en steins ring med diamant, den i sølv koster kun 849 med krystal og zirkonia. 

Det er helt ok for meg, men venninnende mine syntes det er helt tåpelig😔 kommer ihvertfall ikke til å si det til flere at den 34 sølv og ikke diamant😔

Det er jo din ring, du bestemmer hva du vil ha. Men trodde nå at gult gull var ut, var nå en sak hos «Siri og de gode hjelperene», der ei virkelig ville ha gult gull på ringen, og ikke hvitt gull/sølv.

Be venninner og alle holde munn og si at du liker den sølv type ringen :) 

Anonymkode: 28d2b...e89

• Liker 4
Skrevet

Jeg har forlovelsesring i hvitt gull, med en passe stor diamant på. Ei på jobben min mente det så ut som juggel fra H&M. Trist for meg å høre, som satt sammen med en juvelér og min mann og designet den. Men samma det, noen mennesker bare MÅ såre andre. Hadde bedt dem slutte å snakke slik, én gang for alle.

Anonymkode: 1471a...0fe

• Liker 7
Skrevet

Selvfølgelig kan dere ha ringer i sølv. Syns ikke det er noe folk skal disse andre for. Det viktigste er at dere er fornøyd. De på bildet er nydelige. 😊

Men som noen nevnte over her så bør dere være obs på at sølv forringes fortere enn gull. Sølv er mykere materiale og kan dermed bli litt skeiv og får fortere bulker. Og så blir de litt grå/svart og bør pusses innimellom.

Lykke til med giftemålet!

Anonymkode: 242b4...faf

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hatt gult gull, rose gull og platina som favoritter, men da jeg giftet meg ville mannen ha gult gull, og vi ble enige om det. Men så har jeg dessverre mistet min ring, og nå heller jeg mot sølv. Jeg har en nydelig sølvring med stein og da hadde det passet bra med sølv. Og i stedet for å bruke 4-6000 på en ny så kjøper jeg heller bare en i sølv. 

Så ja du kan fint bruke sølv men som de andre sier, de krever litt mer ift til pussing osv..... og de tåler ikke like mye men likevel, kjør på.

Skrevet

Vær også obs. på at en ring som ikke avrundet er vondere å ha på. De på bildet ditt er helt firkantet. Denne derimot kan du se er avrundet:

GLAMIRA Ring Ahabasca

Anonymkode: ceaee...80b

• Liker 1
Skrevet

Går fint. Vi hadde forlovelsesringer i sølv, alle trodde det var hvitt gull.

Anonymkode: c2861...f08

Skrevet

Hvem bryr seg?

Anonymkode: 3c509...215

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva snakker du egentlig om her? Gifteringer eller forlovelsesring(er)? Klassiske gifteringer er jo helt uten steiner og bling, disse rådyre diamantringene er vel gjerne forlovelsesringer. Det er heller ingen regel om at en forlovelsesring "må" ha stor stein, eller stein i det hele tatt. Før var det i alle fall relativt vanlig å bruke samme ringer som forlovelsesringer og gifteringer, og da gjerne av den klassiske gifteringtypen i gult eller hvitt gull. 

Men uansett om det er giftering eller forlovelsesring er hovedpoenget at dere velger noe dere liker og har råd til. Bare være klar over, som det har blitt sagt tidligere i tråden, at sølv er mindre holdbart og en sølvring vil kreve en del mer vedlikehold/pussing for å holde seg pen. 

Anonymkode: f7458...2dc

Skrevet

Jeg har en forlovelsesring i sølv med glasstein, og den har allerede begynt å se litt sliten ut etter bare et halvt år. Så det kaan hende det kan være lurt å tenke på hvitt gull? Men jeg vil uansett støtte dere fullt og helt i å ikke bruke haugevis med kroner på ekte diamanter. Diamanter blir holdt kunstig dyre ved at det finnes store lagere med diamanter de henter litt og litt av, istedenfor å bare selge de mange diamantene de egentlig har. Da ville prisen blitt mye lavere. I tillegg kan jo måten diamantene blir hentet ut også diskuteres.

Skrevet

Hvis man først har lite penger å bruke, er det mulig best å investere de i en enkel ring i hvitt (eller gult) gull uten diamanter. 

For meg er forlovelses- og gifteringen noe jeg har brukt i 10 år, og vil bruke resten av livet. Og de er fortsatt like fine. Men ringer som du viser til over vil bli stygge etter få måneder, og også miste steiner etterhvert. 

Først og fremst er det kjedelig å måtte bytte ut det som skal være et symbol på kjærligheten i mange år. For det andre er det jo dyrere å bruke så mye penger jevnlig, enn å kjøpe noe som varer i utgangspunktet. 

Anonymkode: b380d...5cd

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler dere en tur til gullsmeden for faglig informasjon! 

Vi ønsket ikke gullringer på grunn av fargen. Heller ikke hvitt gull, da det vil gulne over tid. Tenkte derfor lenge på sølvringer, men som mange sier her er sølv veldig mykt og vil fort bli stygg og skadet. 

Vi ente på gullringer utblandet med palladium. Ganske mye utblandet også ;) Det sølvfargen som også vil holde seg, men altså sterkere enn sølv. Vi betalte 30k for begge ringene, liten diamant på min. 

Men som sagt, spør en gullsmed, de kjenner sortemanget og mulighetene. Vi valgte en modell og fikk den laget i det materialet vi ønsket. 

Annonse
Skrevet

Synes det var pene ringer, men ville nok heller gått for hvitt gull da sølv oksiderer og må pusses. 

Skrevet

Ta valg basert på hva dere ønsker 🥰

Anonymkode: ff786...a63

Skrevet
3 timer siden, Teyla skrev:

Anbefaler dere en tur til gullsmeden for faglig informasjon! 

Vi ønsket ikke gullringer på grunn av fargen. Heller ikke hvitt gull, da det vil gulne over tid. Tenkte derfor lenge på sølvringer, men som mange sier her er sølv veldig mykt og vil fort bli stygg og skadet. 

Vi ente på gullringer utblandet med palladium. Ganske mye utblandet også ;) Det sølvfargen som også vil holde seg, men altså sterkere enn sølv. Vi betalte 30k for begge ringene, liten diamant på min. 

Men som sagt, spør en gullsmed, de kjenner sortemanget og mulighetene. Vi valgte en modell og fikk den laget i det materialet vi ønsket. 

Vil det? Allianseringen min i hvitt gull er like hvit som når jeg fikk den for 23 år siden. Litt mer matt og slitt av daglig bruk, men fargen er den samme. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det? Allianseringen min i hvitt gull er like hvit som når jeg fikk den for 23 år siden. Litt mer matt og slitt av daglig bruk, men fargen er den samme. 

Det var så vi fikk fortalt i allefall. Kommer kanskje an på hvor rent gull det er...?

https://www.fosback.no/hvitt-gull/

Endret av Teyla
Tilført link
Skrevet

Velg den ringen du vil ha. Nettopp forlova og vi valgt sølvring fordi det var en vi syntes var fineste. 

Anonymkode: 21b56...1d1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...