Gå til innhold

Hva pleier dere å spise på lørdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag har vi taco, og på søndag har vi ofte gryter eller annet som står og putrer i mange timer. Men på lørdag har vi ingen "tradisjon", og jeg er litt matlei og tom for inspirasjon. 

Hva pleier dere å spise på lørdager? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å ha taco på lørdager vi. Eller litt sånn typisk usunn mat- pizza, biffgryte, viltgryte. Kidsa får ofte velge, og da blir det som oftest taco. Så det var kanskje ikke så mye til hjelp? Hva med å prøve indisk?

Anonymkode: 64538...646

Skrevet

Italiensk pizza 

wrap 

pita 

enchiladas 

Anonymkode: 09452...cc8

Skrevet

Grønnsakslasagne, moussaka, ekstra god pasta, tapas med ost, kjeks, oliven og diverse, pizza (helst med blåmuggost, soltørket tomat og oliven, nam!), spinatpai... Det vi har lyst på egentlig, gjerne litt mer "usunt" eller litt dyrere enn i ukedagene. I kveld blir det nachos med bønner og cheddar 👨‍🍳

Anonymkode: 38f90...94e

Skrevet

Ofte noe digg pasta. Eller enchiladas, chili con carne, biff og fløtegratinerte poteter, indisk, moussaka. Generelt kosemat :Nikke:

Anonymkode: 82971...c20

• Liker 1
Skrevet

Det jeg har lyst på.

Anonymkode: 085c7...a24

Skrevet (endret)

I dag skal vi ha indrefilet med aspargestopper og sopp som er ovnsstekt i balsamico dressing. Nam. I tillegg skal vi ha fløtepoteter og hjemmelaget bearnés saus😋 

forrige lørdag hadde vi hjemmelaget pizza. Det er noe jeg kan ha hver helg. Vegetar variant for min del:) 

Endret av Hmmmmmm
Glemte en viktig del
  • Liker 5
Skrevet

Har ikke noe fast, kan være alt fra kjøttkaker til lasagne eller stek. 

I dag har vi quesedilla

Anonymkode: 49099...483

Skrevet

Varierer, men ofte italiensk pizza. Ellers ofte skalldyr, ostefondue eller lasagne med hjemmelagede lasagneplater. 

Skrevet

Fersk fisk med tilbehør av vekslende sesonggrønnsaker, passende saus eller salsa, nybakt brød og hvitvin som passer til. 

Ingen lørdag uten.

Anonymkode: 7dc0b...377

• Liker 3
Skrevet

Vi pleier rulere på dette :)

Vegansk hvit poetpizza

Chili sin carne med hjemmelagd hvitløksbaguetter 

Vegansk tortillagrateng

Burger av ulik sort med syltet rødløk,colewlaw,tomat,avocado og søtpotet fries 

Anonymkode: 03e3d...149

• Liker 2
Skrevet

Taco, pizza, lasagne, evt grille sommerkoteletter og pølser (på sommeren)når barna er her. Når de ikke er her så lager vi et eller annet godt med kjøtt (mest lam) eller fisk. 

Skrevet

Det blir ofte spist ute på lørdag, men ikke i dag.  Nå skal jeg snart lage dagens middag, ovnsbakt ørretfilèt og grønnsaksris 😊

Anonymkode: c4816...180

Skrevet

Pizza! 

Anonymkode: 5d571...94d

• Liker 1
Skrevet

Idag ska vi ha indrefilet med fløtegratinerte poteter, asparges, stekt tomat 

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig varierende. Noen ganger take-away, noen ganger lettvindt middag og andre ganger (som i dag) lager jeg en stor gryterett fra bunnen av, nok til middag i to dager til oss to (sønnen min og jeg). Gryten jeg lager i dag heter Boeuf Bourguignon, eller på godt norsk; Biff fra Burgund. Franskinspirert kjøttgryte, og virkelig kjempegod.

Jeg har funnet en oppskrift for noen år siden som jeg har endret litt på her og der, og denne liker jeg å lage når det er helg. Har noen andre gryteretter som kan veksles på å lage, som f.eks Biff Stroganoff og gulasj, alle laget fra grunnen av. Men det er denne Biff fra Burgund som sønnen min på 20 liker best, så da lager jeg den oftest.

Mmmm, det sprer seg en deilig duft av gryterett i heimen er nå! 😍

• Liker 4
Skrevet

Det varierer veldig, har ikke noen fast lørdags-middag, det kan være alt fra pizza til fiskeboller. :P 

Skrevet

Crabsticks og poteter.

Anonymkode: c7dfd...e2f

• Liker 2
Skrevet

Poteter 

Anonymkode: 9e3a5...bef

Skrevet

I dag blir det tikka masala. Bare fordi det er så lenge siden vi har hatt det. Har ingen faste retter på lørdager eller noen annen dag i uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...