Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pruter dere på finn? Eller er det helt uhørt? 

Anonymkode: 45390...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg så er det kun personlig oppmøte som gjelder uansett om jeg skal kjøpe eller selge, hvis jeg f.eks skal kjøpe bil eller noe annet og objektet ikke er som beskrevet eller dårlig stand så pruter jeg hvis jeg fremdeles ønsker å kjøpe.

Skal jeg selge noe så legger jeg inn prutningsmonn i prisen, men det nytter ikke å prute via telefon, sms eller e-post før vedkommende har sett på det som skal selges.

Anonymkode: ec107...f31

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg så er det kun personlig oppmøte som gjelder uansett om jeg skal kjøpe eller selge, hvis jeg f.eks skal kjøpe bil eller noe annet og objektet ikke er som beskrevet eller dårlig stand så pruter jeg hvis jeg fremdeles ønsker å kjøpe.

Skal jeg selge noe så legger jeg inn prutningsmonn i prisen, men det nytter ikke å prute via telefon, sms eller e-post før vedkommende har sett på det som skal selges.

Anonymkode: ec107...f31

Lurt. Jeg bor i en avkrok, så ber om bilder. Jeg forhåndsbetaler med vipps, kanskje litt risikabelt, men har til gode å bli lurt. Jeg er ikke særlig flink til å prute, er redd for å fornærme selgeren.

Anonymkode: 45390...464

Skrevet

Jeg pruter aldri. Men opplever at ca 1 av 5 gjør det. Men sjeldent de kommer gjennom med det, for som oftest får jeg flust av interessenter. 

Anonymkode: 786d6...253

• Liker 2
Skrevet

Pruting er helt greit, så lenge man ikke tilbyr f.eks. 100 kr for noe som er lagt ut til 500. Det har skjedd flere ganger at jeg har solgt noe til lavere pris enn jeg har lagt det ut for. Enten fordi noen har kunnet hente med en gang, slik at jeg har blitt kvitt tingene rett etter jeg har funnet dem frem for å ta bilder osv, og sluppet å rydde dem bort igjen, eller fordi annonsen har ligget ute en stund uten at jeg har fått solgt.

En gang sa jeg at jeg ville se an et par dager om jeg kunne få det jeg hadde lagt ut tingen for, da det var en dyr ting som jeg allerede solgte billigere enn de fleste andre. Men jeg bodde avsides til den gangen, og det var en ting som ikke kunne sendes i posten. Så det endte med at jeg solgte til den som prutet. Så det er mange faktorer som kan gjøre at man godtar et lavere bud. Jeg tenker det alltid er lov å prøve, med mindre noe annet står spesifisert i annonsen.

Anonymkode: 6e5e8...513

• Liker 6
Skrevet

Jeg tør ikke å prute face to face, men har prøvd noen ganger på finn. Det har vært på barneklær, feks klespakke til kr 350 så har jeg bydd 300. Men får stort sett ikke svar. Har bare gjort det på annonser som har ligget ute en stund.

Anonymkode: 892ab...ab2

• Liker 2
Skrevet

Prute kan jeg gjerne hvis prisen er urimelig høy. Det har folk gjort når jeg selger også og det er ok, men å prute ned til gratis er ikke ok 

Anonymkode: 53464...cfd

• Liker 1
Skrevet

Har prutet når (og det er overraskende ofte) ting ligger ute til fullpris, eller over fullpris. Jeg vil ikke betale fullpris når jeg ikke får nykjøp fordelene.

Anonymkode: 951df...4d5

• Liker 2
Skrevet

Pruter nesten alltid da folk har altfor høye forventninger til hva de kan ta for brukte ting stortsett😝

Anonymkode: bd4c6...0c7

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er frekt å prute. Svarer ikke på slike henvendelser og pruter heller ikke som kjøper. Hvis jeg synes det er for dyrt, blar jeg videre 

Anonymkode: 081ad...1f9

• Liker 4
Skrevet

Blitt så vant til uskikken med å prute at jeg legger inn det jeg skal selge til noen hundrelapper over det jeg vil selge for (kommer selvsagt an på prisen..). Føler jeg rennes ned av de som forventer at man selger til halve prisen av hva det er lagt ut for. Om man legger ut for 4000, så er det alltid noen som prøver seg med "tar den for 2000 og henter i kveld!". Utrolig irriterende at man skal måtte spille en sånt spill! Og det er på ting som nettopp er lagt ut også... 

Pruter aldri selv. 

Anonymkode: cfe5b...1ea

Skrevet

Tja, lov å prøve å prute hvis det ikke står annet i annonsen. Men det er forskjell på skambud og pruting. Skambud ser jeg som frekt, så da svarer jeg ikke eller svarer litt krasst tilbake. 

Hvis jeg skriver i annonsen at prisen er ferdig prutet og noen prøver seg så sier jeg at jeg heller kaster det på fyllinga/vraker tingen. 

Skrevet

Jeg pruter og legger inn prutningsmonn. Om noen legger inn et skambud, sier jeg at de skal ta kontakt om en uke dersom vare fremdeles ligger ute. Jeg forsøker å prise slik at varen går fort unna. Jeg opplever ikke at noen blir misfornøyde, og er sjelden misfornøyd selv.

Én gang har jeg opplevd å forhåndsbetale en vare som aldri ble sendt. Etter mange purringer truet jeg med å få selger svartelistet på finn.no. Da kom pengene i retur på vipps ganske raskt.

Anonymkode: 35783...996

Gjest hva som helst
Skrevet

Jeg synes det er greit å prute så lenge man ikke kommer med skambud, og legger også inn prutningsmonn i prisen når jeg skal selge noe. 

Det jeg imidlertid synes er svært uhøflig er når noen gir inntrykk av at de vil kjøpe varen til avtalt pris, og så forsøker å prute når man først møtes. 

Skrevet

Jeg pruter alltid. Og hvis noen skal gi bort noe gratis sørger jeg alltid for at de leverer det på døra mi. 👍

Anonymkode: 718c7...498

Skrevet

På større ting legger jeg alltid inn en prutemonn. Men får jeg skambud går jeg heller opp i pris. F.eks han som bydde 400 for en ting til 1000 fikk motbud på 1200,-

• Liker 2
Skrevet

Ja! Jeg kjøpte noe greier her for en stund siden. 2 solcellepanel, 6 batterier og noe dilldall. 

Snakket litt med han, og spurte 

Sitat

Når kan dette eventuelt hentes?
Er du villig til å gå ned noe i pris ved rask handel?

Og han gikk faktisk ned under det jeg hadde planer om å tilby han.. 
Så ja, pruter alltid nå.. Var ikke flink til det før.

Man skal forvente at det blir prutet på!! 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er frekt å prute. Svarer ikke på slike henvendelser og pruter heller ikke som kjøper. Hvis jeg synes det er for dyrt, blar jeg videre 

Anonymkode: 081ad...1f9

Nei, det er ikke frekt. Hva du ønsker for noe er ikke hva noe er verdt. Det er ikke verdt mer enn noen er villig til å gi. 

• Liker 1
Skrevet

Pruter nesten alltid, men hvis jeg ser det er innenfor det jeg vil gi, og jeg vet det vil gå relativt raskt  så dropper jeg pruting.

Nå er det noen som nevner skambud, men jeg finner er skamprising er mye mere utbredt.

Totalt skamløse folk som forventer nypris på sine to tre år gamle produkter.

Skrevet

Jeg prutet på et maleri i sommer. Fra 7000,- til 5000,-. Solgte det i forrige uke for 18000,-. Haha. Mange idioooter som selger på Finn. 

Anonymkode: 718c7...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...