Gå til innhold

Psykopat offer. Hjelp.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal jeg be om henvisning fra fastlegen til en ordinær psykolog? 

Er dette til hjelp? Vil de forstå noe så komplisert? Kan de om psykopat misshandling? Psykisk mishandling, ikke fysisk.

Jeg har vokst opp med psykopat. Trenger å snakke ut om alt, trenger en person som forstår meg. En person som vet hvilket helvete jeg har vært igjennom hele oppveksten.

Er det psykolog fra lege som kan hjelpe med psykopat oppvekst?

Anonymkode: e75bf...a54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du kan be om henvisning til psykolog. Da vil legen enten sende deg til DPS eller privatpraktiserende psykolog med refusjonsavtale. Psykologer kan mye om psykopati og senskader etter psykisk mishandling, og de kan hjelpe deg med å bearbeide traumene du har vært utsatt for. Psykologer forstår.

❤️

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Ja. Du kan be om henvisning til psykolog. Da vil legen enten sende deg til DPS eller privatpraktiserende psykolog med refusjonsavtale. Psykologer kan mye om psykopati og senskader etter psykisk mishandling, og de kan hjelpe deg med å bearbeide traumene du har vært utsatt for. Psykologer forstår.

❤️

Takk.❤

Håper jeg klarer det.. Det er ufattelig vanskelig å innse alt sammen, å åpne meg og igjennoppleve smertene. Vet ikke hvordan jeg vil føle meg etter å ha gitt beskjed til legen. Jeg er redd for å allerede da, skjønne hva som jeg har gått igjenom. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg vil reagere etter jeg har vært hos legen..😔Om noen har tips til hvordan jeg skal gå steget om å be om "hjelp" så trenger jeg sikkert det. Tårene renner...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk.❤

Håper jeg klarer det.. Det er ufattelig vanskelig å innse alt sammen, å åpne meg og igjennoppleve smertene. Vet ikke hvordan jeg vil føle meg etter å ha gitt beskjed til legen. Jeg er redd for å allerede da, skjønne hva som jeg har gått igjenom. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg vil reagere etter jeg har vært hos legen..😔Om noen har tips til hvordan jeg skal gå steget om å be om "hjelp" så trenger jeg sikkert det. Tårene renner...

Jeg forstår veldig godt at det er tøft å be om hjelp. Å be om hjelp innebærer å åpne opp, og når man har vært utsatt for traumer så sliter man gjerne med unngåelsesatferd, som f.eks., at man unngår å snakke om det som har skjedd. Helt normale reaksjoner på unormale hendelser. Noe som kan hjelpe deg kan være å skrive ned litt tanker og følelser på et ark, og så gi arket til legen? :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...