Gå til innhold

Fri fra barnehagen-Hvor ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du med muligheten til det, hvor mye og ofte er det OK at barnet tar fri fra barnehagen?

Anonymkode: 5b2d0...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye som du vil. Kjembebra at barn får tid sammen med foreldrene sine.

Anonymkode: ba7af...d6f

• Liker 12
Skrevet

Vi har barnet vårt 2-3 dager i uke i bhg. Som oftest 3 dager. Det fungerer fint for oss (3åring).

Anonymkode: 801e9...f8d

• Liker 5
Skrevet

Får tilbud om fri hver tirsdag siden jeg har fri da. Stort sett vil barnet i barnehagen uansett. Velger å være hjemme 1 gang i måneden kanskje. 

• Liker 1
Skrevet

Når det passer oss 🙂

Anonymkode: 86186...11b

• Liker 1
Skrevet

Bare yngste som går i barnehagen nå, 2 år. Begynte nå i høst, så drøyer litt før hun får en og annen fridag. Akkurat nå er hver mandag tøff og nesten som en ny oppstart. Har korte dager. Blir fort noen dager hjemme uansett med den sesongen vi går inn i nå 😷

Anonymkode: aa80e...c60

• Liker 1
Skrevet

2 dager i uken 

Anonymkode: 501f2...60a

• Liker 2
Skrevet

Siden jeg er lærer tar jeg de fri noen dager i høst og vinterferien, samt litt lengre sommerferie. Noe mer enn det har jeg ikke mulighet til.

Anonymkode: 51e6f...000

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har barnet vårt 2-3 dager i uke i bhg. Som oftest 3 dager. Det fungerer fint for oss (3åring).

Anonymkode: 801e9...f8d

Er det greit for barnehagen da? Ikke alle barnehager som godtar at fulltidsplasser okkuperes av folk som ikke bruker dem. Det står jo gjerne barn i kø også.

Anonymkode: f4ac3...d5c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit for barnehagen da? Ikke alle barnehager som godtar at fulltidsplasser okkuperes av folk som ikke bruker dem. Det står jo gjerne barn i kø også.

Så lenger man betaler fulltid så kan man disponere plassen sin som man vil.

• Liker 19
Skrevet

1-2 dager i uka. Korte dager ellers :) 

Anonymkode: 76f15...9da

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, det tror jeg ikke stemmer du. Husk at vi foreldre betaler bare en brøkdel av det en barnehageplass egentlig koster. Resten er subsidiert av staten.

• Liker 8
Skrevet

Så lenge jeg betaler har ikke barnehagen noe som helst med hvor ofte barnet er der.

Anonymkode: 77f33...9b8

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge jeg betaler har ikke barnehagen noe som helst med hvor ofte barnet er der.

Anonymkode: 77f33...9b8

Jo. Fordi en barnehageplass koster enormt mye mer enn det du betaler.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og de taper penger om barnet mitt er hjemme en dag...? 

Anonymkode: 7211f...717

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis barnehagen synes det er greit at ungen har mye fri så er det vel irrelevant hva andre mener?

Anonymkode: fc1bf...4f8

• Liker 9
Skrevet

Jobber turnus og har mulighet til å ha 4-åringen hjemme en dag i uka, men jeg leverer hver dag likevel. Eldstemann var ofte hjemme da han gikk i barnehagen. Han spurte ofte om han kunne få fri, om jeg skulle på senvakt osv. Det ble mye mas og det var vanskelig å levere til tider fordi han ville være hjemme med meg. Min erfaring er at en fast rutine i hverdagen fungerer aller best. 4-åringen vet at hun skal i barnehagen og har aldri vist misnøye over det. Hun leker med vennene sine og har det fint. Henter ofte tidlig eller leverer sent. Dessuten kan jeg ikke legge skjul på at det er godt å ha huset for seg selv også, spesielt før kveldsarbeid

Anonymkode: 898fa...5e7

• Liker 6
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, det tror jeg ikke stemmer du. Husk at vi foreldre betaler bare en brøkdel av det en barnehageplass egentlig koster. Resten er subsidiert av staten.

Det stemmer helt! Man bestemmer helt selv hvor mye man bruker en bhg plass så lenge man betaler. Barnehagen kan selvfølgelig anbefale at barnet er mer i bhg hvis de tenker det er lurt. Men opp til foreldrene å bestemme.

Anonymkode: dbffe...eff

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...