Gå til innhold

Utradisjonelt tilbehør til fiskekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste gangene jeg får i meg fiskekaker er å spise dem med salat og dressing til i pitabrød, eller som en slags burger på godt grovbrød.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vokste også opp med brun saus til fiskekaker - industrielle fiskekaker til mandagsmiddag i resten av den brune sausen igjen etter søndagssteken, gjerne vannet ut så det skulle bli nok. Det ødela nesten mitt forhold til fiskekaker.

Favorittilbehøret er annerledes nå, men muligens ikke sprekt nok for alle som ikke blir fornøyde før noe puttes i wraps, burgerbrød eller wok, uansett: Kålrabistappe, mandelpoteter, smeltet smør med gressløk, og sitronbåter.

Men det viktigste er å lage fiskekakene selv av fersk fisk mens potetene damper og kålrabistappen koker. Å lage fiskekakene av fersk fiskefilet, potetmel, salt, muskat og melk i foodprocessor tar minst tid av hele middagen. Mye raskere enn feks kjøttkaker. Prøv, og barna antakelig spise opp de nystekte fiskekakene uten noe tilbehør overhodet. 

Anonymkode: 9f391...cb0

• Liker 3
Skrevet

Som burger🤩

Anonymkode: 7d2ad...a88

Skrevet

Salsasaus

Anonymkode: 72a73...3f5

Skrevet

Jeg spiser det i lompe med aioli og rødløk. Kjempegodt.

Anonymkode: 7c8e9...dcd

Skrevet

Med potetstappe, erter og tomatsaus.

Med vårløk, makaroni og ostesaus som stuing pluss gulrot. 

Men min personlige favoritter er faktisk kun med stekt løk, og ketchup på en brødskive. 

Skrevet

På brødskiva, med salat, agurk og aioli. Ungene bruker ketchup istedenfor aioli. 

Anonymkode: dc170...cef

Skrevet

Lager pytt i panne med fiskekaker☺️

Anonymkode: 3d4e7...d16

Skrevet

Findus har en sånn thai curry frossen pose (wok) som jeg ofte bruker til fiskekaker med enten ris eller nudler. Fint når man vil lage noe veldig raskt. 

Skrevet

Takk! 
Har nettopp kjøpt fiskekaker fra fiskebilen, har ikke smakt de enda, men regner med de er gode! Neste uke blir det mer spennende tilbehør! 

Anonymkode: 114c0...47c

Skrevet

Jeg spiser gjerne varme fiskekaker til lunsj, spesielt på lørdager. Da tar jeg fiskekakene på nystekt loff eller rundstykker. Nam nam!

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt brun saus til fiskekaker, det er alltid karrisaus, ris og grønnsaker, eller karrisaus, poteter og grønnsaker. 

Anonymkode: 7dcb9...be3

Vokste opp med fiskekaker i brunsaus med kokte poteter og makaronistuing.

Anonymkode: 35c8d...050

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser kalde fiskekaker med grønn pesto, og småttisen elsker det også, og vi har det i matpakka begge to rett som det er. Ikke prøvd samme kombo til middag/oppvarmet, men med pasta (og pesto) til tror jeg det ville vært en hit

Skrevet

Å bare endre måten man tilbereder potetene gjør underverker: eks ovnsbakte potetbåter, fries, crushed potatoes, hasselback poteter, potetstappe med sellerirot.. 

Er også godt med en frisk dressing, eks tzatziki eller kesam/yoghurt med litt krydder og urter. 

Anonymkode: 8597b...de1

Skrevet

I burgerbrød med guacamole til

Skrevet
2 timer siden, applestories skrev:

Hva inneholder "1 pk MENY pastasalat"?

Høres godt ut, men er for mange timer å kjøre til nærmeste Meny 😊

Pasta, cherrytomater, salatost og ramsløkpesto. Er nok veldig overkommelig å lage det selv også 😊

Anonymkode: ddaa9...5cf

• Liker 1
Skrevet

Med ris og wok grønnsaker. 

Eller i tomatsuppe. 

Av og til lager jeg også selv, men er ikke sikkert barnet hadde satt pris på det, we blir ikke fritert og smaker annerledes enn de fra butikken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...