Gå til innhold

Utradisjonelt tilbehør til fiskekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiser fiskekaker på den tradisjonelle måten med poteter og kokt brokkoli og gulrot, Evt revet gulrot og noen ganger med brun saus. Men jeg er så lei. Og 2 åringen elsker fiskekaker. 

Hvordan serverer dere fiskekaker? Trenger inspirasjon, og kommer ikke på noe! 

Anonymkode: 114c0...47c

Skrevet

Fiskeburger og søtpotetfries? 

Anonymkode: 8ce71...c4b

• Liker 2
Skrevet

Bruker å ha det på brødskive med salat og stekt løk. Hele sylteagurker og tomat ved siden av. Blir kanskje mer som en lunsj da.

En venninne har sagt at hvit saus er veldig godt til. Har ikke prøvd selv. Min mor lagde alltid med brun saus, kokte poteter og makaroni. Det går jo sikkert an å skjære i biter å ha i wok. Eller i en slags wrap.

Anonymkode: 1c230...ce0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som burger med salat, tomatskiver og grove hamburgerbrød. Gjerne også en smeltet osteskive. 

Endret av Ullvott
  • Liker 2
Skrevet

Lag slik du lager taco, men bytt ut kjøttdeigen med fiskekaker og bruk gjerne mango. 
lag en eller annen form for ovnsbakt gryte. Tipper mye asiatisk er godt til fiskekaker. Eller lag burger/sandwich 😊

Skrevet

Fiskekaker med søtpotetfries (dette kan man også lage selv om man ikke ønsker å være "usunn") og coleslaw er en utrolig god kombinasjon. 

Skrevet

De fiskekakene fra Rema 1000, men gressløk og ramsløk tror jeg det er. De er kjempe gode. De burde du prøve om du ellers går for de kjedelige greiene. Har noen ganger finkuttet hodekål sammen med finraspet gulrot. Og litt smør på poteten. 

• Liker 2
Skrevet

Som andre sier; fiskeburger! Dødsdigg. 

syns også forslaget med coleslaw og søtpotetfries er innmari godt, bruker remulade til

Anonymkode: 2e2bf...022

Skrevet

Jeg bruker det til alt mulig. Ofte med asiatisk vri av noe slag. Alt fra varme nuddelretter/suppe til stekt ris og grønnsaker. 

Skrevet

Med ovnsbakt småpotet og gulrot, samt en dressing av rømme blandet med mangochutney.

Skrevet

I pitabrød med salat og aioli.

Anonymkode: f2c5c...2cc

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt brun saus til fiskekaker, det er alltid karrisaus, ris og grønnsaker, eller karrisaus, poteter og grønnsaker. 

Anonymkode: 7dcb9...be3

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt brun saus til fiskekaker, det er alltid karrisaus, ris og grønnsaker, eller karrisaus, poteter og grønnsaker. 

Jeg vokste opp med brun saus til fiskekaker :)  Derimot aldri spist det med karrisaus (til fiskeboller derimot). 

• Liker 6
Skrevet

Takk! Det renner jo på med masse gode forslag! 
skal absolutt prøve med asiatisk, det liker 2 åringen godt. Og burger! 
skal lage meg en liste

Skrevet
4 minutter siden, Ludovica- skrev:

Jeg vokste opp med brun saus til fiskekaker :)  Derimot aldri spist det med karrisaus (til fiskeboller derimot). 

Kan nok hende det er boller jeg tenker på. Trodde egentlig det var det samme, bare forskjellig form. 

Skrevet

Jeg synes det er godt med salat og tzatziki til 😊

Anonymkode: 6d688...77f

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brun saus til fiskekaker er en klassiker som veldig mange er oppvokst med. Vi hadde ofte gulrotstuing eller amerikansk blanding som tilbehør 😊  (jeg har forresten aldri hørt om noen som spiser fiskekaker i hvit saus/ karrisaus, ha,ha)

Anonymkode: 3f7f4...1c0

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi spiser fiskekaker på den tradisjonelle måten med poteter og kokt brokkoli og gulrot, Evt revet gulrot og noen ganger med brun saus. Men jeg er så lei. Og 2 åringen elsker fiskekaker. 

Hvordan serverer dere fiskekaker? Trenger inspirasjon, og kommer ikke på noe! 

Som burger!

Anonymkode: 039a3...0ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...