Gå til innhold

Hvordan trener dere for å holde formen under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og for å komme fort tilbake til samme form etter svangerskap? 

Anonymkode: eecc5...3ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fram til uke 30 trente jeg ganske likt som vanlig, men unngår for høy puls. Etter uke 30 og litt pramturer rier har jeg roet ned og unngått for mye belastning, men trent roligere styrke og gått mye tur i raskt tempo. Dette er svangerskap nummer 3, men med første hadde jeg siste løpetur i uke 38. Jeg har kommet raskt i form etter de to første svangerskapene og satser på å gjøre det igjen. Det er tyngre å trene som gravid, og en del ting begrenser seg av seg selv. Det krever ekstra viljestyrke, og er absolutt ikke så gøy som trening uten gravidmage. Jeg tror likevel at både kropp, og ikke minst hodet, har så godt av det. 

Anonymkode: 0b55f...73d

Skrevet

Trente som vanlig. En kombinasjon med styrketrening med vekter og løping. Tilpasset etterhvert med lavere vekter og droppet øvelser hvis det føltes ubehagelig. Ga meg med løpingen når jeg nærmet meg uke 30 da det ikke føltes så behagelig mer. Tenker kroppen din sier fra hvis det er noe :)

Men var litt vanskelig "lytte" til kroppen ogs, var noen ganger usikker på om jeg var gravid-sliten eller bare lat :P

Anonymkode: 79bd7...07b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...